bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
سازمان های محلی در شرق چین اعلام کردند که عصر یکشنبه (به وقت محلی) یک پالایشگاه نفت در این منطقه از کشور دچار آتش سوزی شده و سپس انفجاری در آن رخ داده است.
آتش سوزی در پالایشگاه نفت در شهر «نن جینگ» در استان «جیانگ سو» رخ داده و به دنبال آن دود سیاهی فضای منطقه را پر کرده است.
مسئولان می گویند در این حادثه که حوالی ساعت 14 (به وقت محلی) رخ داد هیچکس زخمی نشده و خطری محیط زیست را تهدید نمی کند.
با این وصف رادیو «جیانگ سو» در گزارشی آورده است: بوی تند و زننده ناشی از دود سیاهی که به فضا بلند شده مشام انسان را آزار می دهد.
انفجار و آتش سوزی در ناحیه «چی شیا» استان رخ داده که اصولا محل تولیدات پتروشیمی است و کارخانه های پتروشیمی مالکیت آنجا را در اختیار دارند.
تصاویر و عکس هایی که در تارنماهای چینی منتشر شده است دود سیاهی را نشان می دهد که فضا را آکنده کرده و شاهدان می گویند صدای دو انفجار مهیب را شنیده اند.
در این پالایشگاه نفت، مواد شیمیایی و پتروشیمی نیز تولید می شود و در سال ۲۰۰۸ مردم منطقه هشدار داده بودند که وضعیت امنیتی این پالایشگاه نگران کننده است و هر آن احتمال بروز حادثه در آن وجود دارد.

از سوی دیگر در این منطقه که پالایشگاه و کارخانه های پتروشیمی قرار دارند بیش از ۱۰ دانشگاه، دانشکده و مکان آموزشی ویژه دانشجویان وجود دارد که سلامت آنها را به مخاطره می اندازد.
آمار نشان می دهد که در سال جاری میلادی در چین بیش از ۲۳۰ حادثه در کارخانه های تولید مواد شیمیایی و پالایشگاه ها رخ داده که جان ۱‍۹۹ نفر را گرفته و بیش از ۴۰۰ نفر را زخمی کرده است.
برچسب ها: جهان ، چین ، پالایشگاه ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر: