bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
غیبت چهار بازیکن اصلی تیم ملی در دیدار برابر سوریه دردسر اصلی سرمربی تیم ملی خواهد بود.
همانطور که در اخبار ستون خواندید، با اعلام فیفا، سردار آزمون و احسان حاج صفی دو بازیکنی که در آخرین دیدار تیم ملی برابر سوریه از ابتدا در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند، از حضور در دیدار برابر سوریه محروم شدند. این دو بازیکن تنها غایبان تیم کی‌روش برای آخرین دیدار دور رفت مقدماتی جام جهانی نیستند و سرمربی تیم ملی، علیرضا بیرانوند و وحید امیری را نیز به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت تا تیم ملی دیدار با سوریه را حداقل با 4 تغییر، آغاز کند.
کی‌روش برای انتخاب شماره یک خود برابر سوریه البته کار سختی ندارد. علیرضا حقیقی با تجربه حضور در لیگ پرتغال، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی در اردوی تیم ملی حضور دارد و محمدرضا اخباری نیز که این روزها آمادگی قابل قبولی دارد، دیگر گزینه کی‌روش به‌شمار می‌رود اما به‌نظر می‌رسد حقیقی برای حضور درون دروازه تیم ملی شانس بیشتری خواهد داشت.

احسان حاج صفی در دو دیدار پایانی تیم ملی به خط هافبک منتقل شد و البته که زوج او در کنار سعید عزت‌اللهی نمایش قابل قبولی داشت. در نبود حاج صفی کی‌روش دو گزینه پیش روی خود دارد؛ سرمربی تیم ملی می‌تواند با برگرداندن تیموریان به خط میانی تیم ملی به زوجی که در دو دیدار ابتدایی برابر قطر و چین استفاده کرد، دوباره اعتماد کند. دیگر گزینه سرمربی تیم ملی اعتماد به ستاره‌های آماده لیگ برتر مانند ابراهیمی، کامیابی‌نیا و البته شجاعیان و رفیعی است که مطمئنا سرمربی تیم ملی با توجه به شرایط دیدار با سوریه و خواسته‌های تهاجمی تیم، گزینه نهایی خود را انتخاب می‌کند.
وحید امیری دیگر بازیکنی است که بعد از مصدومیت در دیدار پرسپولیس و نفت آبادان، دیدار حساس ایران برابر سوریه را از دست داد. کی‌روش در بازی‌های گذشته تیم ملی از گزینه‌های متفاوتی مانند مهدی طارمی و مسعود شجاعی برای تکمیل سه بازیکن پشت مهاجم خود استفاده کرده است؛ همچنین مهدی ترابی دیگر گزینه‌ای است که سرمربی تیم ملی برای این دیدار در اختیار دارد. مطمئنا انتخاب جانشین وحید امیری موضوعی به مراتب سخت‌تر از دیگر بازیکنان است که حضور بازیکنان آماده این کار را برای سرمربی تیم ملی شیرین خواهد کرد.

سردار آزمون (که بعد از گلزنی برابر اتلتیکو مادرید آمادگی و فرم خوب خود را به رخ دیگر مهاجمان تیم ملی کشیده بود)، پیش از این، حضور یک رقیب جدی به نام رضا قوچان‌نژاد را احساس می‌کرد. گوچی در دیدار برابر ازبکستان از ابتدا برای تیم ملی به میدان رفت اما در دیدار برابر کره جنوبی جایی در ترکیب اولیه تیم ملی نداشت. هر چند تیم ملی کریم انصاری فرد آماده را در اختیار دارد اما به‌نظر می‌رسد قوچان‌نژاد برای بازگشت به ترکیب اولیه تیم ملی گزینه اصلی سرمربی تیم ملی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: