bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
روزنامه واشنگتن پست کمتر از دو روز مانده به مناظره دوم انتخاباتی آمریکا، یک نوار ویدئویی از مکالمه دونالد ترامپ، منتشر کرده که وی در آن با کلمات بسیار رکیک درباره زنان صحبت کرده است.
 روزنامه واشنگتن پست کمتر از دو روز مانده به مناظره دوم انتخاباتی آمریکا، یک نوار ویدئویی از مکالمه دونالد ترامپ،  منتشر کرده که وی در آن با کلمات  بسیار رکیک درباره زنان صحبت کرده است. غیرقابل توجیه بودن این فیلم به حدی است که بلافاصله با واکنش صریح و تند بسیاری از هم حزبی های ترامپ رو به رو شد و شرایط به گونه ای برای وی سخت شد که او مجبور شد در بیانیه ای از این اقدام خود عذرخواهی کند و تصریح کند که: «من متعهد می شوم از فردا انسان بهتری باشم» فشار بر ترامپ به گونه ای است که حتی احتمال این مسئله قوت گرفته است که جمهوری خواهان،  مایک پنس ،معاون او را به عنوان نامزد خود مطرح کنند که البته ترامپ با جدیت تأکید کرده است که از رقابت های انتخاباتی کناره گیری نخواهد کرد. 

که در هر صورت این مسئله ترامپ را در آستانه سقوط و شکست در انتخابات قرار داده است.  به عقیده برخی از ناظران انتخابات آمریکا، انتشار فیلم اظهارات جنجالی ترامپ یک ماه مانده به انتخابات آمریکا، می‌تواند از «سورپرایزهای ماه اکتبر» باشد و تأثیراتی جدی و منفی علیه کمپین انتخاباتی ترامپ و امکان رأی آوری او در انتخابات آتی داشته باشد؛ حتی برخی می‌گویند که این فیلم می‌تواند «ناقوس مرگ» رؤیای ترامپ برای ریاست‌جمهوری آمریکا باشد . آویک رای از تحلیلگران نشریه فوربس،  اشتباهات فاحش ترامپ را در هفته‌های اخیر فهرست کرده و نوشته است هیچ‌کدام از اینها تاکنون نتوانسته بود حمایت قانو‌ن‌گذاران جمهوری‌خواه را از ترامپ بگیرد، اما اشتباه اخیر ترامپ و اظهارات زننده اش در مورد زنان، با بقیه اشتباهات وی فرق دارد.
رسانه افشاگر آمریکایی که فیلم حرف‌های (به قول رهبران جمهوری‌خواه) «زننده» دونالد ترامپ را منتشر کرده، 43 سال پیش با افشاگری واترگیت، رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون را به استعفا وا‌داشته بود. اکنون در آمریکا موج رسانه‌ای به راه افتاده که توفان «متیو» را هم درنوردیده و به خبر اول این کشور تبدیل‌شده است. فیلم پخش‌شده توسط واشنگتن پست، بخشی از فیلم‌های استفاده‌نشده در یک قسمت از برنامه تلویزیونی «دسترسی به هالیوود» بوده که درباره حضور دونالد ترامپ در یک قسمت از سریال «روزهای زندگی ما» ساخته‌شده بود. در بخشی از مکالمه پخش‌شده در این فیلم، درحالی‌که گویا ترامپ نمی‌داند میکروفونش روشن است و صدای او ضبط می‌شود، سخنان بسیار زشتی درباره ارتباط برقرار کردن با زنان و به ویژه تلاش او برای ارتباط با زنی متاهل  را به زبان می آورد و این مسئله را با جزئیات شرح می دهد و می گوید :« وقتی آدم ستاره باشد، آن‌ها اجازه می‌دهند.

وقتی آدم ستاره باشد، هر کاری می‌تواند با زن‌ها بکند».  این در حالی است که هیلاری کلینتون نیز، با افشاگری ویکی‌لیکس، رسوا شده و فروش سلاح توسط وی به داعش برملا شده است. همچنین، افشاگری دیگر ویکی‌لیکس در مورد هیلاری برای او دردسرساز شده است. به گزارش نیویورک‌تایمز،‌ وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس اسنادی منتشر کرده است که نشان می‌دهد «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا طی سخنرانی خود در جمع نخبگان شرکت‌های اقتصادی این کشور تایید می‌کند که سرمایه رو به افزایش خانواده او باعث شده است تا او از مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی مردم طبقه متوسط آمریکا غافل شود و بیشتر به فکر حمایت از کارترهای سرمایه‌داری باشد.
 
 
ترامپ  
اشتباه کردم، سعی می‌کنم مرد بهتری باشم
 
ترامپ پس از انتشار فیلم رسواکننده‌اش، در فیلمی که از برج خود آن را منتشر می‌کرد، گفته‌های خود در مورد زنان را اشتباه خواند و گفت که تلاش می‌کند ازاین‌پس مرد بهتری باشد. وی در این بیانیه  گفت: «هرگز نگفته‌ام انسان کاملی هستم و چیزی برخلاف شخصیتم وانمود نکرده‌ام. من حرف‌های زیادی زده‌ام و کارهای زیادی کرده‌ام که از آن‌ها پشیمان هستم و یکی از آن‌ها جملاتی است که امروز در این ویدئو از حدود یک دهه پیش منتشر شد. کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که این عبارات بیانگر شخصیت من نیست. من در این کشور سفر کردم و از تغییر برای آمریکا گفتم. اما این سفرها باعث شد من هم‌تغییر کنم.
من در کنار مادران عزاداری بوده‌ام که فرزندانشان را از دست دادند، کارگران درمانده‌ای که شغل‌هایشان به کشورهای دیگر منتقل‌شده و تمام اقشار مردم که فقط در پی آینده‌ای بهتر هستند. من این فرصت را یافتم که با مردم بزرگ کشورمان آشنا شوم و در برابرشان خضوع می‌کنم.  من متعهد می‌شوم که از فردا انسان بهتری باشم و هرگز پشت شمارا خالی نکنم. بیایید صادق باشیم، ما در جهان واقعی زندگی می‌کنیم و همه این جریان فقط می‌خواهد حواس مردم را از موضوعات مهمی که با آن مواجهیم پرت کند. ما مشاغلمان را از دست می‌دهیم، امنیت کمتری نسبت به 8 سال پیش داریم و واشنگتن به بن‌بست رسیده است.
امثال هیلاری کلینتون کشور ما را زمین زده‌اند. من حرف‌های احمقانه‌ای زدم، اما تفاوت بسیار است بین حرف و عمل. بیل کلینتون   از زنان سوءاستفاده کرد و هیلاری  قربانیان او را مورد بی‌حرمتی، تهاجم و قلدرمآبی قرارداد. در روزهای آینده در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد. به امید دیدار در مناظره یکشنبه». همچنین ترامپ در یک اظهارنظر در این خصوص توئیت کرد که «یه مسخره‌بازی بوده که خیلی سال پیش اتفاق افتاده. بیل کلینتون تو باشگاه گلف خیلی بدتر از ایناشو به من گفت. اگه کسی ناراحت شده عذر میخوام.»
 
 
 هیلاری کلینتون  
«نباید بگذاریم این مرد رئیس‌جمهور شود»
 
به دنبال انتشار کلیپ تصویری علیه ترامپ، خیلی سریع کمپین تبلیغاتی هیلاری کلینتون واکنش نشان داد و در یک کلیپ در مورد رسوایی و سخنان ترامپ درباره زنان این‌گونه تبلیغ کرد که: «آقای ترامپ! دلیل اینکه شما رئیس‌جمهور نمی‌شوید، زنان خواهند بود.» همچنین، هیلاری کلینتون،  اظهارات و رفتار دونالد ترامپ ، رقیب جمهوری‌خواه خود درباره زنان را محکوم کرد. به گزارش سی ان ان، تیم کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون اعلام کرد از حزب جمهوری‌خواه خواهد خواست اعلام کند آیا به‌رغم این اظهارات ترامپ، این حزب هنوز معتقد است وی باید رئیس‌جمهور آمریکا شود.  اندکی پس از انتشار نوار صوتی دونالد ترامپ، کلینتون در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «این وحشتناک است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این مرد رئیس‌جمهور شود.» هیلاری کلینتون بعداً مجدداً در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «زنان این قدرت رادارند که ترامپ را متوقف کنند.»
 
 
 
 جان هانتسمن  
ترامپ، مایک پنس رابه جای خود معرفی کند
 
«جان هانتسمن»، فرماندار سابق ایالت اوهایو که یک هفته پیش دلایل حمایتش از ترامپ را بیان کرده بود، بعد از انتشار این ویدئو از ترامپ خواست از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داده و «مایک پنس» زوج انتخاباتی‌اش را به‌عنوان نامزد این حزب در این انتخابات معرفی کند.
 
 
پل رایان  
از اظهارات «شی‌انگارانه» ترامپ  متأسف شدم
 
پل رایان، سخنگوی مجلس نمایندگان و بالاترین مقام دولتی از حزب جمهوری‌خواه که قرار بود   همراه با ترامپ در ویسکانسین کمپین کند، شرکت در این رویداد را لغو کرده است. رایان  گفت: «ازآنچه امروز شنیدم، متأسف شدم. بایستی زنان را تجلیل کرد و به آن‌ها احترام گذاشت نه اینکه آن‌ها را شی‌انگاری کرد.»  رایان اضافه کرد: «امیدوارم که ترامپ این قضیه را با جدیتی که لازم است بررسی کرده و تلاش کند به این کشور نشان بدهد که او برای زنان احترامی بیش ازآنچه این کلیپ نشان می‌دهد قائل است.»
 
 
 
جان مک‌کین  
  ترامپ به‌تنهایی مسئول اعمال خود است
 
جان مک‌کین، سیاستمدار آمریکایی و سناتور کنونی ایالت آریزونا  که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2008ایالات‌متحده  از حزب جمهوری‌خواه بوده و از اوبامای دموکرات شکست خورده نیز به این صحبت‌های ترامپ واکنش نشان داد. گرچه جان مک‌کین به سخنان ترامپ اعتراض کرد، اما از حمایت از او دست نکشید. او در بیانیه‌ کوتاهی گفت: «او به‌تنهایی مسئول اعمالش است و به‌تنهایی هم باید با تبعات کارش مواجه شود».
 
 
 
جیسون جاوتز  
کسی به ترامپ رأی نمی‌دهد
 
در واکنش به این رسوایی،‌ جیسون جاوتز، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که به ترامپ رأی نمی‌دهد. این عضو جمهوری‌خواه کنگره از ایالت یوتا و نیز فرماندار این ایالت گفته‌اند که از حمایت از ترامپ دست می‌کشند. جیسون جاوتز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که اگر همچنان به حمایت از ترامپ ادامه دهد، نباید دیگر با همسر و دختر 15 ساله‌اش روبه رو شود. گرچه ترامپ عذرخواهی دست‌وپاشکسته‌ای کرده است اما به گفته این مقام، ترامپ به‌صورت مناسبی عذرخواهی نکرده است.
 
 
مایک کافمن
ترامپ نامزد ما نیست
 
مایک کافمن، از اعضای کنگره از ایالت کلرادو در واکنش به حرف‌های ترامپ گفته است که او نامزد ما نیست و باید نامزدی‌اش از جانب حزب لغو شود. او تأکید کرد: برای صلاح آمریکا و دادن فرصتی به جمهوری‌خواهان برای شکست هیلاری کلینتون، ترامپ باید کناره‌گیری کند
 
 
تدکروز  
اظهارات ترامپ مشمئزکننده است
 
از دیگر شخصیت‌های سرشناس جمهوری‌خواه که به سخنان ترامپ حمله کردند، می‌توان به تد کروز و مارک روبیو  اشاره کرد. تدکروز از دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه بود که در رقابت درون‌حزبی شکست را پذیرفت. او که ترامپ را تایید کرده بود، گفت: این اظهارات مشمئزکننده و کاملاً نامناسب است و قطعاً هیچ بهانه‌ای برای آن پذیرفتنی نیست.
 
 
 
مارک کرک
ترامپ فوراً از رقابت‌ها کناره‌گیری کند
 
«مارک کرک» سناتور ایالت ایلینوی، در پی اظهارات توهین‌آمیز «دونالد ترامپ» نامزد ریاست‌جمهوری از حزب جمهوری‌خواه، در رابطه با زنان در یک ویدئوی منتشرشده،‌ خواستار خروج فوری این نامزد از رقابت‌های ریاست‌جمهوری شد. کرک،‌ که در ماه ژوئن از ادامه حمایت از ترامپ انصراف داده و وی را «نژادپرست و متعصب»‌ برای رئیس‌جمهوری خوانده همچنین روز جمعه از حزب جمهوری‌خواه خواست تا «قوانین و مقرراتی برای جایگزینی فوری ترامپ» وضع کند. کرک همچنین در پی انتشار تصاویر ویدئویی در روزنامه واشنگتن‌پست، ترامپ را «یک دلقک بیمار» خوانده و گفت که وی «‌آماده و مناسب ریاست‌جمهوری آمریکا نیست.»
نام:
ایمیل:
* نظر: