bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه فعالیت‌های مربوط به اصلاح و تربیت زندانیان نتایج خوبی داشته اما...
الفت با بیان اینکه مشارکت در ایجاد نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان برای قوه قضاییه افتخاری بود، اظهار کرد: تلاش جدی در این حوزه دستاوردها و پیامدهای خوبی برای مدیریت کشور دارد و ایجاد سند ائتلاف ملی نشان‌دهنده انسجام و یکپارچگی میان مسوولان کشور در مسائل پیشگیرانه است.

وی افزود: رساندن مجموعه مدیران کشور به این حساسیت کار بزرگی بوده و نشانه مطلوبی از توسعه یافتگی و بلوغ اجتماعی است. اجرای تصمیمات و اجرایی کردن موضوعات پیشگیری بسیار حائز اهمیت است و تلاش می‌کنیم جامعه را به این سمت سوق دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه همه مسوولان و مقامات اراده جدی برای اجرای تعهدات این سند دارند، اظهار کرد: به موجب تکالیف مندرج در قوانین اساسی و عادی، قوه قضاییه مسوولیت پیشگیری را در سطح کشور بر عهده دارد و ریاست قوه قضاییه از حدود ۷ سال پیش ساختار جدیدی را ایجاد کرد و برای اقدامات پیشگیرانه اقدامات گسترده‌ای را دنبال می‌کنیم.

الفت افزود: اقدامات ما اگرچه دارای آثار قابل توجهی بوده و نرخ وقوع جرم را در بسیاری موارد کاهش داده است و موفق شده‌ایم جلوی برخی منازعات را بگیریم اما نکته اساسی این است که در حوزه اصلاح فرهنگ و روش‌ها هر چقدر سرمایه‌گذاری کنیم، نتایج مطلوب را بدست نمی‌آوریم و علت این امر آن است که با افرادی سروکار داریم که شخصیت‌شان شکل گرفته و هدایت آنها به سمت راه‌های جدید دشوار است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مربوط به اصلاح و تربیت زندانیان اگرچه نتایج خوبی در برداشته اما مانع این نشده که جلوی بازگشت تبهکاران در اثر ارتکاب جرایم جدید به صورت گسترده گرفته شود، گفت: قریب به ۴۰ درصد بازگشت مجدد به زندان داریم و این به معناست که در حالت خوشبینانه در حوزه اصلاح و تربیت ۵۰ درصد موفقیت داشته‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضاییه امروز تلاش می‌کند از فعالیت‌هایی حمایت کند که کودکان را در مسیرهای صحیح تربیتی و اخلاقی قرار می‌دهد. امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر بخواهیم ایرانی آزاد، مستقل و توسعه یافته داشته باشیم، باید با کودکان و نوجوانان ارتباط بیشتری برقرار کرده و برای آنها برنامه داشته باشیم.

الفت با بیان اینکه امیدواریم نظام مراقبتی از دانش‌آموزان بتواند اهداف پیش رو را محقق کند، گفت: نگاه بخشی و رفتارهای جزیره‌ای یکی از چالش‌های پیش رو است که مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است و امیدواریم این سند ائتلاف الگویی برای رفع سایر نیازمندی‌های کشور باشد.
برچسب ها: جامعه ، زندان ، جرم
نام:
ایمیل:
* نظر: