bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
هیات دولت و معیت حسن روحانی، روز گذشته، با مترو خط تهران کرج، سی ‌و‌ سومین سفر استانی خود را با حضور در جمع مردم پر شور کرج مرکز استان البرز به سرانجام رساندند.
رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که قدم‌های اول برای مهار تورم بی‌مهار و خطرناک را برداشته‌ایم، گفت: آن روز که کار را شروع کردیم و گفتیم روزی باید به تورم تک‌رقمی برسیم،‌ عده‌ای لبخند تمسخر زدند و گفتند تورم تک‌رقمی؟ چه آرزوهایی! بعضی‌ها در واکنش به این هدف ما می‌گفتند آرزو بر جوانان عیب نیست، اما شما ملت باقدرت، شما کارآفرینان، کارگزاران،‌ دانشگاهیان، صنعتگران و مردم شهرهای مختلف دست به دست هم دادید تا اسب تورم را مهار کردیم.
وی با بیان این‌که برخی به ما می‌گفتند از تورم می‌توان گذشت اما رکود مشکل بزرگی است که به‌راحتی قابل عبور نخواهد بود، تصریح کرد: امروز شاهد موج خوبی در کشور هستیم اما عده‌ای می‌خواهند مردم را به سمت یاس دعوت کنند، مردم ما بیدار و آگاه هستند و آمارها نیز با ما سخن می‌گویند. در هشت ماهه اول امسال 49 و 6 دهم درصد تسهیلات بانکی برای بخش صنعت، کشاورزی و خدمات برای حرکت به سمت توسعه در نظر گرفته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیز بیشتر شده است و در همین زمینه نزدیک به 50 درصد تسهیلات بانکی بیشتری را در هشت ماه اول امسال به 15 هزار واحد صنعتی متوسط و کوچک نیز پرداخت کرده‌ایم.

روحانی در ادامه با تاکید بر این‌که در همه استان‌ها حرکت به سمت توسعه آغاز شده است،‌ افزود: وعده‌ای که ما امسال به مردم داده‌ایم شکستن رکود و خاموشی اقتصاد، شروع رونق اقتصادی و رشد 5 درصدی اقتصاد تا پایان امسال است. ما به وعده‌مان عمل خواهیم کرد و در این زمینه به کمک شما مردم نیز نیازمندیم.
رئیس‌جمهوری با تاکید بر این‌که ما برای حل همه مشکلاتی که در پیش رو داریم آمده‌ایم، تصریح کرد: برخی مشکلات را می‌توان یکساله و دوساله حل کرد، حل ‌برخی از مشکلات سه یا چهار سال زمان می‌خواهد و برخی دیگر نیز به زمان بیشتری نیاز دارند اما ما نباید ناامید و خسته شویم. ما باید دست در دست هم راه را ادامه دهیم.
روحانی در ادامه در خصوص حوزه نفت و گاز نیز توضیحاتی ارائه داد و با بیان این‌که ما در سه سال گذشته سوخت مایع بسیاری از صنایع و نیروگاه‌ها را به سوخت گاز بدل کرده‌ایم، گفت: ما در طول سه سال گذشته اولین کاری که کردیم، این بود که بسیاری از صنایع‌مان را که با سوخت مایع کار می‌کردند، به سوخت گاز تغییر دهیم که این کار را انجام داده‌ایم اما هنوز یکی دو ماه در فصل سرما نیز نیروگاه‌های ما با سوخت مایع کار می‌کنند اما امسال،‌ سال آخری است که این اتفاق می‌افتد و در سال آتی هیچ مشکلی برای استفاده از گاز برای نیروگاه‌ها و صنایعمان نخواهیم داشت. ما در زمینه نفت و گاز حرکت بسیار خوبی داشته‌ایم و اخیرا نیز در منطقه غرب کارون چند پروژه نفت افتتاح شد و تولید 45 هزار بشکه نفت هم امروز به 300 هزار بشکه در روز رسیده است و این کار بزرگی است که صنعت نفت کشور انجام داده است.
وی با بیان این‌که امسال شاهد افتتاح فازهای جدید گاز در منطقه عسلویه خواهیم بود،‌ گفت: ما بنزین یورو4 را به جایگاه‌های سوخت در کلانشهرها آورده‌ایم و این امر را ادامه می‌دهیم و در اوایل سال آینده نیز وضعیت بنزین ما بهتر از گذشته خواهد شد و دیگر نیازی به واردات بنزین نخواهیم داشت.

برچسب ها: سیاسی ، روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر: