bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ۶ میلیون نخل استان بوشهر تاکنون ۹۷ درصد محصول خرما به میزان ۱۵۱ هزار تن برداشت شده است.
خسرو عمرانی با اشاره به تولید نشا گوجه فرنگی در گلخانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: امسال 800 میلیون قطعه نشا گوجه فرنگی در گلخانه‌های استان بوشهر تولید و ضمن تامین نیاز اراضی کشاورزی این استان مابقی به دیگر استان‌ها صادر شد.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار و 500 هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته تصریح کرد: در کشت گوجه فرنگی خارج از فصل، استان بوشهر جایگاه مهمی دارد بگونه‌ای که بیشترین تولید در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به انتقال نشا گوجه فرنگی به اراضی کشاورزی بیان کرد: از 800 میلیون قطعه نشا گوجه فرنگی تولید شده 60 درصد آن در 12 هزار و 500 هکتار از اراضی استان بوشهر کشت شد و مابقی به دیگر استان‌ها صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود 560 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل از اواخر آذر تا فروردین برداشت شود.

عمرانی از برداشت خرما در استان بوشهر خبرداد و گفت: بیش از 6 میلیون اصله نخل در  33 هزار هکتار اراضی استان بوشهر بارور است  که  تولید سالانه آن 154 هزار تن محصول است.

وی با بیان اینکه برداشت خرما از اواخر شهریور ماه در نخلستان‌های استان بوشهر آغاز شده افزود: تاکنون 97 درصد محصول خرما برداشت و به بازار فروش عرضه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون 151 هزار تن خرما برداشت شده افزود: تا پایان برداشت محصول نخلستان‌های استان بوشهر 154 هزار تن خرما  برداشت می‌شود.
برچسب ها: اقتصاد ، بوشهر ، خرما
نام:
ایمیل:
* نظر: