bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت کشتیرانی اعلام کرد که این شرکت حمل و نقل کانتینری با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، انتظار دارد تا اواسط سال آینده، فعالیتش به وضعیت عادی برگردد.
 تحریم‌های بین‌المللی در ژانویه به‌دنبال توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی برداشته شدند. محمد سعیدی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در کنفرانس Danish Maritime Forum به کپنهاگ سفر کرده است، در مصاحبه با رویترز تصریح کرد: گام به گام از زمان برداشته شدن تحریم‌ها، مشکلات حل شده‌اند و بسیاری از موانع و محدودیت‌ها برداشته شده‌اند.
به‌گفته وی، تصور می‌کنم حداکثر تا اواسط سال ۲۰۱۷، وضعیت کاملا عادی خواهد شد.
سعیدی ابراز امیدواری کرد که محدودیت معاملات دلاری پس از انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا برداشته شوند و گفت: این مساله، یکی از تعهدات امریکا در راستای برجام بود که ژانویه گذشته امضا شد.

بانک‌های امریکا تحت تحریم‌های یکجانبه این کشور، اجازه همکاری با ایران را ندارند و بانکهای اروپایی هم به دلیل ممنوعیت معاملات دلاری که نباید از طریق سیستم مالی امریکا انجام شوند، با مشکلاتی روبرو هستند.
کندی رشد تجارت جهانی به همراه اشباع بازار از کشتی‌ها، صنعت حمل کانتینری را با بدترین شرایط بازار مواجه ساخته است، اما سعیدی اظهار کرد در دوران پساتحریم، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بدنبال توسعه ناوگان متشکل از ۱۵۶ کشتی خود است.
به گفته سعیدی، این شرکت با شماری از شرکت‌های کشتی سازی سرگرم مذاکره است و امیدوار است ظرف سه تا چهار ماه آینده، به نتایج روشنی دست پیدا کند.
رکود صنعت بعضی از غول‌های بزرگ حمل کانتینری را زمین‌گیر کرده است. شرکت کانتینری هان‌جین شیپینگ کره جنوبی در ماه اوت از این صنعت خارج شد و محموله کالا به ارزش ۱۴ میلیارد دلار را سرگردان کرد.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی کرد تجارت میان ایران و اروپا در سال آینده رشد چشمگیری پیدا می‌کند، زیرا ایران محصولات پتروشیمی صادر می‌کند در حالی که به ماشین‌آلات سنگین و نیروگاه‌ها و مولدهای نیرو و فناوری جدید از اروپا نیاز دارد. در مجموع وی آینده این بازار دشوار را مثبت ارزیابی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: