bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
کارخانه یخ‌سازی بندرگاه پس از گذشت سه ماه از آغاز به کار هیات‌مدیره شرکت تعاونی صیادی، بار دیگر فعالیت‌ خود را از سر گرفت.
بامداد جنوب: کارخانه یخ‌سازی بندرگاه پس از گذشت سه ماه از آغاز به کار هیات‌مدیره شرکت تعاونی صیادی، بار دیگر فعالیت‌ خود را از سر گرفت.
موضوع جابه‌جایی یا ماندگاری اهالی منطقه بندرگاه همچنان از جمله مسائل مطرحی است که وِرد محافل بوشهری‌هاست و از سوی مسوولان و نمایندگان نیز بجد پیگیری می‌شود. از آنجا که اشتغال و درآمدزایی بسیاری از ساکنان منطقه هلیله و بندرگاه «صیادی» است، نگهداری و نیاز به پودر یخ از مشکلات روزمره صیادان محسوب می‌شود. شرکت تعاونی صیادی بندرگاه که حدود سال 64 تاسیس شد، با تحت پوشش قرار دادن تقریبا 130 شناور و حدود 800 نفر که به کار صید و صیادی مشغول هستند، از فعال‌ترین بخش‌های صیادی استان است.
 
به‌تازگی کارخانه یخ‌سازی بندرگاه با ظرفیت تولید روزانه 30 تن پودر یخ افتتاح شد. بخشدار مرکزی بوشهر، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بوشهر و رئیس شیلات شهرستان بوشهر با حضور در مراسم افتتاح این کارخانه، آغاز به کار آن را به‌صورت رسمی اعلام کردند. 
لازم به ذکر است، سیستم این کارخانه «آمونیاکی» است، حوضچه اصلی آن 16 متر ارتفاع و 11 متر عرض دارد. 
بنا بر توافق‌های انجام شده کارخانه یخ‌سازی بندرگاه بخشی از نیاز اسکله صیادی جلالی و شرکت‌های پرورش میگو به پودر یخ را تامین خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی بندرگاه در گفت‌وگو با بامداد جنوب هزینه راه‌اندازی کارخانه را حدود 220 میلیون تومان عنوان کرد. 

محمد بردال در ادامه در خصوص هزینه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی دوباره کارخانه یخ‌سازی بندرگاه تصریح کرد: به‌منظور راه‌اندازی کارخانه یخ‌سازی بندرگاه از هیچ تسهیلات بانکی استفاده نکرده‌ایم. این در حالی است که متاسفانه به‌دلیل بدهی‌های قبلی شرکت به بانک‌ها تا کنون نتوانسته‌ایم از تسهیلات بانکی بهره ببریم. 
وی با بیان این‌که پیگیری‌های مستمر و بسیاری را در این زمینه صورت داده‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مسوولان امر بتوانیم در آینده نزدیک از کمک‌های بانکی نیز بهره‌مند شویم. 
بردال با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب و پر شدن اسکله از گِل و لای که منجر به مشکلات فراوانی برای رفت و آمد و ورود و خروج به‌موقع شناورها شده است، یادآور شد: انتظار داریم با مرتفع شدن مشکلات ناشی از کم‌آبی در استان، بستر فعالیت شناورها در روند صحیح و قانونی خود قرار گیرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: