bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
پارس جم در مازندران یک امتیاز کسب کرد؛
هفته چهاردهم لیگ دسته یک روز گذشته برگزار شد و ایرانجوان در یک دیدار خانگی به مصاف تیم آلومینیوم اراک رفت که این دیدار در نهایت با نتیجه پر گل 3 بر 3 به پایان رسید.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
هفته چهاردهم لیگ دسته یک روز گذشته برگزار شد و ایرانجوان در یک دیدار خانگی به مصاف تیم آلومینیوم اراک رفت که این دیدار در نهایت با نتیجه پر گل 3 بر 3 به پایان رسید. مهم‌ترین دلیل رقم خوردن این نتیجه را باید اشتباهات پی در پی بازیکنان دانست.
ترکیب ایرانجوان: سعید ابراهیم‌پور، امیر طهمورثی، مهدی طاهری، رامین دهقانی، محمد‌جواد ماهینی، حسن شوشتری، علی دهقان، صادق گشنی، بابا محمدی، حجت اسلامی، مهدی قائدی.

بازی با حملات ناقص دو تیم شروع شد. ایران جوان در دقایق اول فشار زیادی روی تیم آلومینیوم اراک وارد کرد ولی به نتیجه‌ای نرسید. اولین موقعیت این بازی، را بازیکن تیم اراک به وجود آورد که توپ با فاصله به بیرون رفت. در ادامه آلومنیوم باز هم روی دروازه ایرانجوان فشار آورد و یک موقعیت دیگر را از دست داد. علی دهقان از ایرانجوان در درقیقه هشت اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد. در ادامه بازی آرام شد و دو تیم بیشتر در میانه زمین بازی می‌کردند و نمی‌توانستند موقعیتی به وجود آورند. بالاخره در دقیقه 11 و روی کرنر ارسالی از سمت چپ‌، بابامحمدی با ضربه سر زیبا گل اول بازی را به ثمر رساند و  ایرانجوان را پیش انداخت. در دقیقه 14 ابراهیم‌پور ضربه فنی بازیکن آلومینیوم اراک، حسین مددی را به خوبی جمع کرد. در یک صحنه نیز سعید ابراهیم‌پور، در دفع توپ با پا دچار اشتباه شد و به‌طرز عجیبی توپ به کرنر رفت. در ادامه ایرانجوان فشار خود روی دروازه حریف حفظ کرد و از همانجا پرس را شروع می‌کردند. در دقیقه 25، بازیکن آلومینیوم اراک موقعیت‌ خوبی برای زدن گل تساوی داشتند ولی مدافعان ایرانجوان به‌خوبی این تیم را بلوکه کردند. در یک صحنه بازیکن ایرانجوان مصدوم شد ولی بازیکنان آلومینیوم اراک توپ را بیرون نزدند. 

البته مربی تیم آلومینیوم اراک هم در کار بی‌تاثیر نبود. در ادامه تیم آلومینیوم بازی رو به جلویی در پیش گرفت و چند موقعیت بی‌خطر را به وجود آورد، البته مدافعان ایرانجوان هم بازی بی‌اشتباهی را ارائه می‌دادند. آلومینیوم اراک با وجود این‌که تسلط بیشتری در گردش توپ داشت ولی نمی‌توانست موقعیت خطرناکی روی دروازه ایرانجوان به‌وجود آورد. در دقیقه 39، روی حرکت زیبا مهدی قائدی و پاس زیبایش، صادق گشنی از دو قدمی دروازه، توپ به بالای دروازه زد تا صدای خرمزی بلند شود. در ادامه نیمه اول، دو تیم نتوانستند موقعیت جدی روی دروازه همدیگر به وجود بیاورند و این نیمه ب نتیجه یک بر صفر به سود ایرانجوان به‌پایان رسید.
نیمه دوم با حملات ایرانجوان شروع شد و مهدی قائدی یک موقعیت خوب را به وجود آورد که نتیجه‌ای نداشت. در دقیقه 48، دروازه‌بان آلومینیوم بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست گرفت و در حالی که همه فکر می‌کردند که داور کارت قرمز را نشان دهد دروازه‌بان با کارت زرد جریمه شد. اعضای کادر فنی ایرانجوان روی این صحنه اعتراض زیادی داشتند. در ادامه بازیکنان آلومینیوم دوباره بازی را در دست گرفتند و به دروازه ایرانجوان فشار وارد کردند. بالاخره در دقیقه 54 و روی غفلت مدافعان ایرانجوان و تیزهوشی بازیکن اراک، داور نقطه پنالتی را نشان داد تا حامد بصیری با گل کردن این توپ، بازی را به تساوی بکشاند و همه داشته‌های ایرانجوان را از بین ببرد. پس از این گل ایرانجوان با استفاده از مهدی قائدی چند موقعیت نصفه و نیمه به وجود آورد که بازیکنان این تیم نتوانستند کار خاصی انجام دهند. در دقیقه 61 و روی اشتباه مدافعان ایرانجوان، رضا سلیمانی بازیکن بوشهری آلومینیوم برای بار دوم دروازه تیم سابق خود را باز کرد تا آلومینیوم برای اولین‌بار در این بازی پیش بیافتد. البته سلیمانی بعد از این گل خوشحالی نکرد. بعد از این گل، خرمزی محمد طارمی را فرا خواند تا وارد بازی کند. 

سرانجام در دقیقه 64، حسن شوشتری از شلوغی محوطه جریمه استفاده کرد و گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه 67، مهدی قائدی با استفاده از تکنیک خود یک موقعیت خوب را به‌وجود آورد که دروازه‌بان آلومینیوم توپ او را دفع کرد. در دقیقه 69، شوت سرکش بازیکن آلومینیوم اراک را، ابراهیم‌پور به‌خوبی جمع کرد. پس از این موقعیت ایرانجوان بازی را در دست گرفت و بازیکنان این تیم فشار زیادی روی دروازه آلومینیوم به‌وجود آوردند. بالاخره عباس چاپی، بازیکن تعویضی ایرانجوان در دقیقه 78 توانست با ضربه‌ای دیدنی از زاویه بسته، دروازه آلومینیوم اراک را باز کند و بازی را 3 بر 2 کند. چاپی بعد از این گل پیراهن خود را در آورد تا داور یک کارت زرد به او نشان دهد اما در 84، نادر هوشیار بازیکن تازه وارد آلومینیوم اراک روی اشتباه عجیب مدافعان و دروازه‌بان ایرانجوان گل تساوی را به ثمر برساند تا این بازی شش گل داشته باشد. بعد از این گل، خرمزی عصبانیت خود را نسبت به بازیکنان نشان داد. در دقیقه 86، ضربه محکم علی دهقان با اختلاف کم از کنار دروازه آلومینیوم به بیرون رفت. در دقیقه 90، ضربه سر بابامحمدی می‌توانست ایرانجوان را پیش بیاندازد ولی دروازه‌بان اراک به‌خوبی توپ را جمع کرد. در ادامه دو تیم نتوانستند کار را از پیش ببرند و با این بازی پر گل با نتیجه 3بر3 به پایان رسید تا ایرانجوان حسرت این دو امتیاز از دست رفته را بخورد

بهترین بازیکن میدان
صادق گشنی: در روزی که مدافعان ایرانجوان بازی پر اشتباهی انجام دادند، گشنی یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و با تو‌پ‌گیری‌های مناسب و سرعت بخشیدن بازی، نقش پر رنگی در گل‌های ایرانجوان داشت. در تیم حریف سلیمانی در گوش چپ بهترین بود و البته کمانی با تجربه که میانه میدان تیمش را به‌خوبی رهبری می‌کرد.
در یکی از دیدارهای هفته سیزدهم لیگ آزادگان دیدار دو تیم نساجی مازندران و پارس جنوبی جم به میزبانی مازندرانی‌ها برگزار شد و در پایان دو تیم به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت دادند. گل اول این دیدار را در دقیقه 33 محمد قاسم‌نژاد برای نساجی مازندران به ثمر رساند و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند. در نیمه دوم شاگردان مهدی تارتار عملکرد بهتری داشتند و موفق شدند در دقیقه 70 روی یک ضربه پنالتی به گل تساوی دست یابند. البته ضربه پنالتی از سوی مهدی خانی گلر تیم نساجی دفع شد و در برگشت علی نظری موفق به باز کردن دروازه او شد.

در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم نتیجه‌ای در پی نداشت و با این‌که 5 دقیقه وقت اضافه به وسیله داور برای این دیدار گرفته شد، دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند تا امتیازات این دیدار را میان خود تقسیم کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: