bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
مصطفی کیانی در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
همانطور که در خبرها خواندید، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران توانست به مقام نائب‌قهرمانی مسابقات بین قاره‌ای در امارات دست پیدا کند. افتخاری که نشان دهنده قدرت فوتبال ساحلی ایران بود اما...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
همانطور که در خبرها خواندید، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران توانست به مقام نائب‌قهرمانی مسابقات بین قاره‌ای در امارات دست پیدا کند. افتخاری که نشان دهنده قدرت فوتبال ساحلی ایران بود اما جالب است بدانید که از 10 بازیکن اصلی تیم ملی، پنج نفر از آن از تیم دریانوردان پارس جنوبی بودند. در بین این پنج نفر، مسلم مسیگر و مصطفی کیانی نیز بودند، که از بهترین فوتبالیست‌های ساحلی کشور هستند. ما امروز به سراغ مصطفی کیانی رفتیم که در این مسابقات علاوه بر این که عملکرد خوبی از خود نشان داد، توانست دو گل نیز به ثمر برساند. در این گزارش می‌توانید صحبت‌های این ورزشکار که خالی از لطف نیست، را بخوانید.

 مصطفی کیانی در ابتدا در مورد عمکلردش در تیم ملی در بازی گروهی و نیمه نهایی مسابقات بین قاره‌ای جهان، گفت: در کنار این‌که آمادگی خوبی برای این مسابقات داشتیم، از قبل هدف‌گذاری خود را کرده بودیم. قبل از شروع رسمی مسابقات، برای کسب آمادگی بیشتر، یک بازی دوستانه با تیم ملی تاهیتی برگزار کردیم و خوشبختانه توانستیم در این بازی برنده شویم و این برد، روحیه ما را برای مسابقات دو برابر کرد. بازی اول ما، با تیم ملی امریکا بود که در کنار این‌که بازی سختی بود، یک بازی حیثیتی هم برای ایران به‌شمار می‌رفت؛ چه از لحاظ ورزشی و چه سیاسی. خدا را شکر با یک روحیه خوب در این بازی حاضر شدیم و توانستیم این تیم قدرتمند را با نتیجه خوبی شکست دهیم تا مسابقات را به بهترین شکل ممکن آغاز کنیم. در بازی دوم به مصاف نماینده افریقا، یعنی تیم مصر رفتیم و توانستیم با ارائه یک بازی قابل قبول و زیبا این تیم را با نتیجه 4 بر یک شکست دهیم و صعود خود را قطعی کنیم. روسیه حریف آخر ما در این گروه بود و این بازی برای هر دو تیم مهم بود، چراکه صدرنشین گروه را مشخص می‌کرد. 

وی، در ادامه تصریح کرد: روسیه یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان به‌شمار می‌رفت و توانسته بود در دو دوره از این مسابقات، مقام قهرمانی را به‌دست آورد و همین مساله نشان از قدرت این تیم می‌داد. ولی با وجود این مسائل، ما باز هم بازی خوبی در این بازی به نمایش گذاشتیم و توانستیم این تیم را د‌ر ضربات پنالتی شکست دهیم و به‌عنوان صدرنشین به دوره بعد مسابقات راه یابیم. حریف ما در مرحله نیمه نهایی، تیم تاهیتی بود که خوشبختانه بار دیگر توانستیم این تیم را با نتیجه 8 بر 6 شکست دهیم و برای بار دوم به فینال مسابقات راه یابیم. در فینال حریف ما قدرتمندترین تیم جهان، برزیل بود. تیم برزیل در این مسابقات، سخت‌ترین و آماده‌ترین تیم بود. ما تمام تلاش خود را در بازی فینال و در مقابل این تیم کردیم ولی زورمان به این تیم نرسید و با نتیجه 6 بر 2 شکست خوردیم و به مقام نائب‌قهرمانی مسابقات رسیدیم.
ملی‌پوش بوشهری در پاسخ به این سوال که عملکرد خود را در این مسابقات چگونه ارزیابی می‌کند، پاسخ داد: خدا را شکر عملکرد خوبی در این مسابقات داشتم و تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشتم. با وجود این‌که در خط دفاع بازی می‌کردم، اما باز هم توانستم در این مسابقات دو گل به ثمر برسانم. در کنار این مساله، اشتباهات بسیار کمی در این مسابقات داشتم. در کنار این که خودم از این عملکرد راضی هستم، مربیان تیم ملی هم از عملکردم رضایت کامل داشتند.

اگر به یاد داشته باشید، زمانی که مصطفی کیانی، با کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا، به بوشهر برگشته بود، ما با وی مصاحبه کردیم و او، از استقبال نکردن مسوولان انتقاد کرد. کیانی در مورد استقبال مسوولان پس از برگشت از مسابقات بین قاره‌ای، یادآور شد: این‌بار استقبال خوبی از ما به عمل آمد. از شورای شهر و تربیت بدنی مسوولانی که برای استقبال از ما به فرودگاه آمده بودند. در کنار این، مردم بوشهر هم استقبال خوبی کردند و من از همه آنها تشکر می‌کنم. همچنین در این مراسم، آقای طبیب‌نژاد، مربی خوبمان در تیم دریانوردان هم شرکت کرده بود.
بازیکن تیم دریانوردان پارس جنوبی در پاسخ به این‌که نظرش در مورد تیم ملی با مربی خارجی و تیم ملی با مربی ایرانی چیست؟ تاکید کرد: بالاخره مارکو مربی بسیار خوبی بود و در کنار این بدنساز خوبی هم بود. از نظر بدنی ما را به‌خوبی آماده می‌کرد و خدا کمک کرد که با این مربی، برای اولین‌بار قهرمان این مسابقات شویم. ما امسال هم می‌توانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم. آقای میرشمسی، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی، از مربیان خوب کشورمان است و آرامش خوبی در تیم به وجود آورده است. در کنار این تیم ما نظم بسیار خوبی دارد. البته بچه‌های تیم ملی هم از این مربی راضی هستند. 

مصطفی کیانی در پایان با بیان این‌که من با تیم دریانوردان فوتبال خود را شروع کرده‌ام و امیدوارم با این تیم از فوتبال ساحلی خداحافظی کنم، خاطرنشان کرد: در کل شش بازیکن از تیم ما در تیم ملی بودند. پنج نفر از ما جزء 10 نفر اصلی بودند و تنها آقای میرشکاری به‌دلیل تجربه کم و جوان بودن نتوانست در این مسابقات بازی کند ولی امیدوارم در آینده بتواند بازی درخشانی برای تیم انجام دهد و خود را به مربی بابت کند. در پایان جای دارد از تمام کسانی که برای من زحمت کشیده‌اند، تشکر کنم. همچنین از رسانه خوب شما هم تشکر می‌کنم که به‌طور مداوم پیگیر اخبار تیم دریانودران است.
نام:
ایمیل:
* نظر: