bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ضرورت بالا بردن آستانه صبر و تحمل فعالین سیاسی،‌ گفت: خانه احزاب با حضور نمایندگان از سه طیف سیاسی در استان یزد راه‌اندازی شود.
 مقیمی در هشتمین نشست احزاب سیاسی استان یزد با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار شدن احزاب و فعالیت‌های سیاسی کشور،‌ اظهار کرد: دولت شرایط لازم برای فعالیت‌های مجاز سیاسی برای گروه‎ها و طیف‌های مختلف فکری را فراهم کرده است.

وی در ادامه بالا رفتن آستانه تحمل در برابر اظهار نظر منتقدان را یکی از مهمترین وظایف احزاب و فعالین سیاسی دانست و بیان کرد: احزاب موافق دولت با حمایت و همراهی و احزاب مخالف با بیان انتقادات به دولت کمک می‌کنند.

قائم مقام وزیر کشور تشکیل مستمر نشست‌های احزاب سیاسی با یکدیگر و تبادل نظر حساب شده را عامل اصلی رفع مشکلات مختلف جامعه عنوان کرد و ادامه داد: مباحث و مشکلات جامعه به منظور رفع آنها، باید در جلسات احزاب سیاسی مطرح شود.

مقیمی با اشاره به نقش انتقادات و پیشنهادات در اصلاح برخی از عملکرد دولت‌ها گفت: مشکلات و معضلات فعلی کشور نتیجه عدم وجود فضای مناسب برای بیان انتقادات و پیشنهادات مختلف در دوره گذشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل خانه احزاب را ضروری دانست و بیان کرد: هیئت مدیره خانه احزاب استان‌ها باید همیشه از سه طیف سیاسی باشند.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: بیان شاخص و سند، از دیگر رسالت احزاب رسمی و قانونمند در راستای اعمال نظر در مورد مسائل مربوط به امور کشور است.  

وی با بیان این که اشتباه دولت‌ها در تاریخ ثبت می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر در دوره‌های گذشته مخالفان دولت می‌توانستند حرف بزنند و انتقاد خود را مطرح کنند، بسیاری از مشکلات کنونی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برطرف می‌شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ضرورت اتحاد و همبستگی، ادامه داد: تمام افراد باید سعی کنند با همکاری و همراهی یکدیگر نسبت به رفع مشکلات جامعه اقدام کنند.

وی خطاب به احزاب و فعالیت سیاسی حاضر در جلسه،‌ گفت: احزاب سعی کنند از این پس، بیش از پیش نسبت به بیان نقاط و دردهای مشترک خود بحث و گفت‌وگو کنند.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با اشاره به این که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید احزاب و گروه های سیاسی مختلف آزادنه اظهار نظر می کنند،‌ خاطرنشان کرد: در انتخابات هفتم اسفند 94 از تعداد بیش از هزار سخنرانی سیاسی و انتخاباتی در سطح کشور فقط 9 سخنرانی به دلایل مختلف کنسل شده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: