bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در بیش از ۱۱ استان تشییع و تدفین می‌شود.
 سردار سیدمحمد باقرزاده ظهر امروز در نشست بررسی تشییع شهدای گمنام در شهرستان جم با بیان اینکه دفاع مقدس تمام شدنی نیست و همواره ادامه دارد اظهار داشت: نباید تصور کرد که دفاع مقدس واقعه‌ای بود که اکنون به پایان رسیده بلکه  فرهنگ دفاع مقدس و شهادت در جامعه  باید نهادینه و ترویج یابد.

 وی با بیان اینکه شهدای گمنام از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند تاکید کرد: با توجه به جایگاه ارزشمند شهدای گمنام باید این شهدا پس از تدفین،  جایگاه بزرگ این مهم باید ترویج و اشاعه داده شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه محل دفن شهدای گمنام باید مکان یابی شود گفت:  قبور شهدای گمنام  باید از سایر اموات جدا باشد بگونه‌ای که هیچ  کس نباید در کنار شهدای گمنام دفن شود.

باقرزاده با تاکید بر این نکته که ماموریت و فرهنگ شهدا همواره در جامعه ساری و جاری است افزد: حضور شهدا در شهرها و روستا، برای تداوم فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا شهدا منادی این فرهنگ محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر تبیین حماسه و ایثار شهدا به نسل جوان و نوجوان جامعه خاطر نشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس که مملو از حماسه و ایثار شهدا و رزمندگان در عملیات‌های گوناگون است باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود .

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید  بر توجه به اشعار حماسی دفاع مقدس و برگزاری شب شعرهای دفاع مقدس با حضور بزرگان شعر و ادب تصریح کرد: در این راستا تاکنون 8 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است.

باقرزاده با تاکید بر معرفی کتاب‌های دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان گفت: نقد و بررسی کتاب‌های دفاع مقدس با حضور مولفان با حضور جوانان از موارد مهم است که باید به مهم توجه جدی شود.

 وی از تشییع شهدای گمنام در 11 استان خبرداد و با بیان اینکه در استان بوشهر 5 شهید گمنام تشییع و خاکسپاری می‌شود افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در بیش از 11 استان تشییع و دفن می‌شود که 5 شهید آن  متعلق به  استان بوشهر است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه 4 شهید در شهرستان جم دفن می‌شود گفت: از 5 شهید گمنام استان بوشهر چهار شهید گمنام در شهر ریز و انارستان تشییع و دفن می‌شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: