bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
رئیس قوه قضائیه نیز با گلایه از برخی برخوردها و به گفته‌ او شایعات، به ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد ورود پیدا کرد.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در‌باره آنچه که در مشهد رخ داد، گفت: این روزها پس از قضایای مشهد و مباحثی که درباره دادستان مطرح شد سوالات عجیبی در ذهنم چرخ می‌زند. دادستان بر حسب تشخیص خود و برمبنای اطلاعاتی که برخی نهادهای رسمی داده بودند تصمیمی گرفته است و اکنون قضاوتی ندارم که تصمیمش درست بوده است یا نه اما دادستان مشهد قاضی متدین و شجاع و با سابقه قضائی است و نمی‌توانند بگویند خامی کرده است. با این حال این موضوع را برای پیگیری به معاون قوه ارجاع داده‌ام و اکنون قضاوتی در این باره ندارم.

آملی ‌لاریجانی در ادامه به نامه رئیس جمهور که از وزیر دادگستری و وزیر کشور خواسته بود هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند، اشاره کرد و افزود: از رئیس‌جمهور که تمام قد برای پیگیری مساله مشهد به میدان آمده و به من نامه داده‌اند که البته قبل از رسیدگی حکم خود را داده و قاضی متعهد و شجاع را متخلف احراز کرده‌اند که برخلاف اصول متعدد قانون اساسی عمل کرده است، ما اعلام کردیم که رسیدگی خواهیم کرد. کاش عجله نمی‌کردید تا رسیدگی شود.
وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آیا این‌که فرمودید برای حفظ حقوق اساسی مردم و برای اصول حقوقی در باب ملت اقدام کردید آیا این حفظ حقوق برای رئیس قوه قابل اجرا نیست و آیا تهمت‌هایی که به رئیس قوه زدند، شما موظف نبودید براساس حقوق اساسی از آن دفاع و حمایت کنید؟ لغو کردن سخنرانی یک نماینده که باید رسیدگی می‌شد یک مساله است اما پخش کردن شایعه در مورد رئیس قوه که به‌طور گسترده این عمل صورت گرفت و با توجه به تکذیب وزیر، شما موظف نبودید که برای مسوولیت و اجرای حقوق اساسی که مدعی هستید از آن دفاع کنید و فقط اجرای قانون اساسی و مسوولیت شما برای یک طیف است.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که فضای فتنه این است، ضمن گله از اظهار تاسف رئیس مجلس به‌خاطر لغو سخنرانی در مشهد تصریح کرد: از رئیس مجلس گله دارم که اظهار تاسف کردند، البته منصفانه‌تر بیان کرده و گفتند هنوز صحبت‌های دادستان را نشنیدم و قضاوت نمی‌کنم؛ پس نمی‌دانم اظهار تاسف ایشان از چه بابی بوده است. عرضم به رئیس مجلس این است که در مسند شما نمایندگان مجلس به رئیس یک قوه تهمت زدند و شایعه پراکندند اما شما اظهار تاسف نکردید و البته شنیدم که آن لحظه در مجلس حضور نداشتند اما بعدا که حضور یافتید.


نام:
ایمیل:
* نظر: