bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: سمینار پتروشیمی و انرژی بهمن ماه امسال در عسلویه با حضور نخبگان حوزه پتروشیمی و انرژی برگزار می‌شود.
 رضا آذین صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های لازم به عنوان پایتخت انرژی معرفی شده است، اظهار داشت: استان بوشهر دارای بزرگترین منطقه تولید انرژی گاز و محصولات پتروشیمی است به‌گونه‌ای که 60 درصد گاز کشور و محصولات مهم صادراتی آن در عسلویه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های عظیم نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی هسته‌­ای، انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر و فناوری دریایی بهره می‌برد، تصریح کرد: بدون شک استفاده مطلوب از این قابلیت‌ها بدون تربیت و هدایت نیروی انسانی ممتاز و مستعد امکان پذیر نیست.

آذین با بیان اینکه  بزرگترین سرمایه برای هر جامعه‌ای، نیروی انسانی کارآمد است، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی کارآمد، سرمایه‌ای است که می‌تواند محدودیت‌ها و محرومیت‌های مادی را با قدرت خلاقیت و استعداد سرشار خود بی‌اثر سازد.

وی استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فعالیت‌های موثر نخبگانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ارتباط و تعامل نخبگان با یکدیگر، نهادهای اجتماعی و سازمان‌های دولتی و خصوصی منوط به تشکیل اجتماعات نخبگان است تا در این مسیر ضمن  شناسایی و هدایت نخبگان، سند راهبردی کشور در امور نخبگان تدوین یابد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به برگزاری سمینار پتروشیمی و انرژی با حضور نخبگان حوزه پتروشیمی و انرژی کشور گفت: به دنبال برگزاری موفق نخستین اجتماع نخبگان و سرآمدان علمی حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی که سال گذشته توسط این بنیاد در عسلویه برگزار شد امسال این سمینار به صورت تخصصی در حوزه پتروشیمی و انرژی برگزار می‌شود.

وی شناخت ظرفیت های علمی، مدیریتی و صنعتی جامعه نخبگانی حوزه پتروشیمی و انرژی و ایجاد زمینه سازی برای اثر گذاری در سیاستگذاری و تصمیم سازی مدیران تلاش برای توانمندسازی نخبگان و سرآمدان این حوزه را از اهداف برگزاری سمینار پتروشیمی و انرژی ذکر کرد.

آذین افزود: این سمینار بهمن ماه با حضور مسئولان بلندپایه وزارت نفت، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عسلویه برگزار می‌شود و از برگزیدگان به نحو شایسته تقدیر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: