bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
با شکست مقابل سپاهان در نقش جهان؛
در ادامه مرحله یک شانزدهم جام حذفی از ساعت 13:30 روز گذشته تیم‌های سپاهان و پارس جنوبی جم در حضور حدود 7 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
در ادامه مرحله یک شانزدهم جام حذفی از ساعت 13:30 روز گذشته تیم‌های سپاهان و پارس جنوبی جم در حضور حدود 7 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.
این اولین دیدار رسمی سپاهان در ورزشگاه نقش جهان بعد از بازسازی این ورزشگاه به‌شمار می‌رود. سپاهان در این دیدار به برتری رسید تا در آغاز به‌کار دوباره این ورزشگاه، فولادشهر برای سپاهان خوش یمن باشد. هرچند که زردپوشان در این مسابقه یک تیم دسته اولی را شکست دادند. در ابتدای مسابقه به مناسبت درگذشت منصور پورحیدری، پیشکسوت استقلال یک دقیقه سکوت اعلام شد.

بازی همانطور که پیش‌بینی می‌شد با حملات خطرناک سپاهان شروع شد. در همان دقایق ابتدایی بازیکن سپاهان، ضربه‌ای سنگین روانه دروازه پارس جم کرد که این توپ به تیرگ برخورد کرد و به بیرون رفت. در ادامه تیم بیشتر همدیگر را در میانه میدان محک می‌‌زدند. در دقیقه 15، ضربه محکم امید سینک با اختلاف کم از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت. پس از این موقعیت بازیکنان سپاهان باز هم بازی را در دست خود گرفتند و حملات متعددی روی دروازه پارس جم به وجود آوردند. بالاخره در دقیقه 21، فرید بهزادی کریمی توانست با یک شوت دیدنی، دروازه پارس جم را باز کند. 
در دقیقه 23 میرجبار می‌توانست برای بار دوم دروازه پارس را باز کند که دروازه‌‌بان پارس مانع از این اتفاق شد. در دقیقه 30 احسان حاج‌صفی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که دروازه‌بان پارس جنوبی طی دو مرحله توانست این توپ را مهار کند. در ادامه این نیمه اتفاق خاصی رخ نداد و دو تیم با همان نتیجه به‌کار خود در این نیمه پایان دادند.
در نیمه دوم، پارس جم باز هم ابتکار عمل را در دست گرفت. در دقیقه 47، روی یک سانتر رسول نویدکیا صاحب توپ شد که ضربه او‌ با اختلاف زیاد از بالای دروازه پارس جم به بیرون رفت. بعد از این موقعیت بازی تا حدودی آرام شد و سپاهان بیشتر در حفظ نتیجه تلاش می‌کرد اما پارس جم که نمی‌خواست به‌راحتی این بازی را واگذار کند به حملات خود افزود. در دقیقه 74، سانتر زیبای سعید محمد‌فر از سمت راست، با ضربه سر مهاجم این تیم از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه بازی اتفاق خاصی روی دروازه‌های دو تیم رخ نداد تا در نهایت این سپاهان باشد که به مرحله بعد مسابقات می‌رود.
مهدی تارتار پس از شکست برابر سپاهان در نشست خبری، خود گفت: درگذشت «پدر استقلال» را به مردم و جامعه ورزش تسلیت می‌گویم و خوشحالم که یک بازی تماشاگر پسند را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار کردیم. هر دو تیم روان بازی کردند و موقعیت‌های خوبی داشتند. قطعا تماشاگرانی که به این ورزشگاه آمده بودند از چنین بازی راضی بودند. این پیروزی را به سپاهان تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم پارس جنوبی جم‌ درباره نقش جهان نیز گفت: خیلی خوشحالم که چنین ورزشگاهی در ایران داریم. ما به ورزشگاه‌هایی نیاز داریم که چمنش مناسب باشد و چمن ورزشگاه نقش جهان از چمن ورزشگاه آزادی هم بهتر است. چنین ورزشگاه‌هایی قطعا به ورزش کشور کمک می‌کنند که امیدوارم با تکمیل شدن جزئی نواقص این ورزشگاه شاهد بازی در نقش جهان به‌عنوان یکی از ورزشگاه‌های ایران باشیم. تیم فوتبال سپاهان چون فوتبال بازی می‌کند، ما توانستیم جلوی این تیم خوب بازی کنیم ولی متاسفانه در لیگ دسته یک این‌طور نیست. بیشتر تیم‌ها در لیگ دسته یک به معنای واقعی فوتبال بازی نمی‌کنند و فقط به فکر وقت تلف کردن و نتیجه‌گرایی هستند که این مدل فوتبال فایده‌ای ندارد. تیم‌های لیگ یکی مثل بادران، ملوان، خونه به خونه حتی اکسین و برخی تیم‌های دیگر توانایی خوبی دارند. پس وقتی می‌شود فوتبال بازی کرد باید در لیگ یک هم همین سیستم را ارائه داد چون حیف است دیمی بازی کنیم و تاکتیک نداشته باشیم. تارتار درباره تیم فوتبال پارس جنوبی جم نیز خاطرنشان کرد: آنچه که باشگاه برای ما هدفگذاری کرده داشتن جایگاه مناسب در لیگ دسته یک است اما تلاش ما بر این است که به لیگ برتر صعود کنیم و سعی داریم که این مهم رخ دهد.
سرمربی تیم پارس جنوبی جم در پایان سخنان خود مجددا به درگذشت منصور پورحیدری اشاره کرد و گفت‌: شخصیت و اخلاق بی‌بدیلی در پورحیدری وجود داشت و فروتنی پورحیدری زبانزد بود.

همچنین عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد این بازی گفت: بازی سختی بود. باید حتما از این مرحله صعود می‌کردیم، جام حذفی به‌گونه‌ای است که هر چه تیم‌ها کمتر می‌شوند توان تیم‌ها پایین می‌آید و ما باید بازی بعدی خود را که در مقابل یک تیم لیگ برتری دیگر است با تمرکز بیشتری کار کنیم، چراکه تیم‌های لیگ دسته یکی در مقابل تیم‌های لیگ برتری محکم فوتبال بازی می‌کنند. البته این سپاهانی است که چهار دوره قهرمان جام حذفی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: