bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
مستقلان هم پس از فراکسیون امید به دیدار روحانی رفتند؛
نمایندگان مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی نیز پس از فراکسیون امید، با همراهی کاظم جلالی، روز گذشته به دیدار رئیس‌جمهور رفتند. دیداری که به‌نظر می‌رسد در راستای افزایش تعاملات و کاهش تنش‌ها‌ی میان دولت و مجلس و ...
نمایندگان مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی نیز پس از فراکسیون امید، با همراهی کاظم جلالی، روز گذشته به دیدار رئیس‌جمهور رفتند. دیداری که به‌نظر می‌رسد در راستای افزایش تعاملات و کاهش تنش‌ها‌ی میان دولت و مجلس و همچنین تاکید بر مشی اعتدالی مجلس باشد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی یکی از اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی پیش از این دیدار، نوع تعامل مجلس و دولت و پیگیری برخی مسائلی که وجود دارد را محور بحث‌های فراکسیون مستقلان ولایی ‌دانست و با بیان این‌که مجلس مطالبات مردم را پیگیری می‌کند، مشی فراکسیون مستقلان ولایی را اعتدالی خواند و گفت: فراکسیون ما به این می‌اندیشد که چگونه می‌توان با طرح‌ها و لوایح برخورد کند تا در یک فضای اعتدالی، حقوقی و منطقی کارها پیش رود و حقوق ملت و حقوق دولت در جای خود محفوظ بماند.

نائب‌رئیس فراکسیون مستقلان ولایی با بیان این‌که مردم به‌شدت از دعوا، درگیری، تنش، هتاکی و پرخاشگری رنج می‌برند، تصریح کرد: فراکسیون مستقلان ولایی اصرار دارد که فضای حاکم بر روابط دولت و مجلس تعاملی باشد و از تشنج و چالش‌های بی‌مورد انرژی‌بر پرهیز شود.
طبق آنچه در رسانه‌ها منتشر شده است، فراکسیون مستقلان ولایی با یک پیشنهاد به دیدار حسن روحانی رفتند. پیشنهادی که در این برهه زمانی می‌تواند انتخاباتی خوانده شود.
جعفرزاده ایمن آبادی پیرامون پیشنهاد ویژه این فراکسیون به رئیس‌جمهور گفت: پیشنهاد مشخص فراکسیون مستقلان ولایی در دیدار با رئیس‌جمهور آن است که کارگروه‌های مشخصی را با دولت تشکیل دهد و در آن قالب‌ها کارها پیش بروند. دولت پاسخگو باشد و مجلس نیز کار نظارتی خود را بدون هیاهو و جنجال پیگیری کند، چراکه فراکسیون مستقلان ولایی می‌خواهد حکمیت کند تا از خیلی دعواها و تنش‌های احتمالی میان دولت و مجلس پیشگیری شود؛ تضمین این کار با دولت است.

در حال حاضر نیز فراکسیون مستقلان ولایی به‌عنوان متعادل کننده فضای حاکم بر روابط دولت و مجلس آستین بالا زده تا مرجع حکمیت باشد. یعنی وقتی نماینده‌ای از عملکرد دستگاهی در حوزه انتخابیه خود ناراحت است این موضوع را به صحن علنی مجلس نکشد بلکه بیاید در داخل کارگروه با حکمیت فراکسیون مستقلان ولایی و پاسخگویی مسوول مربوطه موضوع مدنظر خودش را پیگیری کند تا به نتیجه برسد.
حال این‌که فراکسیون‌های دیگر نظیر فراکسیون امید و ولایت چقدر به نقش حکمیت مستقلان ولایی معتقد باشند، در آینده نه چندان دور مشخص می‌شود.
در همین حال حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود درباره دیدار اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس دهم با رئیس‌جمهور، نوشته است؛ اشاره به شرایط سخت دولت در اداره کشور، ضرورت حمایت کامل مجلس و نمایندگان از دولت، هم‌نواختی و هماهنگی تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال و مقابله با رکود، تفاهم بر اعتدال و عقلانیت‌افزایی و توجه به منافع ملی در سایه آن؛ بهره‌وری از فرصت همزمانی مجلس دهم و دولت یازدهم و نهادینه کردن قانونمندی در ساختار از مباحثی بود که در این دیدار مطرح شد.

ابوطالبی بر ضرورت نشست‌های صمیمی و دوستانه نمایندگان با رئیس‌جمهور و تداوم آن تاکیده کرد و یادآور شد: این نشست‌ها زمینه‌ساز تقریب بیشتر آراء و اندیشه‌ها در امر تقنین و اداره کشور خواهد بود.
از سوی دیگر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری مهر، علت دیدار هیات‌رئیسه فراکسیون امید و هیات موسس فراکسیون مستقلان پس از رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی را موضوعی بسیار طبیعی در راستای تعامل دولت و مجلس دانست و با تاکید بر این‌که تعامل بین دولت و مجلس برای دولت بسیار مهم است، گفت:  ملاقات دو فراکسیون با آقای رئیس‌جمهور در راستای افزایش تعاملات دولت و مجلس است.
گفتنی است چنانچه در گزارش آمده است، پیش از این اعضای فراکسیون امید با حسن روحانی دیدار کردند، دیدارهایی که بی‌شک بر روابط و تعال هر چه بیشتر مجلس با دولت تاثیر بسزای می‌گذارد. مساله‌ایی که در دیدارها به آن اشاره شده است، جذب اعتدالیون و غیر افراطیون زیر یک چتر است. حال باید دید این اتفاق در مجلس دهم رخ می دهد یا خیر و اگر غیرافراطیون نیز بخواهند به دیدار روحانی بروند چه پیشنهادی خواهند داد!


نام:
ایمیل:
* نظر: