bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخاب وی به نفع ایران است و بعید می دانم که بخواهد برجام را زیرپا بگذارد.
علی مطهری روز چهارشنبه و در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایرنا با بیان اینکه انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا نباید باعث نگرانی ایران باشد، اظهار داشت: به نظرم انتخاب وی به نفع ایران است، چون دموکرات ها و خانم کلینتون با برنامه تر کار می کنند و با پنبه سر می برند.

وی تصریح کرد: نگاه ترامپ به مسئله سوریه بهتر است و تمایل به روابط بهتر با روسیه دارد و نگاهش به عربستان خیلی خوب نیست و حتی مخالفتش با برجام به نفع ما است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اینکه با برجام مخالف است به نفع ایران است و در مجموع فکر می کنم به نفع ما است، هرچند بعید می دانم که بخواهد برجام را زیرپا بگذارد.
وی با بیان اینکه اگر برجام را پاره و یا بهم بزند به ضرر آمریکا کار کرده است، ادامه داد: ترامپ نمی تواند برجام را لغو کند ولی شاید بتواند در اجرای برجام مشکلاتی ایجاد کند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره تعامل دولت و مجلس و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس دهم نیز اظهار داشت: تعامل بین دولت و مجلس ادامه خواهد یافت و این جلسه رای اعتماد به وزرا آزمایش خوبی بود که توانست ماهیت مجلس را نشان دهد و نشان داد که مصالح کشور را به مصالح احساسی و شعاری ترجیح می دهند.
وی درباره انتخابات سال آینده و انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری گفت که نمی توان آن را پیش بینی کرد.

مطهری درباره اولویت ها و انتظارات از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر جدید باید از اجرای دوگانه قانون جلوگیری کند و نباید اینگونه باشد که در یک استان اجرا و در استان دیگر اجرا نشود.
وی گفت: درباره فیلم های سینمایی نیز باید به شکلی عمل شود که اساسا فیلم بد تولید نشود و در مراحل ابتدایی و مجوز ساخت فیلم باید سازوکاری وجود داشته باشد که فیلم نامه بطور کامل بررسی شود تا در زمان نمایش مشکل پیش نیاید.
وی درباره استقبال از نمایشگاه توسط بازدید کنندگان گفت: به نظرم استقبال از نمایشگاه نسبت به سال گذشته بسیار خوب است.بازدید کنندگان بیشتری حضور دارند و تعداد رسانه ها نیز که در این نمایشگاه حضور یافتند بسیار بیشتر از سال گذشته است و به نظرم شورو حال بسیار خوبی وجود دارد.
برچسب ها: سیاسی ، مطهری ، ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر: