bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
شماری از مغازه داران بوشهری در اعتراض به آنچه راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای باعث کسادی فعالیت آنها شده است صبح روز شنبه مقابل استانداری اجتماع صنفی برپا کردند.
 تجمع کنندگان که شمارشان 200نفر تخمین زده می شود در پی تاسیس یک فروشگاه زنجیره ای درشهر بوشهر صبح روز شنبه مغازه های خود را تعطیل و مقابل استانداری اجتماع صنفی کردند.
مغازه داران با حمل بنر و پارچه نوشته های از مسئولان استان بوشهر خواستار حمایت برای ادامه فعالیت قانونی خود شده اند.
یکی از مغازه داران بوشهری مدعی شد: با ادامه فعالیت این فروشگاه زنجیره ای که کالاها را 25 درصد زیر قیمت تعیین شده به فروش می رساند، بیش از 500 نفر از جوانان شهر بوشهر بیکار می شوند که این اقدام به نوعی منجر به خروج سرمایه از استان بوشهر نیز خواهد شد.
شماری دیگر از مغازه داران حاضر در این تجمع با عنوان مطالبی مشابه اعلام کردند: با ادامه فعالیت این فروشگاه زنجیره ای بطور غیرمستقیم واحدهای فروشنده اغذیه، میوه و ترباره و عمده فروش در استان بوشهر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

این تجمع از ساعت 08:00 امروز صبح آغاز و تا ساعت 12:00 ادامه یافت.
رئیس اتاق اصناف بوشهر در واکنش به تجمع مغازه داران گفت: واحدهای صنفی تنها راه چاره را نباید بستن فروشگاه زنجیره ای ببینند و باید فعالیت جدیدی را برگزینند و از طریق تجمیع سرمایه به فکر راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای باشند.
مصطفی گراشی در گفت وگو با ایرنا یادآورشد: بازارهای دنیا امروز به سمت فروشگاههای بزرگ در حال حرکت است تا از این طریق بتواند دسترسی به کالا را برای مردم آسان و با حذف واسطه ها کالاها را با قیمت مصرف پایین تری به مصرف کنندگان عرضه کنند.
وی افزود: با این حال مانند برخی از استانها به هیات عالی نظارت اصناف اعتراض کرده و خواستار آن شدیم که صدور مجوز این فروشگاهها به استانها واگذار شود تا با توجه به شرایط خاص هر منطقه تصمیم گیری لازم در زمینه صدور مجوز صورت گیرد.
گراشی ادامه داد:دربوشهر به ازای هر 30 نفر یک واحد صنفی وجود دارد که این آمار فراتر از میانگین کشوری است و همین امر باعث شده سود دهی این گروه نیز کاهش یابد.
هم اکنون سه شعبه از این فروشگاه زنجیره ای در بوشهر فعال است و دو شعبه دیگر آن نیز در شهرهای گناوه و بوشهر در آستانه راه اندازی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: