bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
نگاهی به دیدار روحانی و اعضای فراکسیون امید؛
صاحبان کرسی‌های سبز بهارستان هفته گذشته در اولین آزمون خود در مقابل دولت یازدهم سربلند بیرون آمدند و برخلاف خواسته‌های تندروها همدلی خود با دولت را به نمایش گذاشتند.
صاحبان کرسی‌های سبز بهارستان هفته گذشته در اولین آزمون خود در مقابل دولت یازدهم سربلند بیرون آمدند و برخلاف خواسته‌های تندروها همدلی خود با دولت را به نمایش گذاشتند. موضوعی که بی‌شک بار دیگر نیز اتفاق می‌افتد و واکنش‌های متفاوتی در عرصه‌های مختلف را به‌دنبال خواهد داشت. شاید بر همین اساس باشد که اعضای فراکسیون امید آخرین روز هفته گذشته میهمان رئیس‌جمهور و برخی معاونانش در نهاد ریاست جهوری بودند تا پیرامون مسائل مهم، مسائل مربوط به حوزه سیاست داخلی و حقوق شهروندی بحث و گفت‌وگو کنند.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در این‌باره گفت: طرفین در این دیدار به تعامل بین مجلس و دولت تاکید کردند و رئیس جمهور نیز ابراز امیدواری کردند که چتر امید در مجلس بر‌گونه‌ای گسترده شود که همه اعتدالیون و غیر افراطی‌ها و نمایندگان همسو را کنار هم جمع کند. بر همین اساس نیز قرار است تیمی از طرف دولت و فراکسیون برای تعامل و هماهنگی بیشتر بین این دو معرفی شود.

بهرام پارسایی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه حسن روحانی از مجلس و فراکسیون امید تشکر ویژه‌ای کرد که به گفته ایشان اثبات کردند عقلانیت بر مجلس حاکم است و منافع ملی مدنظر مجلس قرار دارد و مسائل حاشیه‌ای که برخی به‌دنبال بهره‌برداری از آن هستند، جایگاهی ندارد و به‌نوعی می‌توان گفت که رای اعتماد به وزرا نشان داد که چه تعداد از مجلس با دولت همراه هستند و روشن کرد که اکثریت مجلس همراه دولت هستند.
در همین حال محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس نیز درباره دیدار اعضای فراکسیون امید با رئیس‌جمهور گفت: این تعامل امری طبیعی است که از گذشته وجود داشته و از این ‌پس نیز ادامه خواهد یافت و در این دیدار در رابطه با چگونگی تعامل با دولت در بخش‌های مختلف به‌ويژه درباره برنامه ششم توسعه و همچنین در رابطه با ادامه تعامل میان مجلس و دولت بحث شد. 
یکی دیگر از اعضای فراکسیون امید نیز درباره دیدار هیات‌رئیسه فراکسیون امید با روحانی عنوان کرد: آنچه که در این نشست مطرح شد، گسترش و تقویت تعامل مجلس و دولت، دولت یازدهم بود تا مجلس و دولت بتواند در تحقق وعده‌های خود موفق‌تر عمل کند.

محمود صادقی تصریح کرد که در ادامه این جلسه برخی از نمایندگان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و استانی مسائلی را مطرح کردند. در همین راستا تابش در حوزه اقتصادی به‌برخی مشکلات از جمله رکود، تورم و بیکاری اشاره کرد و تاکید داشت که دولت باید در این مسائل تحرک بیشتری داشته باشد. رئیس‌جمهور هم قول داد که با انجام اصلاحاتی در لایحه برنامه ششم این مسائل را حل و فصل کند. در حوزه سیاست‌داخلی هم کواکبیان با طرح برخی مسائل بر اجرای حقوق شهروندی، تقویت احزاب و رفع مشکلات دانشگاهیان تاکید کرد و از رئیس‌جمهور خواست که در موضوع رفع‌حصر تلاش بیشتری داشته باشد.
یکی دیگر از مسائلی که در دیدار اعضای فراکسیون امید و رئیس‌جمهور مطرح شد، موضوع حقوق شهروندی بود.
صادقی در این‌باره گفت: در این جلسه روحانی اعلام کرد که موضوع حقوق شهروندی از ابتدای آذرماه عملیاتی می‌شود و بحث حقوق شهروندی در ماه‌های آینده با شتاب بیشتری از سوی دولت دنبال خواهد شد.

از سوی دیگر معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، نیز به تشریح فضای دیدار رئیس‌جمهور و نمایندگان عضو فراکسیون امید پرداخت و گفت: در این دیدار تعامل صمیمانه دولت و مجلس پیش از هر چیز دیگر خودنمایی می‌کرد.
حمید ابوطالبی با یادآوری فضای این دیدار تصریح کرد: فراکسیون امید از اقدامات رئیس‌جمهوری و دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد و ضرورت همگامی و همزبانی افزون‌تر مجلس و دولت حوزه اقتصاد و معیشت مردم تشکر کردند.
گفتنی است دیدارهای این چنینی نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور به‌دنبال اعتماد روزافزون نمایندگان ملت آنهم به‌گونه‌ای که بتواند اصلاح طلبان و اعتدالیون و حتی غیرافراطیون را در کنارهم داشته باشد، چراکه در حال حاضر او به همراهی اصلاح طلبان؛ چه در مجلس و چه خارج از مجلس اطمینان دارد. طبق سخنان چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب در نشست‌ها و رسانه‌ها حسن روحانی تنها گزینه مطرح اصلاح طلبان است. و حالا او به‌دنبال همراهی اصولگرایانی است که با تندروی میانه خوبی ندارند. اعضای فراکسیون امید نیز در همین راستا پیش از هر نهاد دیگری می‌توانند این مسیر را برای حسن روحانی هموار کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: