bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این‎که صنعت ملی حفاری ایران امروز فرا مرزی عمل می کند افزود : هیچ کشوری جز ایران در خاورمیانه توانایی تولید نفت و گاز بدون حضور آمریکا و اروپایی‎ها را ندارد.
 حیدر بهمنی امروز (یکشنبه، ١٦ آبان‎ماه) در آئین غیر رسمی بهره برداری از پایگاه عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران جزیره کیش با یادآوری این‎که شرکت ملی حفاری ایران تنها نهاد صنعتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از جهاد و سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفته؛ افزود: سرعت رشد این سازمان که نظام جمهوری اسلامی آن را مهندسی و طراحی کرد برای دنیا غیر قابل باور و تصور بوده است.

وی با بیان این‎که تا پیش از انقلاب سهمی در تولیدات صنعت حفاری نداشتیم و همه متخصصان این حوزه آمریکایی و انگلیسی بودند، اظهار کرد: در این صنعت پس از پیروزی انقلاب و شکل گیری صنعت ملی حفاری در ایران خودکفا شدیم و امروز می توانیم فرامرزی عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: پیش از انقلاب در ایران تنها ٢ چاه بوسیله آمریکایی‎ها با عمق حدود چهار هزار متر حفاری شد اما متخصصان ایرانی توانسته‎اند تا امروز تعداد زیادی حلقه چاه با عمق حدود ٦ هزار متر که از پرفشارترین مخازن بودن را بدون هیچ حادثه ای حفاری کنند، هم اکنون حفاری بیش از ٥٠٠ حلقه چاه در دریا به همت متخصصان و مهندسان داخلی شرکت ملی حفاری ایران انجام شده است.

بهمنی، هزینه حفاری هر حلقه چاه را حدود ١٢٠ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: ایران پیچیده ترین مخازن دنیا را دارد.

بهمنی با بیان این‌که امروز هیچ کشوری در خاورمیانه جز ایران توانایی تولید نفت و گاز خود را بدون حضور اروپایی‎ها و آمریکایی‎ها ندارد، افزود: ایران قادر است مشکلات کشورهای حاشیه خلیج فارس را در این زمینه حل کند و یکی از مسائلی که کشورهای جهان از آن هراس دارند توانمندی ایرانیان در حوزه های مختلف است.

وی ایران به توانمندی جوانان ایرانی در مهار آتش سوزی چاه‎های کویت اشاره کرد و گفت: آنان توانستند در مدت ٢ ساعت آتش یکی از چاه‎ها را مهار کنند که این اقدام در دنیا بی نظیر بود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران موفقیت حاصل را مرهون خون شهدا و ایثارگری جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: ٥٠ شهید و بیش از ٣٠٠ جانباز و آزاده از حفاری نفت تقدیم انقلاب شد و اگر امروز به اینجا رسیده ایم نتیجه همان هزینه های سنگینی است که در راه اعتلای کشور پرداخت کرده ایم.

وی تصریح کرد: امروز اگر دولتمردان ایران در پشت میز مذاکره از مقاومت سخن به میان می‎آورند قدرت بزرگی مانند نیروهای توانمند صنعت حفاری در حوزه نفت و گاز پشتیبان آنهاست.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‎که مهندسان ایران راه ٥٠ ساله در این صنعت را در کمتر از ١٠ سال طی کردند، افزود: پیش از انقلاب یک هزار حلقه چاه در مدت زمان ٥٠ سال به‎وسیله آمریکایی‎ها حفاری شد و از ابتدای انقلاب و باوجود تحریم‎ها همه کشورها، چهار هزار حلقه چاه حفاری کرده‎ایم.

بهمنی با اعلام این‎که امروز نیازی به صنعت حفاری دنیا نداریم، گفت: سیستم های داخلی اگر به توانمندی‎های متخصصان ایران توجه و اعتماد کنند و آزادی عمل بیشتری به نیروهای داخل کشور بدهند مشکلات بزرگی به‎دست آنها حل خواهد شد.

وی با بیان این‎که سیستم ما صددرصد ایرانی و اسلامی است و جهاد گونه و بر اساس اقتصاد مقاومتی عمل می کنیم، افزود: اگر امروز فضای کار باز شود می توانیم بخش عظیمی از حوزه نفتی خاورمیانه را تحت پوشش دهیم و این چیزی است که دشمنان اسلام سالهاست که از آن هراس دارند.

بهمنی گفت: ما از تحریم‎ها نگران نیستیم و محکم و استوار راه خود را ادامه می دهیم زیرا خون شهدا کشور را بیمه کرده است.


آئین غیر رسمی بهره برداری از پایگاه عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران جزیره کیش با حضور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، امام جمعه کیش، جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش عصر شنبه در پایگاه عملیاتی این شرکت در شهرک صنعتی کیش برگزار شد.

مراسم بهره برداری رسمی از این پایگاه قرار است ٢٩ آذر ماه امسال با حضور مسئولان کشوری برگزار شود.
برچسب ها: صنعت ، حفاری ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر: