bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
دبیر قرارگاه امام علی(ع)، ویژه اربعین در ایلام گفت: تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و سپاه پاسداران در استان آماده تأمین امنیت کامل زائران اربعین مرز مهران هستند.
جلال  میرزابیگی اظهار کرد: بحث اربعین به‌ یک رزمایش منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل‌شده و به‌عنوان بزرگ‌ترین تجمع در کشور مطرح است لذا باید تدارک کافی و ویژه در طول سال به‌صورت مداوم برای این مهم در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه اربعین جلوتر از حج قرارگرفته و استان ایلام استان دروازه عتبات عالیات ورود و خروج زائران و مرز مهران محل اصلی تردد زائران است، افزود: باید با جذب اعتبار لازم درراه حل مشکلات گام برداشت.

میرزا بیگی با اشاره به اینکه تجربیات دو سال گذشته کمک زیادی به برنامه‌ریزی درست و بهتر برای تسهیل تردد زائران امسال خواهد کرد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به‌عنوان خط مقدم تأمین امنیت زائران تلاش می‌کند و امسال با تمام توان و به‌کارگیری نیروی بیشتر امنیتی مثال‌زدنی در جهان را برای زائران به ارمغان خواهد آورد.

دبیر قرارگاه امام علی(ع)، ویژه اربعین در ایلام ادامه داد: قرارگاه اربعین بعد از اتمام رزمایش اربعین سال گذشته ، برنامه‌ریزی کرده و اگرچه نیروی انتظامی مسئول تأمین امنیت زائران بر عهده دارد اما همه دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی پای‌کار هستند و با اشراف کامل و هرچه‌تمام‌تر اجازه کوچک‌ترین خدشه به امنیت زائران را نمی‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در نیروی انتظامی برای برگزاری کنگره اربعین طراحی  و همه ابعاد امنیت در نظر گرفته‌شده و از دستگاه‌های حمل‌ونقل و فرهنگی مسئول درخواست داریم با نیروی انتظامی همکاری بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به تراکم بالای زائران در استان هرگونه مشکل در حمل‌ونقل یا عملکرد دیگر دستگاه‌ها می‌تواند به تهدیدی جدی تبدیل شود.

میرزابیگی گفت: تمام مسائل امنیتی اربعین احصاء شده و سعی داریم تا شروع رزمایش امسال تمام آن‌ها برطرف و توان عملیات در رسیدگی‌ها به درخواست‌های مردم بالاتر از همیشه باشد.

وی بابیان اینکه سال گذشته در ساماندهی کاروان‌های گروهی مشکل جدی داشتیم و امسال باید از اعزام انفرادی جلوگیری شود، افزود: زائران باید به‌صورت گروهی اعزام شوند تا امکان نظارت و کنترل دقیق فراهم شود.

میرزابیگی با تأکید بر اینکه صدور ویزا زائران باید مدیریت شود و اگر کم‌کاری در این زمینه صورت بگیرد مشکلات سال قبل تکرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر صدور ویزا از استان محل سکونت شخص صادر شود بسیاری از مشکلات به وجود نمی‌آید.

رئیس مرکز کنترل و فرماندهی معاونت عملیات انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته بسیاری از زائران گرفتن ویزا را به ایلام موکول کرده بودند و همین امر  موجب ازدحام در درب دفاتر زیارتی و گردشگری شد و مشکلاتی را به وجود آورد، تأکید کرد: زائران باید در استان مبدأ ساماندهی و با گرفتن روادید قانونی وارد استان شوند تا دچار دردسر نشوند.

وی با تأکید بر اینکه دفاتر صدور روادید باید افزایش یابند تا زائران راحت و بدون دغدغه برای گرفتن ویزا اقدام کنند، افزود: بحث پارکینگ و خاکی بودن آن‌ها، با توجه به بارندگی و نوع خاک منطقه سال گذشته مشکل جدی به وجود آورد لذا امسال باید این مشکل رفع شود وگرنه مشکل همچنان برسر راه است.

میرزابیگی ادامه داد: متأسفانه بعد از مدت‌ها از وقوع سیل اخیر در استان هنوز سیل بندهای آسیب‌دیده و دیگر تخریب‌های سیل درست نشده‌اند و میدان ارغوان ایلام که ورودی اصلی زائران به استان است وضعیت مناسبی ندارد و با کوچک‌ترین بارندگی مسدود خواهد شد که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

رئیس مرکز کنترل و فرماندهی معاونت عملیات انتظامی استان ایلام از استقرار نیروی زمینی ارتش در مرز مهران در ایام اربعین خبر داد و گفت: علاوه بر این یگان‌های عملیاتی سپاه، یگان واکنش سریع نوپو  و پلیس یگان ویژه با رصد تمام امور،  امنیت زائران را تأمین خواهند کرد.

وی اضافه کرد: زائران اطمینان خاطر داشته باشند فرزندان ملت در دستگاه‌های امنیتی با تمام توان وظیفه‌ی خود را انجام خواهند داد.
برچسب ها: امنیتی ، مرز ، عراق
نام:
ایمیل:
* نظر: