bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵
از امروز و با محوریت استان بوشهر؛
23 ماه است که میهمان مردم بوشهر هستیم، در این مدت در مورد روزنامه کم ننوشته‌ایم، شاید مهمترین دلیلش هم شرایطی بود که بامداد جنوب در طول این ماه‌ها تجربه کرد و نیاز بود که به دلیل آشوب اغتشاشگران، توضیحی به خوانندگان بدهیم و این هم یکی از همان دست نوشته‌هاست که نگاهش به سمت و سوی دیگری است.
کریم جعفری:
23 ماه است که میهمان مردم بوشهر هستیم، در این مدت در مورد روزنامه کم ننوشته‌ایم، شاید مهمترین دلیلش هم شرایطی بود که بامداد جنوب در طول این ماه‌ها تجربه کرد و نیاز بود که به دلیل آشوب اغتشاشگران، توضیحی به خوانندگان بدهیم و این هم یکی از همان دست نوشته‌هاست که نگاهش به سمت و سوی دیگری است.

بامداد جنوب در ایستگاه 529 در حالی که بیش از پنج هزار صفحه روزنامه با کیفیت عالی در – نه کپی کردن مطالب روزانه سایت‌ها و خبرگزاری‌ها – در قالب روزنامه‌ای استانی منتشر کرده است، امروز می‌رود تا به مدد حمایت و دعای خیر مردم استان بوشهر در سراسر ایران توزیع شود. ما در این 529 شماره، با 529 مشکل و سختی دست و پنجه نرم کردیم، با ایده‌ای خاص آمدیم و قصدمان کمک به توسعه استان بود، اما به‌نظر می‌رسید که در استان بسیاری به فکر توسعه جیب خودشان بودند و بامداد جنوب را مانعی در این مسیر تصور می‌کردند و هر آنچه توانستند کردند تا شاید این طفل نوپا به زمین بخورد، اما با همت عالی همه بچه‌های روزنامه و همچنین حمایت بی‌‌دریغ بسیاری از دوستان در ارگان‌های مختلف، سرپا ماند تا به امروز برسد.

با همان اندیشه‌ای که روزنامه بامداد جنوب را با همکاری و همراهی دوست خوبم سیدمالک حسینی از قوه به فعل درآوردیم تا نخستین روزنامه‌ استانی باشیم که در همه ایام هفته، بجز روزهای تعطیل مهمان مردم استان باشیم، با همان اندیشه هم تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیتی که در استان وجود دارد، این روزنامه را در سراسر کشور منتشر کنیم.
ما بر این باور هستیم که رسانه که از آن به‌عنوان رکن چهارم دمکراسی یاد می‌شود این توانایی را دارد در غیاب همّت مسوولانی که اندیشه توسعه جیبشان را دارند و فکر می‌کنند اگر بخواند میز را داشته باشند باید کاری به کار مردم نداشته باشند، زبان گویای مردم و انتقال مشکلات و نارسایی‌های آنها باشد. از آنجایی که ما معتقد به کار در چارچوب قوانین مطرح جمهوری اسلامی ایران هستیم، در همین چارچوب هم وظیفه داریم تا دستاوردها و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود را در حد توان خود گزارش دهیم، اما در این زمینه به‌هیچ‌عنوان حاضر نبوده و نیستیم که تفکر خود را چوب حراج زده و به مجیزگویی روی بیاوریم.

بامداد جنوب از امروز در سراسر ایران توزیع می‌شود. برای این کار بیش از چند ماه است که سرگرم کار و تلاش هستیم، ما بر این باوریم که سعه‌صدر، قدرت تحمل و همچنین میزان درک مسوولان در استان‌های دیگر بسیار بالا است و ما خیلی راحت‌تر می‌توانیم به کار روزنامه‌نگاری خود بپردازیم. در این زمینه با همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها رایزنی شده تا بامداد جنوب در سبد روزانه آنها قرار بگیرد. اهداف و برنامه‌هایی که به این منظور تدارک دیده شده تا دستکم دوماه آینده خود را نشان می‌دهد و اگر مشکلی پیش نیاید، بامداد جنوب در سومین سالگرد انتشار خود، با شمایلی بسیار متفاوت و در 16 صفحه بر روی دکه‌های کشور قرار خواهد گرفت.
در این میان نکته دیگری که قابل توجه به‌نظر می‌رسد، استفاده از ظرفیت جوانان بوشهری است. هر چند فشارهای آقایان که این روزها دلشان را به تعریف بی‌ارزش فلان وزیر - خود نمی‌دانند طعنه آن وزیر به نمایندگان استان در مجلس و سماجت آنها در پیگیری مسائل و مشکلات حوزه خود است- خوش کرده‌اند، باعث شد تا کارکنان بامداد جنوب از 75 نفر به 25 نفر کاهش پیدا کند، اما با تلاش‌های صورت گرفته، دفتر مرکزی بامداد جنوب همچنان در بوشهر مستقر خواهد بود و ما عزممان را به افزایش تحریریه خود جزم کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد تا تعداد بیشتری از جوانان باانگیزه هم استانی را به خدمت بگیریم.

تا سال‌ها یکی از مسائل غیرقابل حل برای نگارنده این بود که بوشهری‌ها باید دنبال این و آن روزنامه بدوند و نمایندگی روزنامه‌های درجه دو و سه کشوری بگیرند، اما خوشحالیم که در حال تدارک گرفتن نماینده در استان‌های مختلف کشور برای بامداد جنوب هستیم و به‌زودی این نمایندگان فعال خواهند شد.
در ادامه ذکر این نکته ضرورت دارد که با توجه به حمایت همه جانبه روزنامه بامداد جنوب از دولت تدبیر و امید، ما تلاش داریم که در عرصه کشوری همچنان در حمایت از این دولت قلم بزنیم، هر چند که نواقص، مشکلات و نارسایی‌ها را هم ذکر خواهیم کرد. ما مشکلات و نارسایی‌های موجود در استان را به نهادهای دولتی در تهران منتقل می‌کنیم که بدون شک این اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری مسوولان ارشد حکومتی دارد.
در ای مسیر سختی‌ها و مشکلات بسیاری وجود دارد، تجربیاتی که به سختی به دست می‌آیند و نیاز به حمایت کسانی که دلشان برای بوشهر می‌سوزد، دارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: