bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
حمله به دمشق به‌عنوان پایتخت سیاسی سوریه در همان روزهای ابتدای بحران این کشور در دستور کار تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها، به‌خصوص ترکیه، قطر، امریکا، اردن، رژیم صهیونیستی و سعودی بود.
کریم جعفری:
حمله به دمشق به‌عنوان پایتخت سیاسی سوریه در همان روزهای ابتدای بحران این کشور در دستور کار تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها، به‌خصوص ترکیه، قطر، امریکا، اردن، رژیم صهیونیستی و سعودی بود. اما این آرزو با وجود قابل توجه تروریست‌ها در پیرامون منطقه به‌خصوص در سال 2013 که عملا دمشق را محاصره کرده بودند راه به جایی نبرد و پایداری مردم، ارتش و دولت سوریه به همراه کمک کشورهای دوست باعث شد تا آرام آرام محاصره کنندگان به محاصره شونده‌ها تبدیل شودند. مهمترین مرکز ثقل تروریست‌ها در غوطه شرقی بود که با رسیدن کمک‌های متعدد انسانی، دارویی، نظامی و غذایی از سمت اردن می‌خواستند وارد پایتخت شوند. 

در طول چند ماه گذشته ارتش و نیروهای دفاع ملی سوریه حملات سنگین خود برای عقب راندن تروریست‌ها در غوطه شرقی تشدید کرده و مناطق وسیعی از آن را در سایه اختلاف‌نظر میان گروهک‌ها پاکسازی کردند. روز گذشته هم این حملات تشدید شد و بخش‌های جدیدی از این منطقه پاکسازی شد. حمزه بیرقدار سخنگوی نظامی گروهک جیش الاسلام در صفحه رسمی خودش با اعتراف به عقب‌نشینی‌های صورت گرفته در غوطه شرقی در محورهای تل‌صوان و تل کردی، نبردها را سخت و شدید ارزبابی کرد و از اینکه در این شرایط همچنان فشارها!! بر این گروهک زیاد است، انتقاد کرد. وی مدعی است که در این حمله ارتش سوریه و نیروهای دیگر در حال عمل هستند، در حالی که بر اساس اطلاعات موثق نیروهای متحد فقط حالت مستشاری داشته و در نبردها حضور ندارند.
پاکسازی این دو منطقه باعث خواهد شد تا اشراف و دید تروریست‌ها بر مناطق وسیعی از غوطه شرقی و همچنین عدرا از بین برود. حضور تروریست‌ها در تل کردی باعث شده بود تا آنها بتوانند بخش‌هایی از شمال غوطه را در تیررس خود داشته باشند، اما با پیشروی‌های صورت گرفته باید گفت آنها چاره‌ای جز ترک منطقه به نفع ارتش و نیروهای دفاع ملی ندارند.
بیرقدار از سیاست زمین سوخته ارتش می‌گوید، اما نمی‌نویسد که حضور آنها و جنگ علیه دولت مرکزی باعث شده تا همه زیرساخت‌های سوریه که در مدت چند دهه تدارک شده بود همه یک‌جا و در عرض چند سال از بین برود. او نمی‌نویسد که چرا باید ده‌ها هزار نفر را به‌عنوان سپر انسانی در دوما و دیگر مناطق در اشغال نگه‌داری کرده و با ساخت زندان‌های متعدد و با دلارهای سعودی علیه مردم به جنگ برخیزند.
همانگونه که پس از تخلیه داریا از وجود تروریست‌های تکفیری نوشتیم، به‌زودی شاهد تخلیه دوما هم خواهیم بود و اتوبوس‌های سبزرنگ مخصوص این کار در گوشه کنار این منطقه ویران شده به‌خط خواهند شد تا آنها را به ادلب منتقل کنند. حضور هزاران تروریست‌ تمامیت‌خواه در منطقه کوچکی مانند ادلب چنان چگالی تروریست‌ها در این منطقه را بالا خواهد برد که انتظار هر اقدامی از آنها می‌رود. در حالی که گروهک کوچکی مانند جندالاقصی می‌خواست در چند روستا و شهرک خلافت مخصوص به‌خود را راه بیندازد و همین الان هم جبهه النصره در مناطق متعدد خلافتش را راه انداخته و امیرالمنافقین دارد، بویضانی و سرکرده‌های اشرار الشام هم بدشان نمی‌آید که چنین عنوانی داشته باشند. تا زمانی علوش زنده بود، حاضر نبود زیر بیرق کسی برود، اما باید دید که حمزه بیرقدار چگونه برای بویضانی بیرقداری خواهد کرد.

یادمان باشد آنچه امروز در غوطه شرقی داریم از صدقه سری نیروهای فاطمیون و بچه‌های حزب‌الله است که این منطقه به خون آنها رنگین است. فاطمیون نخستین نیروهایی بودند که به منطقه اعزام شدند و بچه‌های حزب‌الله و پس از آن هم عراقی‌ها به منطقه آمدند و وجب به‌ وجب برای عقب راندن تفکیری‌ها خون دادند و جنگیدند. یاد همه شهدای مقاومت گرامی باد که هر چه داریم از وجود خون آنها است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: