bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
مهدی جمالی در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
کشور ما ایران، یکی از کشورهایی است که معلولان زیادی در آن زندگی می‌کنند اما مساله وقتی جالب می‌شود که این معلولان با وجود برخی مشکلات جسمی، از دیگر توانایی‌های خود به نحو احسن استفاده می‌کنند و...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
کشور ما ایران، یکی از کشورهایی است که معلولان زیادی در آن زندگی می‌کنند اما مساله وقتی جالب می‌شود که این معلولان با وجود برخی مشکلات جسمی، از دیگر توانایی‌های خود به نحو احسن استفاده می‌کنند و نتایج نشان می‌دهد برای زندگی آنها مثمر ثمر است. هنوز یک ماه از پایان مسابقات پارالمپیک 2016 نگذشته است و همگان دیدیم که چطور معلولان از سر‌تا‌سر جهان توانستند با عملکرد خیره‌کننده خود، چشم‌های جهان را به سوی خود جلب کنند. در این میان ایرانی‌ها هم مثل همیشه عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند.

یکی از رشته‌هایی که توانست در مسابقات پارالمپیک مدال کسب کند، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران بود که عملکرد خیره‌‌کننده‌ای در این مسابقات داشت اما چیزی که در این تیم، برای ما بوشهری‌ها مایه افتخار بود، حضور 4 فوتبالیست بوشهریست که عملکرد بسیار خوبی در این مسابقات داشتند. در همین راستا ما قصد داریم که هر هفته به سراغ یکی از این فوتبالیست‌ها برویم. در اولین گام به سراغ مهدی جمالی رفتیم که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی و مسابقات بود و بازی‌های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. وی که سال‌ها در فوتبال 11 نفره بازی می‌کرد، پس از این‌که مورد بی‌مهری برخی‌ در این فوتبال قرار گرفت، به فوتبال هفت نفره رفت تا توانایی‌های خود را به رخ بکشد.
مهدی جمالی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من از 13 سالگی فوتبال را به‌صورت حرفه‌ای شروع کرده‌ام، گفت: ابتدا در باشگاه وحدت عالیشهر زیر نظر مرحوم دهقان توپ می‌زدم. بعد از آن در 16 سالگی به تیم نوجوانان ایرانجوان بوشهر پیوستم و تا 19 سالگی در این تیم بازی ‌کردم. حتی در این تیم به قهرمانی لیگ یک جوانان رسیدم و توانستم در لیگ برتر جوانان هم بازی کنم. بعد از آن، به ایرانجوان خورموج که در لیگ استان بازی می‌کرد، پیوستم که در این مسابقات به قهرمانی رسیدیم. این قهرمانی باعث شد که جواز حضور در مسابقات لیگ 3 را کسب کنیم و خدا را شکر توانستیم در این مسابقات هم به قهرمانی برسیم و به لیگ دو کشور راه یابیم. همچنین در لیگ سه و استان آقای گلی را به‌دست آوردم و در لیگ 2 توانستم 12 گل را به ثمر برسانیم. از سال 90 هم به تیم ملی فوتبال هفت نفره دعوت شدم و زیر نظر آقایان الله‌مانی، ماهینی و بکاء فعالیت کرده‌ام. از آن زمان تا امروز توانسته‌ام در مسابقات آسیایی اینچئون مدال طلا، در مسابقات انتخابی جام جهانی دانمارک مدال طلا و در المپیک 2016 هم مدال نقره به‌دست آورم.

وی در پاسخ به این‌که چه نظری درباره عملکرد تیم ایران و خودش در مسابقات پارالمپیک 2016 دارد، پاسخ داد: ما در ابتدا قرار نبود که در مسابقات شرکت کنیم اما به‌دلیل حذف کاروان روسیه از پارالمپیک، توانستیم جواز حضور در مسابقات را کسب کنیم. طی یک هفته همه بازیکنان تیم ملی جمع شدند و چون بعد از مسابقات دانمارک تیم دیگر تمرینی برگزار نکرد، با مشکلات بدنی مواجهه شدیم. ولی با انگیزه‌ای که داشتیم جلوی خستگی بدن را گرفتیم و این باعث شد مدال نقره مسابقات را به‌دست آوریم. من بدنم خیلی آماده نبود و شخصا انتظار بیشتری از خودم داشتم ولی در کل عملکرد خودم و بازیکنان دیگر در تیم ملی مثبت بود و اگر آماده‌تر بودیم می‌توانستیم مدال طلای مسابقات را کسب کنیم. ولی باز هم از نتیجه به‌دست آمده راضی هستم.
بازیکن ملی‌پوش فوتبال هفت نفره در مورد حمایت مسوولان از این رشته با بیان این‌که وقتی از مسابقات آسیایی با قهرمانی برگشتیم، هیچ حمایتی از سوی مسوولان صورت نگرفت، تصریح کرد: آنها فقط در فرودگاه با کسب و شلوار زیبا به استقبال ما آمدند و عکس دسته جمعی گرفتند و رفتند. ما تا قبل از مسابقات دانمارک دیگر آنها را ندیدیم. یعنی از سال 2014 تا سال 2016 هیچ مسوولی سراغی از ما نگرفت. استانداری و سازمان ورزش و جوانان قول‌های زیادی به ما دادند ولی هیچ کدام از این قول‌ها عملی نشد. ما وقتی از مسابقات دانمارک برگشتیم باز هم مسوولان با کت و شلوار از ما استقبال کردند و دوباره یک عکس دسته جمعی گرفتند و ما را تنها گذاشتند. وقتی با مقام نائب قهرمانی مسابقات پارالمپیک به بوشهر برگشتیم، استاندار‌، نماینده شهرستان بوشهر و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان شخصا به استقبال ما آمدند و قول‌هایی به ما دادند و تا الان هیچ خبری نشده است و آنها هنوز به قول‌های خود عمل نکرده‌اند ولی آنها بدانند که ما همچنان منتظر هستیم. بر عکس بوشهر، در دیگر استان‌ها، مسوولان به نحو احسن از ورزشکاران خود تجلیل و حمایت کردند و زیر قول‌ خود نزدند. حال در بوشهر، مسوولان استان فقط به فرودگاه آمدند و بعد هر کس راه خود را گرفت و رفت و ما را تنها گذاشتند. حال ما مانده‌ایم و قول‌های که روی هواست. 

جمالی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا به فوتبال 11 نفره برمی‌گردد یا خیر، تاکید کرد: با توجه به این‌که در فوتبال 11 نفره به من نامهربانی‌های زیادی شده است، دور آن را خط کشیده‌ام و می‌خواهم با تیم ملی فوتبال 7 نفره ادامه بدهم تا بتوانم افتخارات زیادی برای کشورم به‌دست آورم.
در کشور افراد زیادی هستند که از لحاظ جسمی با مشکلاتی همراه هستند اما توانایی‌هایی دارند که هنوز آنها را کشف نکرده‌اند. این فوتبالیست بوشهری که خود توانسته از توانایی به نحو احسن استفاده کند در این مورد، گفت: پیام من به آن افراد این است که در خانه ننشیند و دل را به دریا بزنند، باید از توانایی که دارند بهترین استفاده را کنند. آنها می‌توانند از ظرفیت‌هایی که هم‌اکنون برای معولان در نظر گرفته شده است استفاده کنند، چراکه در اینجا آدم‌هایی هستند که از این افراد حمایت کنند و پیگیر کارشان باشند. من در ابتدا نمی‌دانستم که فوتبال 7 نفره‌ای هم وجود دارد ولی وقتی وارد این رشته شدم، زندگی‌ام به‌طور کامل زیر و رو شد. من در این فوتبال توانستم به افتخاراتی دست یابم که در فوتبال 11 نفره نمی‌توانستم آنها را به‌دست آورم. 
مهدی جمالی در پایان سخنانش با بیان این‌که جای دارد از خانواده خودم مخصوصا پدر و مادرم تشکر کنم، خاطرنشان کرد: از آنها تقدیر می‌کنم که توانستند در این مدت مرا تحمل کنند و برای رسیدنم به موفقیت مدیون آنها هستم زیرا برایم خرج‌های زیادی کردند و امیدواریم که آنها همیشه سالم و سرزنده باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: