bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: با توسعه صنایع فرآوری و حضور صاحبان واحدهای صنعتی خرمای استان بوشهر در نمایشگاه‌های بین‌المللی صادرات محصول خرمای این استان در بازارهای دنیا افزایش یافت.
سیدمهدی صفوی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان خوشه‌های صنعتی خرمای استان بوشهر با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی خرما در استان بوشهر تشکیل شده است، اظهار داشت: خرمای استان بوشهر از کیفیت مطلئبی برخوردار است ولی صنعت خرما صنعت نوپایی است و نیاز به حمایت دارد.

وی  با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم خرمای استان بوشهر بازار فروش است تصریح کرد: در این زمینه  شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور با حمایت دولت می‌تواند زمینه صادرات این محصول به خارج از کشور را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر با اشاره به اینکه حضور صاحبان صنایع  در نمایشگاه‌های بین‌المللی از اولویت‌هاست، تاکید کرد: در همین راستا امسال تاکنون صاحبان 16 واحد صنعتی استان بوشهر با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در نمایشگاه‌های بین‌المللی و خارجی حضور یافته و محصول خود را عرضه کرده‌اند.

صفوی یکی دیگر از مشکلات صنایع فرآوری خرمای استان بوشهر را تکنولوژی دانست و افزود: مشکل دیگر تولید خرما مشکلات تکنولوژیکی است و تولید سنتی سبب افت کیفیت و عدم بازار پسندی این محصول شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از صنایع فرآوری خرما تاکید کرد: در این زمینه شرکت‌شهرک‌های صنعتی از واحدهای صنایع فرآوری خرما در زمینه خرید ماشین‌آلات جدید حمایت می‌کند.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر با اشاره به تجهیزات نوین بسته‌بندی و فرآوری خرما افزود: خرید ماشین آلات جدید شستشو، بسته بندی و ضد عفونی خط تولید خرما از جمله  این حمایت‌هاست و طی آن دستگاه‌های ضد‌عفونی‌کننده پیشرفته در صنعت خرمای استان بوشهر به کار گرفته شد.

صفوی از افزایش صادرات خرمای استان بوشهر خبر داد و افزود: با توسعه صنایع فرآوری و حضور صاحبان  واحدهای صنعتی خرمای استان بوشهر در نمایشگاه‌های بین‌المللی صادرات محصول خرمای این استان در بازارهای دنیا افزایش یافت.

روزی‌طلب عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر نیز گفت: صادرات خرما سالانه میلیاردها تومان برای کشور ارز‌آوری دارد  و دولت باید با اختصاص یارانه برای توسعه بازار کشور روسیه به واحدهای صنعتی استان بوشهر برای فروش خرما یاری رساند.
برچسب ها: اقتصاد ، خرما ، صادرات
نام:
ایمیل:
* نظر: