bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
ساکنان شهرک نیایش گلایه‌های خود را مطرح کردند؛
یکی از پروژه‌های مهم ساخت و ساز در شهر بوشهر شهرک نیایش بود که تنها فاز نخست آن تکمیل شده و فازهای دیگر آن چنان که ساکنان شهرک نیایش می‌گویند همچنان دست‌نخورده مانده و ...
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
یکی از پروژه‌های مهم ساخت و ساز در شهر بوشهر شهرک نیایش بود که تنها فاز نخست آن تکمیل شده و فازهای دیگر آن چنان که ساکنان شهرک نیایش می‌گویند همچنان دست‌نخورده مانده و خبری از کار کارگران هم نیست. این در حالی است که با تحویل همان فاز یک هم ساکنان آن گلایه‌های بسیاری در خصوص تخلیه و دفع زباله و نبود یک ایستگاه اتوبوس و مشکلات رفت و آمد دارند. 
یکی از ساکنان شهرک نیایش در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که مشکلات بهداشتی و معیشتی بسیاری در شهرک نیایش وجود دارد که به یک معضل جدی بدل شده، تصریح کرد: تاخیر در جمع‌آوری زباله‌ها باعث تجمع حشرات و حیوانات می‌شود که این مساله به معضلی جدی تبدیل شده و بهداشت و سلامت ساکنان این شهرک را با تهدید جدی روبه‌رو می‌کند. 

صدیقه خالدی در پاسخ به این سوال که تخلیه زباله در شهرک نیایش چه روزهایی انجام می‌شود، افزود: هر روز برای تخلیه زباله می‌آیند اما به‌محض پر شدن خودروی مورد نظر دیگر بر نمی‌گردند و همین عامل باعث می‌شود که حجم زباله‌ها زیاد شود و علاوه بر این زباله‌ها به‌صورت کامل تخلیه نمی‌شود و اطراف سطل‌ها دوباره پر از زباله است. 
وی ضمن تاکید بر این‌که خانه‌اش لاین آخر است و زباله‌ها بیش از یک هفته در سطل‌ها می‌ماند، به معضل دیگری اشاره و خاطرنشان کرد: به‌علت سرعت زیاد ماشین‌ها در جاده اصلی امکان عبور از خیابان نیست و حتما باید با تاکسی تلفنی رفت و آمد کرد. این در حالی است که با مراجعه به شهرداری گفته شده نصب پل هوایی یک میلیارد هزینه دارد.
وی با بیان این‌که در حال حاضر تنها طرح نصب پل هوایی تصویب شده ولی تا نهایی شدن مدت‌ها طول می‌کشد، ادامه داد: اگر فقط یک ایستگاه اتوبوس جلوی شهرک در نظر گرفته شود و اتوبوس‌هایی که تا برج می‌روند شهرک توقف کنند نیازی به پل هوایی یا سرعت‌گیر نیست. 
این شهروند بوشهری یادآور شد: در مسیر اولیه شهرک خودروها خلاف مسیر خود حرکت می‌کنند که بسیار خطرناک است و نبود امنیت در شهرک و دزدیده شدن پمپ‌های آب ساختمان‌ها از دیگر مشکلات شهروندان است که از مسوولان درخواست داریم به این وضعیت رسیدگی کنند. این دزدی‌ها به‌تازگی در شهرک فراوان شده و همین چند وقت پیش در یکی از ساختمان‌ها، هفت پمپ آب را یک‌جا برده بودند و کسی هم نه اطلاعی دارد و نه پاسخگوست.

حال این سوال پیش می‌آید که چرا تا کنون به این معضل‌ها رسیدگی نشده است. یکی دیگر از ساکنان شهرک نیایش می‌گوید: نبود یک ایستگاه اتوبوس در این شهرک وضعیت بسیار سوء و نامناسبی را رقم زده و خود من با یک بچه کوچک و در حالی که باردار هستم، برای رفت و آمد مشکلات فراوانی دارم. وی با بیان این‌که اگر دست‌کم یک ایستگاه اتوبوس ابتدای شهرک نصب شود، اندکی از این مشکلات کاسته می‌شود. 
این شهروند بوشهری با بیان این‌که شهرک نیایش مشکلات بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: نبود خانه بهداشت یکی از معضل‌های جدی این منطقه است که در کنار مصائب رفت و آمد و شرایط بهداشت و درمان وجود یک خانه بهداشت بیش از پیش احساس می‌شود. 
وی که نخواست نامش فاش شود، در پاسخ به این سوال که وضعیت آبرسانی به چه صورت است، یادآور شد: آب به‌صورت یک روز در میان می‌آید و روزی هم که آب داریم، فقط از 8 صبح تا 12 ظهر آب وصل می‌شود. 
این ساکن شهرک نیایش در ادامه با خنده تلخ می‌گوید: در شهرک تنها یک عابربانک، سوپرمارکت و آرایشگاه زنانه داریم. 

با بررسی مشکلات و کمبودها در این منطقه باید گفت شهرک نیایش، شهرکی است با مشکلات فراوان که مشکلات و کاستی‌های آن هم مربوط به یک نهاد و سازمان خاص نیست و به همین سبب نیز به نظر می‌رسد کسی خودش را صاحب نمی‌داند. اکنون که شهروندان مطالبه‌گری را آموخته‌اند و رسانه هم به خوبی به وظایف خودش در قبال صدای مردم بودن عمل می‌کند، جای اندکی همت و انگیزه مسوولان خالی است تا با درایت و تدبیر به‌موقع جلوی هر گونه فاجعه ناگوار و ناخوشایند که خدای‌ناکرده صدمات جبران‌ناپذیری را به‌همراه داشته باشد بگیرند. به منظور بهبود شرایط ساکنان شهرک نیایش ضروری است که مسوولان از انداختن توپ در زمین یکدیگر خودداری کرده و هر نهادی با توجه به وظایف و مسوولیت خود کارگروهی تشکیل داده و با بررسی معضلات و مشکلات این شهرک درصدد رفع آنها بربیایند. 
برچسب ها: جامعه ، شهرک ، نیایش
نام:
ایمیل:
* نظر: