bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
ورود آلمان‌ها به صنایع کشتیرانی، حمل‌ونقل، گردشگری شمال کشور؛
امروزه، توسعه اقتصادی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشغله‌های مدیران سیاسی تبدیل شده است. اقتصاددانان دستیابی به رشد موزون و توسعه پایدار را کلید حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌کنند.
بامداد جنوب: امروزه، توسعه اقتصادی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشغله‌های مدیران سیاسی تبدیل شده است. اقتصاددانان دستیابی به رشد موزون و توسعه پایدار را کلید حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌کنند. توسعه استانی در چارچوب توسعه ملی نیز جایگاهی بسیار ارزنده‌ای در برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای دارد و به‌عنوان شاخص موفقیت و کارایی مدیران استانی تلقی می‌شود. این مدیران در همه سطوح اجرائی موظف به پاسخگویی تقاضای روزافزون بخش‌ها و جوامع تحت مسوولیت در زمینه‌های اشتغال و درآمد و رفع مشکلات و تنگناهای مبتلا به آنها هستند.
ارتقاء مستمر شاخص‌های مختلف توسعه و بهبود تدریجی آنها، امروزه به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه دولت‌ها و نمایندگان آنها در سطح مناطق تلقی می‌شود به‌طوری‌که به عامل تعیین‌کننده بقای آنها در حکومت تبدیل شده است.

در فرایند توسعه اقتصادی و اجتماعی مقوله سرمایه‌گذاری واجد اهمیت بنیادی است در حقیقت سرمایه‌گذاری را باید پیش‌شرط تولید و به عبارت صحیح‌تر شرط لازم آن دانست.
به‌کارگیری بهینه منابع تولید که راهبردی پذیرفته شده و مورد قبول همگان است، از طریق سرمایه‌گذاری قابل حصول بوده و بر اهمیت سرمایه در رشد و توسعه اقتصادی مهر تائید می‌گذارد. افزایش نیروهای مولد جامعه که منجر به افزایش تولید، توسعه اقتصادی، اشتغال کامل و به‌ویژه ارتقاء سطح درآمدها می‌شود، بدون سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و به‌کارگیری سرمایه در فعالیت‌های مختلف اقتصادی ممکن نبوده و به آرمان‌های دست نیافتنی تبدیل می‌شوند. بر این اساس، وظیفه جذب سرمایه در یک استان یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران ارشد آن است. 

البته در سال‌های گذشته تحریم‌های هسته‌ای سبب ایجاد مشکلات زیادی در بدنه اقتصاد ایران شد و ریسک سرمایه‌گذاری را در ایران به‌شدت بالا برد. این مساله سبب شد تا ورود سرمایه خارجی به کشور دور از ذهن باشد اما هم‌اکنون و پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، اوضاع متفاوتی بر اقتصاد ایران حاکم شده و درهای اقتصاد ایران به سوی سرمایه‌های خارجی باز شده است. در این حالت، این مدیران ارشد یک استان هستند که باید سرمایه‌های خارجی را به سمت استان تحت مدیریتشان جذب کنند. با این حال، تاکنون و پس از گذشت بیش از یک سال از توافق برجام، استان بوشهر هنوز هم چشم‌انتظار سرمایه خارجی‌هاست؛ سرمایه‌هایی که از هر نظر برای سرمایه‌گذاری در استان ما مناسب‌تر هستند اما به استان‌های دیگر سرازیر می‌شوند. سرمایه‌هایی نظیر فاینانس‌های ایجاد خطوط راه‌آهن، ایجاد و توسعه صنایع شیلاتی و پرورش میگو، ایجاد پتروشیمی‌ها و صنایع ساختمانی و صنایع دریایی و... .
روز گذشته نیز یک مقام مسوول از ورود آلمانی‌ها به صنایع کشتیرانی، کشاورزی، حمل و نقل و... در شهرهای شمالی کشور خبر دادند اما همچنان بوشهر در حسرت ورود یک سرمایه‌گذار خارجی و ایجاد توسعه و رونق در صنعت نیمه‌جانش می‌سوزد.

شمال ایران در تیررس همکاری تجاری آلمان‌ها
در همین خصوص، مدیر‌کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، امریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران از عزم آلمانی‌ها برای افزایش سطح همکاری تجاری در بخش کشتیرانی، حمل‌ونقل، گردشگری و کشاورزی با ایرانی‌ها خبر داد.
ابوالفضل کوده‌ئی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر سفر وزرای اقتصاد، حمل‌ونقل و نوآوری ایالت‌های هامبورگ و شلسویک هولشتاین به ایران، اظهار کرد: به همراه این مسوولان دولتی از کشور آلمان ۵۷ شرکت خصوصی در بخش‌های مختلف از این دو ایالت به ایران آمدند تا ضمن برگزاری جلساتی با وزرای اقتصاد، راه و شهرسازی و روسای سازمان توسعه تجارت و سازمان کشتیرانی از منطقه آزاد انزلی و نیز استان گیلان دیدن کنند.
وی با اشاره به این‌که قرار است، این ۵۷ شرکت با شرکت‌های متناظر ایرانی جلساتی را داشته باشند، گفت: این شرکت‌ها در بخش‌های مهمی از جمله حمل‌ونقل، کشتیرانی، مواد غذایی، خدمات بندری و تجاری، تاسیسات بندری، کشاورزی، خدمات مشاوره‌ای، خودرو و سایر بخش‌ها به گفت‌وگو و مذاکره خواهند پرداخت.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، امریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه خاطر‌نشان کرد: اصلی‌ترین مباحث مطرح شده در جلسه وزرای آلمانی با مسوولان متناظر ایرانی در حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی، هوایی، تجارت، بیمه، گردشگری، رستوران و هتلداری، لجستیک، تولید و کشاورزی خواهد بود.
کوده‌ئی با اشاره به تولید ناخالص داخلی هامبورگ، یادآور شد: GDP این شهر ۱۰۵ میلیارد یوروست و با جابه‌جایی ۱۴۶ میلیون تن بار در سال که ۸۲ میلیون تن آن مربوط به تخلیه و ۶۴ میلیون تن آن مربوط به بارگیری است ارقام قابل توجهی را با جمعیت دو میلیون نفری را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین به GDP هولشتاین اشاره کرد و گفت: هولشتاین شمالی‌ترین ایالت آلمان است و از نظر جغرافیایی یک کریدور بسیار مهم محسوب می‌شود. GDP این ایالت ۸۶ میلیارد یورو و درآمد سرانه آن ۳۰ هزار یوروست.
مدیر‌کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، امریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران افزود: مهم‌ترین صنایع این ایالت نیز ماشین‌آلات، لوازم الکترونیک، کشتیرانی، صنایع شیمیایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع غذایی و کاغذسازی هستند.
به‌گفته کوده‌ئی آلمانی‌ها قصد دارند با بازدید از منطقه آزاد انزلی و برگزاری جلساتی با وزرای اقتصاد، حمل‌ونقل و نیز روسای سازمان‌های توسعه تجارت و سازمان کشتیرانی سطح همکاری خود را در بخش کشتیرانی، کشاورزی و گردشگری با ایران افزایش دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: