bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
حمید کللی‌فر در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
اگر به‌یاد داشته باشید، هفته گذشته ما به سراغ یکی از مربیان خوب بوشهر، سعید مفتخر رفتیم و سخنان جالبی از این مربی که فعلا در کلاس‌های آموزش مربیگری شرکت می‌کند، شنیدیم امروز در ادامه این روند، به سراغ یکی دیگر از مربیان و اسطوره‌های فوتبال بوشهر، حمید کللی‌فر رفتیم.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
اگر به‌یاد داشته باشید، هفته گذشته ما به سراغ یکی از مربیان خوب بوشهر، سعید مفتخر رفتیم و سخنان جالبی از این مربی که فعلا در کلاس‌های آموزش مربیگری شرکت می‌کند، شنیدیم امروز در ادامه این روند، به سراغ یکی دیگر از مربیان و اسطوره‌های فوتبال بوشهر، حمید کللی‌فر رفتیم. کللی‌فر که در این روز‌ها کاملا در سکوت رسانه‌ها در بوشهر زندگی می‌کند و فعلا کار مربیگری را کنار گذاشته است در گفت‌وگو با ما حرف‌های جالبی زد که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

حمید کللی‌فر در ابتدا در مورد وضعیت خود و شاهین شهرداری گفت: فعلا در بوشهر زندگی می‌کنم و در تیم خاصی نیستم. فعلا منتظر هستم تا ببینم در نیم فصل چه اتفاقی رخ می‌دهد. خدا را شکر شاهین امسال وضعیت خوبی دارد و مربی با تجربه‌ای بالای سر این تیم است. آقای احمدزاده از مربیان خوب ما است و از لحاظ فنی می‌تواند کمک‌های زیادی به این تیم کند. اگر مشکلات کمبود بازیکن و مصدومیت این تیم حل شود، مطمئنم که احمدزاده می‌تواند این تیم را به لیگ یک بیاورد.
وی در ادامه در مورد جوانگرایی احمدزاده در تیم شاهین شهرداری با بیان این‌که، خوشبختانه این اتفاق خوبی برای شاهین است، تصریح کرد: حال از روی اجبار باشد یا نباشد، خود انگیزه‌ای در جوانان ایجاد کرده است که در این تیم بازی کنند. البته نظر من این است که هدف این نباشد که با این بازیکنان جوان به لیگ بیاییم و بعد آنها را کنار بگذاریم. باید به این بازیکنان همچنان میدان دهیم تا با تجربه‌تر شوند. ولی مردم ما صبر ندارند و باور آنها این است که اول نتیجه بگیرند و بعد به فکر چیزهای دیگر باشند. امیدوارم در کنار کسب نتایج خوب، استعداد‌های بیشتری در تیم‌های استان ببینیم و از پتانسیل آنها استفاده کنیم.

سرمربی سابق شاهین در ادامه در مورد وضعیت‌ این روزهای ایرانجوان، گفت: ایرانجوان سال‌های سال است که با مشکلات مالی زیادی مواجهه شده است و تا به امروز هیچ‌کس پیگیر حل این مشکلات نبوده. مسوولان تیم در این سال‌های فریادهای زیادی زده‌اند ولی مسوولان کار خاصی انجام نداده‌اند و توجه به این مساله نمی‌کنند. فوتبال ما، فوتبال دولتی است و بایستی مسوولان ما بیشتر از اینها به تیم‌های استانی توجه کنند و از این تیم‌ها حمایت کنند ( مثل شهرداری که از شاهین حمایت می‌کند). امیدوارم که یک ارگان پیدا شود و از ایرانجوان حمایت کند. ما توانایی این کار را داریم تا اتفاقی مانند سال 88 رخ دهد. یعنی یکی از تیم‌های ما به لیگ برتر بیاید و از سهمیه استفاده کنیم، چراکه حق ما است که در لیگ برتر نماینده داشته باشیم. الان برخی از استان‌ها، سه تیم در لیگ برتر دارند ولی متاسفانه ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ هستیم. حمایت نکردن مسوولان باعث شده که تیم‌های ما نتوانند به حق خود برسند به‌خصوص ایرانجوانی که یک زمان فرصت حضور در لیگ برتر را در یک قدمی خود می‌دید و حمایتی از این تیم صورت نگرفت که نتیجه آن صعود نکردن به لیگ برتر بود. البته شاهین هم چنین وضعیتی در لیگ برتر داشت.  آن زمان که این تیم در لیگ برتر توپ می‌زد، حمایت نشد و سقوط کرد. به‌نظر من بی مدیریتی مسوولان استانی باعث شد که شاهین از لیگ برتر به لیگ سه سقوط کند. ایرانجوان هم‌ وضعیت خیلی بدی در لیگ یک امسال دارد و مشکلات مالی باعث شده است که برخی از بازیکنان غیر بومی تیم جدا شوند. امیدوارم در روزهای آینده اتفاق خوبی برای این تیم بوشهری بیافتد و این تیم در لیگ بماند. چراکه اگر مسکلات مالی حل نشود، خیلی بعید نیست که این تیم به سرنوشت شاهین دچار شود.

اسطوره فوتبال بوشهر در ادامه گفت‌وگو در مورد وضعیت پارس جنوبی جم با بیان این‌که شرایط این تیم خاص است و باید هم عملکرد خوبی داشته باشد، یادآور شد: مدیریت خوب پارس جنوبی و شرایط که در آنجا حاکم است، باعث شده که این وضعیت تیم به این خوبی باشد. پارس می‌تواند یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشد و اگر توجهات به این تیم بیشتر شود، با وجود حمایت مسوولان پارس جنوبی، این تیم می‌تواند به‌راحتی به لیگ برتر صعود کند. من یک سال در این تیم فعالیت کرده‌ام و می‌دانم این تیم چه وضعیتی دارد. در این باشگاه، همه چیز برای کسب موفقیت آماده است. امیدوارم که این وضعیت ادامه داشته باشد.

کللی‌فر در پاسخ به این سوال که مردم چقدر می‌توانند در موفقیت‌های تیم‌های استان تاثیر داشته باشند، پاسخ داد: این‌که بگوییم که با مدیریت خوب می‌توانیم به موفق برسیم، تا حدودی درست نیست. متاسفانه در استان ما، مردم آنقدر دخالت نمی‌کنند که مثلا حقی را از مسوولی بگیرند و منتظر هستند که حق خودش بیاید. این یک باور غلط است و ما باید خود برای گرفتن حق تلاش کنیم. مردم ما باید بیشتر از گذشته به این مساله توجه کنند. البته تماشاگران ما خیلی به موفقیت تیم‌ها کمک می‌کنند. به‌نظر من می‌توان از طریق همین مردم، حق را از مسوولان گرفت. استان واقعا پتانسیل بالایی دارد، چراکه ما منابع مالی زیادی داریم. امیدوارم که همه تیم‌های ما مانند تیم پارس جنوبی جم، یک آقا بالا سر داشته باشند و دغدغه مالی نداشته باشند تا بتوانند به کارهای فنی خود برسند. وقتی مشکلات مالی حل شود، استعدادها هم شکوفا می‌شوند که متاسفانه به غیر از پارس جنوبی و شاهین، بقیه تیم‌ها به‌دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند در این زمینه کار خاصی انجام دهند.
حمید کللی‌فر در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانم روزهای خوب فوتبال و ورزش استان را ببینم و این مساله وقتی میسر می‌شود که مسوولان دست به حمایت بزنند. باز هم از شما و رسانه خوبتان تشکر می‌کنم که این ارتباط را برقرار کردید.

نام:
ایمیل:
* نظر: