bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
با مدیرعامل مدیریت سازمان پسماند؛
روز گذشته نشست خبری اصحاب رسانه با حضور معاونت اجرائی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند برگزار شد. در این نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران به تبادل نقطه‌نظرات، انتقادات و پیشنهادات با مسوولان یادشده پرداختند.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
روز گذشته نشست خبری اصحاب رسانه با حضور معاونت اجرائی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند برگزار شد. در این نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران به تبادل نقطه‌نظرات، انتقادات و پیشنهادات با مسوولان یادشده پرداختند. 
مدیرعامل سازمان پسماند با بیان این‌که امر مهم تفکیک از مبدا در این سازمان با جدیت دنبال می‌شود، گفت: پسماندهای خشک شامل بطری، کاغذ، شیشه و...  که قابلیت بازگشت به چرخه طبیعت را دارند، به علاوه پسماندهای تر به‌صورت تفکیک شده جمع‌آوری و دفع می‌شوند.
مسعود غلامزاده‌فرد با اشاره به این‌که در سطح شهر چهار غرفه بازیافت فعالیت می‌کنند و شهروندان می‌توانند مواد بازیافتی را به آنها تحویل دهند، ضمن تاکید بر این‌که از اوایل سال گذشته آموزش چهره به چهره به شهروندان پیگیری شده که 14هزار شهروند بوشهری از این طریق آموزش دیده‌اند، افزود: برنامه دیگری در دست اقدام است که شامل جمع‌آوری زباله در شهر بوشهر به‌صورت فرد و زوج است.

وی ضمن تاکید بر این که در مناسبت‌های مختلف با حسینیه‌ها و تکایا همکاری می‌کنیم، همچنین با بازگشایی مدارس تفاهمنامه‌ای را با آموزش و پرورش منعقد کردیم و آموزش تفکیک از مبدا را در کنار مسائل دیگر در مدارس آموزش دادیم، در ادامه به استقرار ایستگاه‌های بازیافت در مجتمع‌ها اشاره و تصریح کرد: به‌منظور رسیدگی به تخلفات، شهروندان ‌در خصوص جمع‌آوری ستاد خاک و نخاله می‌توانند باید با اخذ مجوز نسبت به بنگاه‌هایی که دارای مجوز هستند اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از شهروندان درخواست کرد که در زمینه پرداخت به‌موقع عوارض پسماند طبق ماده 8 قوانین سازمان، همکاری لازم را انجام دهند. وی خاطرنشان کرد: هر واحد مسکونی سالانه موظف به پرداخت 50 هزار تومان است و ضروری است که بنگاه‌های املاک در قراردادهای خود این بند را قید کنند.، چراکه ساکنان مجتمع‌ها که تولیدکننده پسماندها هستند موظف به پرداخت این عوارض هستند.
با وجود این‌که بحث زباله‌های عفونی همیشه دغدغه دوستداران طبیعت و فعالان اجتماعی در کنار خود شهروندان بوده و نحوه دفع این زباله‌ها یکی از سوالات و در عین حال نگرانی‌های شهروندان است، غلامزاده‌فرد در خصوص زباله‌های عفونی با بیان این‌که مدیریت این پسماندها بر عهده تولیدکننده است، تصریح کرد: زباله‌های عفونی به هیچ وجه با زباله‌های عادی دفن نمی‌شود و نظارت بر زباله‌های عفونی نیز بر عهده محیط زیست است که گاهی این نظارت به‌درستی صورت نمی‌گیرد .
وی در پاسخ به این سوال که روزانه در شهر بوشهر چه میزان زباله تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهر بوشهر روزانه ۱۷۰ تن زباله تولید می‌شود که سرانه تولید آن نسبت به میانگین کشوری حدود ۵۰۰ گرم است بسیار بالا است.
این مسوول در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که وضعیت دفن زباله در شهرک نیایش به هیچ وجه مطلوب و در شان ساکنان آنجا نیست و شهروندان در این خصوص بسیار گلایه‌مند هستند، افزود: زمانی که قرارداد را با شهرک نیایش آماده می‌کردیم آنجا خالی از سکنه بود و اکنون که این شهرک راه افتاده، به مشکلات و کاستی‌های این شهرک واقف و در حال برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی مطلوب به این منطقه هستیم.

مدیرعامل مدیریت سازمان پسماند در ادامه گفت: دو هزار مخزن زباله در سطح شهر جانمایی شده که 350 پاکبان به‌صورت مستقیم با حدود 50-60 راننده خدمات شهری را به نحو مطلوب به شهروندان ارائه می‌دهند و سازمان پسماند به روش معمول کشوری اما به بهترین شکل ممکن از لحاظ بهداشتی کار مهم جمع‌آوری و دفع زباله‌ها را انجام می‌دهد. 
معاون خدمات شهری و اجرائی شهرداری بوشهر نیز در این نشست با بیان این‌که از شهروندان تقاضا داریم از المان‌ها و اموال شهرداری شامل سنگفرش‌ها، درختکاری‌ها، پارک نکردن خودروها روی سنگفرش‌ها و نورپردازی‌ها با شهرداری همکاری کنند، گفت: خدمات بهداشتی، تعمیر و نگهداری اموال شهرداری، فضای سبز و زیباسازی، حفاظت از شهر و ... بر عهده معاونت خدمات شهری و اجرائی است که در بخش نورپردازی بناها و واحدهای تجاری را در دستور کار خود داریم و در فصل بارندگی و به‌دنبال آن وقوع سیل آمادگی کامل برای جلوگیری از خسارات و آسیب‌های احتمالی را داریم. رمضانی با اشاره به این‌که بوشهر مردمی فهیم و باشعور دارد که به‌طور قطع خواهان پیشرفت و توسعه شهر هستند، افزود: برخی اقدامات ناشیانه و از سر ناآگاهی عده‌ای هزینه‌های مضاعفی را بر دوش شهرداری می‌نهد که در این وضعیت اقتصادی جبران آنها سخت و طاقت‌فرساست. سالانه 15 میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری و دفع زباله‌ها و پسماندهاست. 
در پایان معاون خدمات شهری و اجرائی شهرداری و مدیرعامل مدیریت سازمان پسماند خواستار انتقادها و پیشنهادهای سازنده اصحاب رسانه شدند. انتظار می‌رود با پیگیری و جدیت مسوولان حوزه‌های مختلف شهردرای بندر بوشهر و تعامل خوبی که با رسانه‌های استان دارند، شاهد شهری زیبا و پویا که در شان شهروندان است و جلب رضایت آنها باشیم. 
برچسب ها: جامعه ، زباله ، پسماند
نام:
ایمیل:
* نظر: