bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
نازشصت، منّت‌گذاری یا شایسته‌سالاری؛
روز گذشته در گزارش یک روزنامه بامداد جنوب در ضمن گزارشی به تغییراتی که در استان در حال روی دادن است اشاره کردیم، در آن گزارش یادآور شدیم که مشخص نیست آنچه سالاری در حال انجام آن است تغییر راهبرد در رفتارهای سه سال گذشته‌اش است و یا ...
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
روز گذشته در گزارش یک روزنامه بامداد جنوب در ضمن گزارشی به تغییراتی که در استان در حال روی دادن است اشاره کردیم، در آن گزارش یادآور شدیم که مشخص نیست آنچه سالاری در حال انجام آن است تغییر راهبرد در رفتارهای سه سال گذشته‌اش است و یا این‌که با این تاکتیک می‌خواهد زمان بخرد و دوباره روش همیشگی را در پیش بگیرد. 
ارابه تغییراتی که نماینده دولت در استان افسار آن را به دست گرفته، شامل تعدادی از افراد خوشنام و نه چندان خوشنام می‌شود، افرادی که برخی برای نجات و برخی برای قدردانی و برخی نیز برای آنکه منتی سر آنها گذاشته شود با حکم مستقیم سالاری پست می‌گیرند و قرار است در اداره استانی که مدیرانش تقریبا هیچ نقشی ندارند، ایفای نقش!! کنند. این رویکردها است که انسان را به این فراست می‌اندازد که واقعا هدف سالاری که عقل منفصلش فرد یا افراد دیگری هستند از این تغییرات چیست و می‌خواهد به چه نتیجه‌ای برسد. 

با این حال، آنچه بیشتر به‌نظر می‌رسد، انتصاب‌ها و جابه‌جایی‌ها با نزدیک شدن به انتخابات رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. همانطور که در گزارش‌های پیشین روزنامه بامدادجنوب نیز به آن اشاره شد، با وجود این‌که برخی از معاونت‌ها و یا مدیریت‌ها با سرپرست اداره می‌شود (به عنوان مثال معاونت سیاسی استانداری و فرمانداری بوشهر که هر دو به وسیله یک نفر هدایت می‌شوند)، تغییرات مدیریتی با نگاهی خاص در استانداری بوشهر همچنان ادامه می‌یابد تا خود را این‌گونه مهیای انتخابات اردیبهشت سال آینده کنند.
اکنون قرعه به نام قیصر صالحی که زاده بیدخون عسلویه است، افتاد. رسانه‌های همسو با استانداری بوشهر، نیز با تیتر «قیصر صالحی در استانداری بوشهر پست می‌گیرد» به استقبال این خبر می‌روند تا این اتفاق را آنگونه می‌خواهند در بوق گرنا کنند. حال باید دید قیصر صالحی که نزد حامیان استاندار دارای ارج و قرب شده است، کیست؟ او نماینده مجلس هفتم از حوزه جنوب استان بوشهر بوده که تنها توانست یک دوره برکرسی نمایندگی بنشیند. در انتخابات دهمین دوره مجلس نیز با همه حواشی‌های که در جنوب استان حکمفرما شد، از سکینه الماسی کاندیدای حزب اعتدال و توسعه حمایت کرده و راه بهارستان را برای ایشان هموار کرد.

اکنون از انصاف به‌دور است که با نشستن روی کرسی مدیرکلی پدافند غیرعامل استانداری بوشهر مزد زحماتش را نگیرد. رویه‌ای که با نزدیک شدن به انتخابات مد شده است. این در حالی است که نمایندگان پیشین نظیر شکرالله عطارزاده، عبدالمجید شجاع و محمد دادفر پس از پایان کارشان در مجلس شورای اسلامی، قبای یک مشاور را برای جریان سیاسی مطبوع خود بر تن کردند و خوب یا بد، هر کدام در مرکز کشور صاحب نام و عنوانی شده‌اند.
برخی از اهالی جنوب استان اما نظر دیگری دارند، احمد بی‌باک از ساکنان شهر جم، در گفت‌وگو با بامداد جنوب با حمایت قاطع از قیصر صالحی در این باره می‌گوید: در ابتدا بايد عرض كنم اين‌كه ما تصور ايستايي از شخصيت‌ها داشته باشيم، غير صحيح و غير واقعي است؛ شخصيت‌ها همواره پويا هستند و سياليت دارند و به عبارتی عقلانيت و معرفت سياسي يعني اين‌كه ضرورت‌هاي جامعه را فهم كنيم و با تجربه اندوزي بر اساس واقعيت‌هاي حال، گام برداريم.
بی‌باک ادامه داد: به عقیده من قيصر صالحي يكي از چهره‌هاي سياسي استان است كه با پختگي روز افزون توان مديريت كردن در سطح عالي مديريتي استان را دارد. اگر تصور و تصوير قيصر صالحي هنگام نامزد شدن در اولين دوره مجلسش را با قيصر صالحي فعلي در كنار هم بگذاريم، تفاوت آنقدر محسوس خواهد بود كه باور پيدا خواهيد كرد كه با سرمايه گذاري بر چهره‌هاي بومي استان، در چند سال مديران لايقي را به استانمان تقديم خواهيم كرد.

با این حال او توضیح نداد که‌ چرا صالحی به‌رغم تغییرات نتوانست تائید صلاحیت خود را برای حضور در مجلس دهم اخذ کند. این فعال مدنی هم استانی در ادامه تصریح کرد: انتخابات مجلس در چند ماه گذشته و تصميم عقلاني و به دور از احساسات سياسي او مويد اين حقيقت است كه صالحي در شرايط سخت و فشارهاي همه جانبه قادر است تصميمات تاريخي، سخت و ضمنا صحيح بگيرد. از اين رو مجموعه مديريتي استان با اطمينان مي‌تواند به ايشان اعتماد كنند و خواهيد ديد كه موفق هم خواهد بود.
او پیرامون حواشی موجود این انتصاب و اینکه گفته می‌شود او مزد فعالیتش در اسفندماه را می‌گیرد، گفت: اشتباه نكنيم كه اين مزد حمايت جناحي صالحي در انتخابات نيست، بلكه مزد تصميم عقلاني اوست. مزد آزمودگي گردن فرازانه‌ اوست در يك آزمون سخت استاني بود. گفتنی است مدیرکلی پدافند غیرعامل سمتی حساس است که نیاز به تجربه و تخصص بسیار دارد چراکه به‌نوعی با امنیت منطقه در ارتباط است.

نام:
ایمیل:
* نظر: