bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت برنج خارجی در زمان ممنوعیت پنج ماهه واردات این محصول خبر داد و آخرین قیمت مربوط به عمده‌فروشی برنج‌های ایرانی و خارجی را اعلام کرد.
 رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت برنج خارجی در زمان ممنوعیت پنج ماهه واردات این محصول خبر داد و آخرین قیمت مربوط به عمده‌فروشی برنج‌های ایرانی و خارجی را اعلام کرد.
محمد آقاطاهر با اشاره به این‌که از ابتدای مرداد‌ماه هر سال واردات برنج به مدت پنج‌ماه به ایران ممنوع می‌شود، گفت: از ابتدای مردادماه سال جاری نیز ورود برنج به کشور ممنوع شده است و این ممنوعیت به مدت پنج‌ماه و تا ابتدای دی‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. 
به‌گفته وی، در حال حاضر قیمت عمده برنج با کیفیت خارجی برای هر کیلوگرم از چهار هزار و 400 تومان و چهار هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم آغاز می‌شود و در بیشترین حالت معادل ۴۷۵۰ تومان است. این درحالی است که قیمت همین برنج در بندر به چهار هزار و 250 تومان به ازای هرکیلوگرم می‌رسد.

آقاطاهر همچنین درباره آخرین وضعیت قیمت برنج ایرانی نیز، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج خوب ایرانی از کیلویی هشت هزار و 500 تومان به حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است که با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده و دلایل عمده ای نیز داشته است.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد افزایش پلکانی قیمت برنج ایرانی، تصریح کرد: در زمان برداشت که شهریورماه انجام شد قیمت‌ها مناسب بود اما به سه دلیل وقوع سیل در منطقه کوچکی از شمال کشور، شایعه کذب صادرات به روسیه و نیز خرید بالا از سوی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی شاهد افزایش قیمت این محصول به مرور زمان بودیم.
به گزارش ایسنا، طی هفت ماهه نخست سال جاری ۲۷۹ هزار و ۵۸۵ تن برنج به ارزش ۲۳۴ میلیون و ۵۶ هزار و ۱۱۸ دلار از کشورهای هند، پاکستان، امارات و سایر کشورهای خارجی به ایران وارد شده است که از نظر وزنی با کاهش بیش از ۴۳۴ درصدی و از نظر ارزشی با کاهش ۸۹.۳۱ درصدی مواجه شده است، اما مساله نگران‌کننده این است که در حال حاضر قیمت برنج خارجی افزایش شدیدی پیدا کرده و ۱۹۹.۱۸ درصد نسبت به هفت ماهه سال گذشته گران‌تر شده است.

برچسب ها: اقتصاد ، واردات ، برنج
نام:
ایمیل:
* نظر: