bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
تداوم بی‌خبری بهروزیان‌فر از ورزش استان؛
کنگ‌فو یک از ورزش‌های قدیمی در کشورمان ایران است که قدمت بسیار زیادی دارد. این رشته در ایران علاقه‌مندان زیادی دارد و هر سال بسیاری از کودکان و نوجوانان وارد این رشته می‌شوند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی
کنگ‌فو یک از ورزش‌های قدیمی در کشورمان ایران است که قدمت بسیار زیادی دارد. این رشته در ایران علاقه‌مندان زیادی دارد و هر سال بسیاری از کودکان و نوجوانان وارد این رشته می‌شوند. یکی از سبک‌های کنگ‌فو، آرتا کابر (فول کنگ‌فو) است. این رشته در استان ما، بوشهر علاقه‌مندان زیادی دارد و اگر توجه‌ ویژه به این رشته شود، چه بسا استان بوشهر قطب این رشته در کشور شود. حدود یک ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر این‌که 11 نفر از فول کنگ‌فو کاران بوشهری به تیم منتخب کشور راه یافته‌اند و قرار است به همراه یک مربی بوشهری در این مسابقات شرکت کند. از آنجا که هزینه ورودی این مسابقات حدود 3 میلیون بود، مسوولان این تیم درخواست زیادی مبنی بر کمک و حمایت از تیم اعزامی بوشهر کردند ولی در کمال تعجب، مسوولان خود را به خواب زدند و هیچ کدام این درخواست را پاسخ ندادند. 

حتی برای سفر این رزمی‌کاران به تهران برای انجام تمرینات سنگین، مسوولان کار خاصی نکردند و این رزمی‌کاران مجبور شدند با اتوبوس به تهران بروند که این خود مایه تاسف است. از آنجا که در بوشهر مسوولان ما به خود می‌بالند که همواره از همه رشته‌ها حمایت می‌کنند، جای سوال دارد که چرا از تیمی که راهی مسابقات جهانی می‌شود هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.
در همین رابطه به سراغ مسوول فول کنگ‌فو استان و سرمربی تیم ملی رفتیم. سید جواد موسوی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد شرایط فول کنگ‌فو در استان بوشهر گفت: استعداد‌های خیلی خوبی در استان وجود دارند و با استفاده از همین استعداد‌ها نتایج خوبی تا الان کسب کرده‌ایم. ولی حفظ کردن این قهرمانان کار بسیار سختی است و این کار فراتر از کار یک مربی است. من یک مربی هستم و می‌توانم تنها یک رزمی‌کار را بسازم و برای نگه‌داشتن این قهرمانان در رشته مورد نظر، هیات‌ و اداره ورزش و جوانان باید کارهای لازم را انجام دهند که متاسفانه در این زمینه کمک مالی نمی‌کنند. در حقیقت بیشترین مشکلات در مسائل مالی است. برای مثال، هم‌اکنون ما برای اولین‌بار در تاریخ ورزش‌های رزمی استان، در سبک فول کنگ‌فو 11  نفر از استان بوشهر عضو تیم منتخب کشور شده‌اند تا به مسابقات جهانی قبرس اعزام شوند. 

وی در این مورد افزود: در این موضوع، ما برای کمک‌ هزینه سفر درخواست‌های زیادی به سازمان‌ها ارسال کردیم، چراکه ورودی هر نفر در این مسابقات 3 میلیون تومان بود. هیچ ارگانی (هیات، اداره ورزش و جوانان و دیگر سازما‌ن‌ها) یک ریال هم به ما کمک نکردند. ما به استانداری و فرمانداری هم رفته‌ایم ولی متاسفانه همه ما را مانند یک توپ فوتبال از این سازمان به سازمان دیگر می‌فرستاندند و حرفشان هم این بود که پول ندارند. ولی در آینده خواهیم دید که همین رزمی‌کاران که با هزینه‌های خودبه مسابقات می‌روند افتخار‌آفرینی می‌کنند، همین مسوولان سنگ را بر سینه می‌زنند و می‌گویند که ما 10 مدال جهانی داریم ولی نمی‌گویند که به چه شکلی این مدال‌ها به‌دست آمده است. آنها هیچ نقشی در کسب مدال‌های احتمالی ما نخواهند داشت ولی در آخر می‌بینیم که آنها نزد ما می‌آیند و با ما چهار عکس می‌گیرند و در آخر هم می‌گویند که قهرمان جهان را پرورش داده‌‌اند. این دور از انصاف است که رزمی‌کاران ما شهریه بدهند و قهرمان استان و کشور شوند ولی حالا برای شرکت در مسابقات جهانی با اتوبوس 24 ساعت در راه باشند و پس از آن شروع به تمرین کنند. این باعث شده‌ که کل بدن‌ها با افت شدیدی مواجهه شوند. ما این همه راه به تهران آمدیم و در تمرینات تیم منتخب زحمت می‌کشیم ولی هیچ یک از مسوولان تا الان حمایتی از ما نکرده‌اند. ما حتی نامه‌ای هم به اداره بنادر و کشتیرانی زدیم که متاسفانه آنها نیز به ما جوابی ندادند. 

موسوی تصریح کرد: ما توقع داشتیم بعد از این همه نفت، گاز و شرکت، حداقل یک سازمان پیدا شود از این جوانان حمایت کنند. نگه‌داشتن این قهرمانان در چنین رشته‌هایی بسیار سخت است. رزمی‌‌کاران چندین سال است که در این رشته فعالیت می‌کنند و چشم و امیدش به همین بازی‌ها است. مگر آنها چند مرتبه می‌توانند به اردو تیم ملی دعوت شوند و در مسابقات جهانی شرکت کنند تا بتوانند پرچم ایران در میادین جهانی به اهتزاز در آوردند. مسوولان می‌توانند با یک برگه و یک امضا، آینده این جوانان شهرمان را تامین کنند. واقعا استعداد، سعی و تلاش این رزمی‌کاران ستودنی است و ما باید خانواده‌های این بچه‌ها را جمع کنیم و دستشان را ببوسیم، چراکه آنها از این قهرمانان ساپورت شخصی می‌کنند. وظیفه خانواده‌ها این نیست و کار آنها این است که بچه‌هایشان به باشگاه‌ها بفرستند. وقتی این بچه‌ها قهرمان شدند، دولت، اداره ورزش و جوانان و هیات‌ باید از آنها حمایت کند ولی متاسافانه هیچ یک از این ارگان‌ها از این جوانان حمایت نمی‌کنند.

سرمربی تیم ملی فول کنگ فو در پاسخ به این‌که دلیل اصلی حمایت نشدن‌شان از سوی سازمان‌های ورزش استان چیست، تاکید کرد: دلیل این اتفاق را من نباید بگویم بلکه مسوولان باید پاسخگو باشند. ما اگر امروز حرفی بزنیم، فردا این مسوولان به ما می‌گویند که «شما، ما را در حاشیه می‌گذارید». 10 نفر الان به مسابقات اعزام می‌شوند و یک نفر ما به‌علت مشکلات سربازی نمی‌تواند در این مسابقات ما را همراهی کند که این بسیار بد است. برای یک بازی فوتبال محله‌ای، بیشتر از این ورزشکاران خرج می‌شود، در حالی که فوتبال محله‌ای هیج آینده‌ایی ندارد و صرفا برای تفریح بچه‌‌ها ایجاد شده است. ولی وقتی که جوانانی از بوشهر به مسابقات جهانی اعزام می‌شود، این افتخار بزرگی برای استان است و همه باید بسیج شوند و این قهرمانان را ساپورت کنند. برخی مسوولان با این حرف که «چون این رشته المپیکی نیست پس بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفته نمی‌شود» به راحتی زیر پای این جوانان را خالی می‌کنند. رشته‌های زیادی در کشور ما وجود دارد که در المپیک نیستند، ولی مسوولان آنها را ساپورت می‌کنند. ما از مسوولان درخواست می‌کنیم جوانان را دریابند. رزمی‌کاران ما در شرایط مالی خوبی قرار ندارد: یک نفر موتور خود را فروخته، یک نفر لبتابش را فروخته و... هر جوری که بود آنها هزینه سفرشان محیا کردند. من هم از اداره بنیاد مسکن وام ضروری 3 میلیون تومانی گرفته‌ام و به این مسابقات آمده‌ام.

وی در مورد علاقه خانواده‌ها یادآور شد: همه خانواده‌ها با شور اشتیاق برای قهرمانی بچه‌هایشان تمام تلاش خود را ‌می‌کنند و می‌خواهند بچه‌ای سلام و مفید در جامعه داشته باشند. هیچ‌کس دوست ندارد که بچه‌اش در رشته‌ای فعالیت کند که آینده‌ای ندارد. مثلا الان ورزش‌های توپی ما چه جایگاهی در سطح کشور دارند؟ ولی اگر به ورزش‌های انفرادی نگاهی بیاندازیم، می‌بینیم که در هر رشته چندین قهرمانی جهان داریم. من می‌گویم در هر رشته‌ای که اسم ایران می‌آید، همه باید بسیج شوند و از آن رشته حمایت کافی کنند. 
 سید‌جهاد موسوی در پایان سخنانش گفت: جای دارد از همه خانواده‌ها تشکر و قدردانی کنم. این 10 رزمی‌کار به‌طور کامل از سوی خانواده‌هایشان ساپورت می‌شوند ولی از مسوولان می‌خواهم که جوانان را بیشتر دریابند. مهم نیست که رشته المپیکی باشد یا نباشد، باید حمایت شود.
در همین رابطه به سراغ مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان رفتیم. بهروزیان‌فر در گفت‌وگو با بامداد جنوب در رابطه حمایت نشدن تیم فول کنگ‌فو استان، گفت: من از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم. اگر اعزام‌ها از سوی فدراسیون باشد، شرایط فرق می‌کند ولی اگر خودشان مستقل می‌خواهند بروند ما نمی‌توانیم کاری کنیم (این درحالی است که این تیم از سوی فدراسیون در مسابقات جهانی شرکت می‌کند و واقعا جای تعجب است که مدیر کل ورزش و جوانان استان از چنین موضوعی خبر ندارد)

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: اگر آنها در قالب تیم می‌خواهند در این مسابقات شرکت کنند، از آنها حمایت می‌کنیم. اگر چنین باشد آنها می‌توانند به اداره مراجعه کنند و موضوع را پیگیری کنند. ( این در حالی است که آقای موسوی در گفت‌وگو با ما گفته بود که این اداره مراجعه کرده بوده و آنها جوابگو نبوده‌اند و گفته‌اند که به سازمانی دیگر مراجعه کنند). حتما اشکال کار در جای دیگری است، نه این‌که ما نخواهیم حمایت کنیم.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به این‌که چرا ورزش استان از شرایط خوبی برخوردار نیست، پاسخ داد: حال ورزش ما بسیار خوب است و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. من از شما می‌خواهم برای گرفتن اطلاعات بیشتر به من مراجعه کنید.  در ادامه وی فقط همین جمله را تکرار کرد و از دادن اطلاعات بیشتر امتناع کرد. آنگونه پیداست که پیداست جناب مدیر کل زیاد از اوضاع ورزش با خبر نیست و مشخص نیست که چه کسی او را کنترل می‌کند.

برچسب ها: ورزش ، کنگ‌فو
نام:
ایمیل:
* نظر: