bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
پس از 16 روز انتظار در بیمارستان خلیج فارس؛
5 آبان 95 بود که خبر به کما رفتن خانمی 40 ساله به نام قائدی در رسانه‌های مختلف دست به دست شد. انتشار به‌سرعت این خبر موجب شد تا دکتر معالج این خانم که دکتری بسیار موفق و خوش‌نام در استان است، بیانیه‌ای را منتشر کند.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
5 آبان 95 بود که خبر به کما رفتن خانمی 40 ساله به نام قائدی در رسانه‌های مختلف دست به دست شد. انتشار به‌سرعت این خبر موجب شد تا دکتر معالج این خانم که دکتری بسیار موفق و خوش‌نام در استان است، بیانیه‌ای را منتشر کند. امروز 16 روز است که خانم قائدی در کماست و دو پسر و دختر یکدانه‌اش چشم‌انتظار مادر، دلواپس فردای خود هستند. ماجرای این بیمار از این قرار است که خانم قائدی 5 آبان به درمانگاه بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه کرده و  پس از تزریق واکسن ضد حساسیت زنبور، دچار شوک تنفسی قلبی شده و سپس به کما رفته است. 

 دکتر افشین شیرکانی فوق تخصص آلژی و پزشک این بیمار در پیامی با اشاره به این‌که این بانوی 40 ساله پیش از این بیمارش بوده، نوشته است: واكسن زنبور یا ونوتراپي تنها راه درمان آلرژي به زنبور است و از درصد موفقيت بالايي (بيش از ٩٧درصد) برخوردار است، و تا كنون صدها بيمار با موفقيت درمان شده‌اند.
این پزشک نوشته، این بیمار قبلا سابقه شوك به‌دنبال زنبور گزيدگي داشته و به‌علت سردردهاي شديد و حمله‌اي بارها درمان وي بنا به دلايل علمي به تعويق افتاد.
شیرکانی در ادامه اشاره کرده، تزريق واكسن اخير به وی با تمهيدات لازم پیش از شروع درمان (مانند خوردن داروهاي لازم) انجام شد كه دوباره شوك متوسط اتفاق افتاد و به درمان فوري پاسخ داد، اما خونريزي مغزي حادثه‌اي غير قابل پيش‌بيني و ناشناخته بود كه در موارد نادر در علم پزشكي اتفاق مي‌افتد كه بررسي دلایل آن ادامه دارد.
وی با اشاره به این‌که در سال بيش از 20 هزار دُز واكسن تزريق مي‌شود و هزاران نفر طعم خوش بهبودي را در آغوش خانواده‌هايشان تجربه مي‌كنند، آورده است، وظيفه انساني و اخلاقي خودش مي‌داند كه لحظه به لحظه درمان وي را دنبال کند.

برای بررسی بیشتر این مساله با برادر خانم قائدی گفت‌وگو کردیم. عبدالجبار قائدی در پاسخ به این سوال که وضعیت سلامت خانم قائدی در چه شرایطی است، گفت: 16 روز است که خواهرم در کماست. این در حالی است که روز نخست ضریب هوشی خواهرم شش بود اما پس از آن ضریب هوشی وی را به ما اعلام نمی‌کنند. 
قائدی با اشاره به این‌که دکتر شیرکانی به صورت مرتب به خواهرم سر می‌زند اما متخصص مغز و اعصاب می‌گوید حوصله خانواده بیمارها را ندارم و این‌قدر از من سوال نپرسید، افزود: در حال حاضر به ما گفته شده که احتمال به هوش آمدن خواهرم 50-50 است و اگر به هوش هم بیاید دیگر آن جنب و جوش سابق را نخواهد داشت. 
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا کسی از مسوولان هم به شما و بیمارتان سر زده است، خاطرنشان کرد: خیر، هیچ‌کدام از مسوولان جویای حال بیمار ما نشده‌اند و ما در محوطه بیمارستان نشسته‌ایم. 

برادر خانم قائدی یادآور شد: در حال حاضر برنامه‌ای برای شکایت نداریم، زیرا تمام همّ و غم و وقت خود را صرف بهبودی خواهرم کرده‌ایم. 
این خانم 40 ساله در کما به سر می‌برد و در آن سوی ماجرا خانواده‌اش در محوطه بیمارستان و کنار بالینش برای بازگشت او دست به آسمان بلند کرده‌اند. با وجود تمام تلاش‌های مجموعه پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اما آنچه محرز است، آن است که هنوز تا رسیدن به ایده آل‌ها فرسنگ‌ها فاصله داریم و پر کردن این فاصله‌ها به‌قطع با پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن بر مشکلات راه به جایی نخواهد برد. 

مشکلات پزشکی در استان سر به فلک گذاشته و هر روز شاهد ضایعه‌ای جدید در این خصوص هستیم. تقریبا همزمان با رسانه‌ای شدن خبر به کما رفتن خانم قائدی، خبر فوت یک خانم باردار در دیلم نیز همگان را متاسف کرد. هر چند نباید تلاش‌ها و اقدامات مثبت انجام شده در زمینه بهداشت و درمان را نادیده گرفت و زحمات و دستاوردهای مثبت را در این بخش انکار کرد اما باید بپذیریم که لغو شدن سفر وزیر بهداشت به استان نه تنها بی‌احترامی به بوشهری‌ها تلقی می‌شود بلکه روز به روز به ضرر ما خواهد بود. براساس شنیده‌ها قرار بود که امروز (24 آبان‌ماه) وزیر بهداشت به بوشهر بیاید که حتی بنر خوشامدگویی هم آماده شده بود اما باز هم گویا اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای سفر وزیر را به بوشهر لغو کرد تا این سفر شهره عام و خاص شود... . 

نام:
ایمیل:
* نظر: