bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای از آغاز موج دوم بازگشت زایران اربعین حسینی از شب گذشته خبر داد و گفت: تاکنون 85 درصد زایران ایرانی به کشور بازگشتند.
 حمیدرضا شهرکی ثانوی افزود: شب گذشته 218 هزار نفر از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه وارد کشور شدند.
به گفته وی، شب گذشته 42 هزار نفر از پایانه مرزی چذابه، 51 هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و 125 هزار نفر از پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند که بر خلاف روزهای قبل 60 درصد زایران ورودی به کشور به دنبال استفاده از ناوگان حمل ‌و نقل عمومی بودند.
وی افزود: این روند تا ساعت 4:30 بامداد امروز ادامه داشت و با وجود حجم سنگین بازگشت مسافران هیچ مشکلی در جابجایی آن‌ها وجود نداشت و هم ‌اکنون 300 اتوبوس در پارکینگ ها برای بازگشت مسافران دپو شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای از ورود موج بعدی زایران اربعین حسینی به کشور در روز جمعه 5 آذر ماه خبر داد.
شهرکی ثانوی در ادامه با بیان اینکه تا شب گذشته 85 درصد زایران اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند، گفت: در این مدت 881 هزار نفر از پایانه مرزی مهران، 472 هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و 299 هزار نفر از پایانه مرزی چذابه وارد کشور شدند.
به گفته مدیرکل دفتر حمل ‌و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بر اساس مشاهدات میدانی، ظرفیت پارکینگ‌های خودروهای سواری در مهران، چذابه و شلمچه به ترتیب 80، 60، 80 درصد خالی شده است.
به گزارش ایرنا، امسال برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی در کربلا بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر ایرانی از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه عازم کشور عراق شدند.
برچسب ها: زائران ، اربعین ، مرز
نام:
ایمیل:
* نظر: