bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
با وجود برخی انتقادات که نسبت به عملکرد تیم اقتصادی دولت خاصه تعدادی از وزرا مطرح می‌شود، آن‌طور که نوبخت می‌گوید قرار نیست این تیم هشت نفره تغییر کرده و از هم پاشیده شود؛ چرا که نرخ تورم‌ را تک رقمی و رشد اقتصادی را ۱۰ درصد در جهت مثبت حرکت داده‌اند.
 بعد از تغییرات اخیری که دولت در کابینه خود ایجاد و سه وزیر آموزش‌و پرورش، وزرش و جوانان و  همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی را جابه‌جا کرد و قرار است نفرات جدید جایگزین آن‌ها شوند،   این موضوع نیز  مطرح است که آیا با وجود عملکردی که تیم اقتصادی داشته و انتقاداتی نسبت به نتیجه فعالیت برخی از وزرا در دستگاه‌های مربوطه مطرح می‌شود، رئیس جمهوری در چندماهه پایانی مانده به دوره دولت یازدهم دست به تغییری در تیم اقتصادی خود خواهد زد؟

این سوال را اخیرا محمدباقر نوبخت -سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه- در یک برنامه تلویزیونی به آن پاسخ داده و به عبارتی آب پاکی را روی دست منتقدان تیم اقتصادی ریخته است. وی درباره اینکه آیا دولت تصمیم به تغییر تیم اقتصادی دارد، این موضوع را کاملا رد کرده است.

گرچه تیم اقتصادی دولت را در کنار سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و مشاوران اقتصادی، حداقل هشت وزارتخانه‌اقتصاد، نفت، نیرو، "کار، تعاون و رفاه اجتماعی"، ارتباطات، " راه و شهرسازی" و کشاورزی تشکیل می‌دهد؛ اما نوبخت درباره تغییر تیم اقتصادی به عملکرد وزارت اقتصاد و البته بانک مرکزی اشاره داشته است.

سخنگوی دولت گفته که سوال این است که چرا وزیر اقتصاد باید تغییر می‌کرد؟ آیا پاداش تیمی که توانسته نرخ  تورم بالای ۴۰ درصد را به زیر  هشت درصد برساند و رشد منفی ۶.۸ درصد را به مثبت ۴.۴ درصد افزایش دهد، از هم پاشیده شدن است؟

وی البته از بین تیم اقتصادی،   دفاع تمام قدی از طیب‌نیا - وزیر اقتصاد - و سیف - رئیس کل بانک مرکزی - داشته و گفته از آن‌ها دفاع می‌کند، چرا که ما زمانی توانستیم به رشد مثبت اقتصادی دست پیدا کنیم که هنوز تحریم‌ها پابرجا بود.

نوبخت یادآور شده که ستاد اقتصادی دولت روزهای یکشنبه و پنج شنبه به ریاست رئیس جمهوری و حضور وزرای اقتصادی و مشاوران وی تشکیل شده و حوزه‌های اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
برچسب ها: اقتصاد ، دولت ، نوبخت
نام:
ایمیل:
* نظر: