bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
هفته نهم لیگ دسته اول فوتبال ایران با چرخشی عجیب همراه شد در این هفته تیم های شمالی سپیدرود رشت، خونه به خونه و نساجی در صدر قرار گرفتند.
 هفته نهم لیگ دسته اول هفته ای بود که تیم  بحران زده را به صدر رساند، بازیکن سابق پرسپولیس در جدول گلزن ها باز هم بالا رفت و البته صدرنشین بازی کر کری را به حریف باخت.
 
با هم مروری بر هفته نهم و رقابت هایش خواهیم داشت:
 

*بحران مالی و صعود به رتبه بالا
هفته گذشته محمود فکری تمام تلاشش را به کار بست تا بحران ها را از کنار نساجی دور کند. تیمی که ناهار و شامشان را به دلیل بدهی های مالی قطع کرده بودند، با کمک جمعی از دوستان سرمربی و حمایت مردم شهر قائمشهر توانست استقلال اهواز را با 3 گل شکست دهد، این مسابقه ای بود که  2 گل محمد عباس زاده او را در کنار امیر میربزرگی دیگر صدرنشین آقای گل های لیگ قرار داد.
 

*با درخشش کعبی
سپیدرود رشت تیم تازه لیگ برتری شده در هفته های گذشته به مانند دیگر تیم شمالی لیگ آزادگان دچار بحران مالی بود و بازیکنان چندین بار اعتصاب کردند و بر سر تمرین هایشان حاضر نشدند، به جز آن در مقابل استقلال اهواز و آلومینیوم هم تصمیم داشتند که به میدان نروند . آنها به دلیل بی توجهی مسئولین دیدار جام حذفی را از دست دادند اما بالاخره مدیران باشگاه روز چهارشنبه مبلغ اندکی به حساب بازیکن واریز کردند که خب با شارژ مالی آنها توانستند از سد مس رفسنجان بحران زده گذر کنند. مس با توجه به تغییر کادرفنی باز هم نتوانست کاری از پیش ببرد و همچنان در پایین جدول جا خوش کرده است.  ستاره بازی سپیدرود حسین کعبی بود که فعلا قصد بازنشستگی ندارد .
 

*بازی جنجالی در کرمان
مس کرمان  با انصراف خیبر توانست روحیه بگیرد و با صعودش به مرحله یک شانزدهم و رویارویی با استقلال تهران انگیزه اش را چند برابر کند و در بازی این هفته مقابل پارس جنوبی هم نتیجه را به نفع خود تغییر دهد. البته این بازی تحت تاثیر دو تصمیم داوری در صحنه گل پارس جنوبی و گل مس کرمان قرار گرفت اما در نهایت رای داور قاطع بود تا شاگردان تارتار  با این باخت در رده هشتم قرار گیرند. آنها که در دیدار هفته گذشته شان مقابل اکسین افت شدیدی داشتند روی نوار بدشانسی قرار گرفته اند و دومین باخت را هم در کارنامه خود ثبت کردند. پارسی ها هفته آینده مقابل راه آهن و پاشازاده قرار دارند مربی ای که این تیم را به رقابت های لیگ دسته اول آورد.
 

*سقوط همراه با تساوی
دیدار راه آهن و آلومینیوم فراز و نشیب های خاص خودش را داشت، قضاوت این دیدار برعهده تورج حق وردی داور با دانش فوتبال ایران بود اما باز هم اشتباهات این داور باعث اعتراض مربی های راه آهن شد. اگر راه آهن در این دیدار برنده میدان بود قطعا بالاتر از بادران قرار می گرفت اما خب قرعه برد این هفته به نام بادرانی ها افتاد و آنها در رتبه هفتم جا خوش کردند.
 

*اولین تساوی آقافیروز
شاگردان فیروز کریمی در دیدار مقابل فولادیزد مقابل دفاع محکم یزدی ها و ضد حمله های این تیم کاری از پیش نبردند تا اولین تساوی اکسین ثبت شود . آنها که در هفته های گذشته 6 برد و 2 باخت را در کارنامه خود ثبت کرده بودند، با کسب این نتیجه یک تساوی را هم در جدول رده بندی به ثبت رساندند و همین یک امتیاز آنها را پشت سر تیم سپیدرود قرار داد. البته در این بازی آقای گل لیگ دسته اول امیر میربزرگی هم گلی به ثمر نرساند و در کنارش عباس زاده ای قرار گرفت که 2 گل برای نساجی به ثمر رساند.
 

*نظامی ها حریف هم نشدند
دیدار ملوان و فجرسپاسی در شیراز بدون گل به پایان رسید. دو تیم نظامی لیگ دسته اول در این دیدار ازپس هم برنیامدند؛ در حالی که بازی در 90 دقیقه در زمین سبز کاملا بی خطر دنبال شد در کنار زمین حواشی بلوایی به راه انداخت. از اعتراض به مدیر و سرمربی فجر گرفته تا درگیری مایلی کهن با لیدرهای ملوان.  ملوان با کسب 3 امتیاز این دیدار می توانست جایگزین گل گهر شود و تا رتبه سوم بالا بیاید اما زور آنها به تیم قعرجدول فجر نرسید.
 

* تجربه اولین باخت برای گل گهر
گل گهر سیرجان که در هفته های گذشته بدون باخت صدرجدول را در دست گرفته بود با شکست مقابل بادران 2 پله سقوط کرد. شاگردان وینکو در نیمه اول تمام توانشان را به کار بستند تا دروازه شان را بسته نگه دارند اما در نیمه دوم و در دقایق پایانی آنها نتوانستند از پس حملات بادرانی ها بربیایند. نکته جالب اینجاست که کاپیتان بادرانی ها با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد ولی در نهایت این آنها بودند که نتیجه را به سود خود تغییر دادند.

*بوشهری ها و هوای گرم حریف خونه به خونه
خونه به خونه ای ها در هفته گذشته با 6گلی که به راه آهن زدند این فکر را در ذهن ها ایجاد کردند که قطعا از سد ایرانجوان گذر خواهند کرد اما دفاع مستحکم ایرانجوان در این بازی اجازه نفوذ آنها به دروازه شان را نداد و همین امر باعث شد تا آنها به یک امتیاز بسنده کنند. کسب یک امتیاز در خانه حریف آن هم با گرمای طاقت فرسای بوشهر بد نبود اما این نتیجه برای خونه به خونه قابل قبول  نیست.
 

*حق دوست؛ اولین حضور و اولین برد
خیبرخرم آباد در هفته های گذشته بدون مربی شرایط متفاوتی  را پشت سر گذاشت. آنها با وجود نبود مربی توانستند ایرانجوان بوشهر را ببرند. اما آنها این هفته داود حق دوست را بالای سر تیم خود داشتند و او در اولین حضورش در خرم آباد اولین پیروزی را کسب کرد. خیبر قعرنشین با کسب 2 پیروزی متوالی در دوهفته توانسته خودش را به رتبه چهاردهم جدول نزدیک کند. آنها اگر بتوانند همین روال را ادامه دهند قطعا می توانند در میانه های جدول حاضر شوند. در مقابل شاگردان بختیاری زاده که چند هفته ای را با نتیجه تساوی پشت سر گذاشته بودند با امید به پیروزی مقابل خیبری ها حاضر شدند ولی نتوانستند از پس این تیم درخانه بربیاند. نفت در حال حاضر در رتبه دوازدهم قراردارد و اگر در این بازی پیروز می شد رتبه نهم را کسب می کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: