bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
یگان‌های نظامی لیبی بعد از به هلاکت رساندن ۲۲ تروریست داعشی موفق شدند از محور جنوبی به داخل منطقه دریایی جیزه آخرین پایگاه داعش در شهر سرت پیشروی کنند.
 نیروهای دولت وفاق ملی لیبی اعلام کردند که به آخرین محور تحت اشغال داعش در شهر سرت واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس نفوذ کرده‌اند. مرکز مطبوعاتی عملیات موسوم به البنیان‌المرصوص که از سوی نیروهای دولتی لیبی برای آزادسازی سِرت در حال انجام است، اعلام کرد: یگان‌های نظامی لیبی بعد از به هلاکت رساندن 22 تروریست داعشی موفق شدند از محور جنوبی به داخل منطقه دریایی جیزه آخرین پایگاه داعش در شهر سرت پیشروی کنند. نیروهای دولتی این کشور روز دوشنبه بیش از 30 منزل و یک مدرسه در منطقه دریایی جیزه را به کنترل خود در آورده و اجساد 22 داعشی را کشف کردند. یک منبع پزشکی در بیمارستان مرکزی مصراته گفت که روز دوشنبه 25 تن از نیروهای دولتی که در درگیری‌های سرت زخمی شده‌اند و همچنین اجساد 3 تن از آنها که در این درگیری‌ها کشته شده‌اند، به این بیمارستان منتقل شده‌ است. 

خبرگزاری رویترز به نقل از رضا عیسی سخنگوی نیروهای دولتی لیبی اعلام کرد که تروریست‌های داعشی تا آخرین نفس دفاع می‌کنند. از سوی دیگر فرماندهی نیروهای امریکایی در افریقا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور روز شنبه 398 بار مواضع داعش را در سرت هدف قرار داده است. نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است از ماه می (22 اردیبهشت 1395) آزادسازی شهر سرت در حاشیه دریای مدیترانه را از لوث گروه تروریستی داعش آغاز کردند. رسیدن نیروهای دولتی لیبی به منطقه دریایی جیزه آخرین محله باقی مانده در اشغال داعش، آخرین مرحله از نبرد آزادسازی شهر سرت به‌شمار می‌رود که چند ماه به طول انجامیده است.

برچسب ها: جهان ، لیبی ، داعش
نام:
ایمیل:
* نظر: