bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید منتقل کننده تکنولوژی باشیم، گفت: دولت اصلاً قصد مداخله در کار کشاورزان را ندارد. تنها مسؤولیت ما حفاظت از تولید است.
 عباس کشاورز امروز (چهارشنبه) در در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، ماشین آلات، ادوات و تجهیزات آبیاری، اظهار کرد: در ابتدای شروع کار دولت یازدهم وضعیت کشاورزی اصلا خوب نبود و در بحث ملی مجبور بودیم خیلی از کالاهای کشاورزی را وارد کنیم، اما هم اکنون که در سال سوم فعالیت دولت یازدهم هستیم، ظرفیت صادرات گندم به سه میلیون تن رسیده است. در صورتی که در چهار سال پیش مجبور بودیم هفت میلیون تن گندم وارد کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم. استان اصفهان از استان‌های پیشرو در برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی است که جای بسی خوشحالی دارد. هم اکنون نیاز داریم کشاورزی کشور تعمیق شود و ضایعات به حداقل برسد و بهره وری حداکثر شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید کاری کنیم که منتقل کننده تکنولوژی باشیم. خوشبختانه هم اکنون بسیاری از کارشناسان در مزارع حاضرند و تکنولوژی کشاورزان را مورد بررسی قرار می‌دهند و نقاط ضعف و قوت و تجهیز ماشین آلات را گوشزد می‌کنند.

کشاورز تصریح کرد: بخش صنعت تا به الان خیلی با بخش کشاورزی همراهی کرده است. یکی از مواردی که اهمیت دارد بحث کاهنده‌های دقیق است که ظرف مدت چند ماه تولیدکنندگان بسیاری از نیاز بخش کشاورزی را در بحث کاهنده‌ها مرتفع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بحث دقت خوب نیستیم، خاطرنشان کرد: دوستان سازنده مبادا فکر کنند آنچه که داریم کفایت می‌کند، در اروپا زمین‌های بسیاری به کشت چغندر اختصاص می‌یابد اما نکته مهم آن است که مصرف بذر اروپایی‌ها بسیار کم است، ولی مصرف بهره وری آنها بالا است. این در حالی است که در کشور ما دقیقاً این فرایند برعکس است. برای مثال در بذر گندم خیلی مصرف داریم پس آنچه که به آن رسیده‌ایم خوب بوده اما برای آنچه که باید به آن برسیم باید تلاش خیلی بیشتری کنیم.

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت کشاورزی گفت: دولت اصلاً بحث مداخله در کار کشاورزان را ندارد. تنها مسؤولیت ما حفاظت از تولید است. بنابراین باید عملیات خاک ورزی به حداقل برسد و باید در رابطه با انتخاب روش‌های درست، مصرف عناصر کشاورزی هوشمند داشته باشیم.

زارع ادامه داد: همه بخش صنعت باید به سیستم‌های زراعی کمک کنند تا هیچ کس نگرانی در بخش کشاورزی نداشته باشد.
برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر: