bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بیشترین توجه برنامه های توسعه کشور از جمله برنامه ششم توسعه باید به توسعه روستاها باشد و تا زمانی که توسعه را از روستا آغاز نکنیم به توسعه پایدار دست پیدا نمی کنیم.
غلامحسین شافعی روز سه شنبه در مراسم پایانی نشست دو سالانه بسیج اصناف و بازاریان کشور در مشهد افزود: نگاه صرف به توسعه شهری باعث نابودی اقتصاد روستا، افزایش حاشیه نشینی در شهرها و عدم توسعه همه جانبه می شود.
وی اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه باید تمرکز گرایی در مراکز کشور از بین برود و اختیارات منطقه ای و استانی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک هدف کوتاه مدت نیست گفت: این مدل اقتصادی یک استراتژی اقتصادی بلند مدت برای کشور است که نیاز به نقشه راه و برنامه بلند مدت برای اجرای سیاست های آن می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: در کشورهای غیر نفتی به مردم به عنوان دارایی و اداره کننده کشور نگاه می کنند و همیشه دست دولت به سوی مردم دراز است در حالی که در اقتصاد مبتنی بر نفت، هر چه از فروش نفت به دست می آید به سادگی خرج می شود و دست مردم به سوی دولتها دراز است.
وی اظهار کرد: نبود ارتباط بین تولید کننده و توزیع کننده و نداشتن وحدت رویه در سازمانهای تصمیم گیرنده به منظور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی از جمله نقصها و اشکالاتی است که باید مورد توجه قرار گرفته و رفع شود.
وی گفت: هر چه امکان مشارکت مردم در اقتصاد بیشتر باشد موفقیتها نیز بیشتر می شود همانگونه که مشارکت مردم در دوران دفاع مقدس باعث پیروزی و موفقیت ایران در جنگ شد.
نشست سه روزه مجمع مرکزی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور که از نهم آبان ماه در مشهد آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: