bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
واکنش تهران به حادثه تروریستی عراق؛
یک حادثه تروریستی آخرین روزهای ماه صفر و عزاداری‌های خالص عاشقان امام حسین علیه اسلام به خون آغشته کرد. نزدیک به هفت اتوبوس حامل زوار ایرانی، بحرینی و عراقی که برای سوخت‌گیری در یک پمپ بنزین مسقر شده بودند، در یک انفجار تروریستی، به‌طور کامل در آتش سوخته‌اند.
یک حادثه تروریستی آخرین روزهای ماه صفر و عزاداری‌های خالص عاشقان امام حسین علیه اسلام به خون آغشته کرد. نزدیک به هفت اتوبوس حامل زوار ایرانی، بحرینی و عراقی که برای سوخت‌گیری در یک پمپ بنزین مسقر شده بودند، در یک انفجار تروریستی، به‌طور کامل در آتش سوخته‌اند. متاسفانه ده‌ها نفر از شهروندان ایرانی در این حمله انتحاری داعش که در شهر حله عراق رخ داد، به شهادت رسیدند. این حادثه تلخ مقامات بلند پایه کشورمان و همچنین مقامات بلند پایه کشورمان و حتی برخی کشورهای غربی اروپایی و آسیای را متاثر ساخت و باعث شد با انتشار بیانیه‌های‌ انزجار خود را نسبت به این حمله تروریستی اعلام کنند.

رئیس‌جمهور کشورمان اقدام تروریست‌ها در حله را نمایش عمیق درماندگی کوردلان سفاک دانست و ضمن درخواست اکید از دولت عراق برای برخورد قاطعانه‌تر با عاملان سیاه‌دل اینگونه حرکت‌های غیرانسانی، آمادگی دولت ایران را برای همکاری و همیاری در رسیدگی به آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ اعلام کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در کانال تلگرامی خود، انفجار تروریستی و انتحاری در عراق را به‌شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و تمامی خانواده‌های قربانیان این حادثه شوم و هولناک ابراز همدری کرد. 
بهرام قاسمی با توجه به انتشار اخباری مبنی بر شهادت تعدادی از هموطنان عزیز ایرانی در این جنایت هولناک تاکید کرد: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با جدیت تمام در حال بررسی موضوع و هرگونه اقدام لازم در این خصوص هستند و به محض دریافت و تائید اخبار تکمیلی، موضوع به آگاهی مردم شریف ایران خواهد رسید. 
از سوی دیگر دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس نیز با اعلام انزجار از این حرکت تررویستی، تاکید کرد که این اتفاق مایه شرمساری است که به نام شریعت و به نام دین بی‌رحمانه‌ترین رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی انجام می‌شود.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، تصریح کرد: بی‌شک آنچه این روزها در خاورمیانه از یمن تا بحرین و سوریه و عراق و ترکیه و... می‌گذرد جز مایه شرمساری و سرافکندگی برای همه ما مسلمانان نیست که به اسم اسلام، مردم بی‌پناه و کودکان و زنان به خاک و خون کشیده می‌شوند و به نام شریعت هزاران نفر را آواره بلاد بیگانه نموده‌اند و به نام دین زائر بی گناه و بی پناه خاندان پیامبر (ص) را می‌کشند و به اسم دین و شریعت بی‌رحمانه‌ترین رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی را انجام می‌دهند.
نماینده مردم تربت‌جام با بیان این‌که امروز مشخص نیست به کدامین گناه و بر اساس کدامین استدلال شیعه و سنی، کرد و عرب، مسلمان و مسیحی و... در عراق داعش خونشان را ریخته است، تاکید کرد: جهان اسلام امروز نیازمند همدلی و وحدت بیشتر از گذشته است چون یکی از تاریک‌ترین دوره‌های خود را سپری می‌کند. روزهایی که به نام دین و شریعت متحجران سعی در ایجاد اختلاف و کینه در جهان اسلام دارند، برادرکشی می‌کنند تا برادرها را رو در روی هم قرار دهند و بر قدرت اربابان صهیونیسم خود در جهان سلطه و سرمایه‌داری بیفزایند.

رحیمی جهان‌آبادی در ادامه یادآور شد که اکنون برای گذر از این تاریکی‌ها نیازمند وحدت، محبت، عدالت و دموکراسی بیشتر هستیم و همه این نیازهای امروز را می‌توان در سیره و سنت پیامبر رحمت (ص) و خاندان پاک و مطهر و یاران گرامی ایشان یافت اگر اهل اتکا به آن سنت‌ها باشیم. اگر در پیروی از این بزرگان عمل را با باور همراه کنیم بی‌شک می‌توانیم از این گذرگاه خطرناک تاریخ مسلمانی خود بگذریم و دوباره ندای امت واحده اسلامی را سردهیم، ندایی که بی‌شک خواسته خداوند متعال و آرزوی پیامبر بزرگ اسلام بود و همه عمرش برای این وحدت و همدلی مسلمین تلاش کرد.
بی شک حوادث تروریستی در منطقه بر روابط ایران و عراق تاثیر می‌گذارد و عزم هر دو کشور را بر نابودی گروهک‌های تروریستی بیشتر می‌کند. در همین راستا رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،
در واکنش به حمله تروریستی داعش به زوار اربعین از جمله زوار ایرانی، گفت: با توجه به شکست‌های متعددی که تروریست‌ها از نیروهای مردمی و ارتش عراق متحمل شدند و تعداد بسیار زیادی از آنها عملا به درک واصل شدند، این حرکت‌های مذبوحانه و بزدلانه به‌نوعی انتقام‌گیری از مردم عراق و همچنین مردم ایران است، چراکه در میان راهپیمایان اربعین به‌طور شاخص، وجه غالب ایرانی‌ها بودند.
علاءالدین بروجردی تصریح کرد: با توجه به مواضع جدی ضدتروریستی جمهوری اسلامی ایران، جنایت تروریستی در حله، به‌نوعی انتقام‌گیری از همه کشورهایی است که اینگونه قاطعانه علیه آنها عمل می‌کنند.

بروجردی با تاکید بر این‌که بی تردید این حادثه، عزم نیروهای عراقی و نیز حشدالشعبی -که نیروهای مردمی عراق هستند- و همچنین عزم جمهوری اسلامی ایران را در یک مبارزه جدی‌تر با تروریست‌ها بسیار راسخ تر خواهد کرد، افزود: امروز تروریست‌ها هم در عراق و هم در سوریه نفس‌های آخر خود را می‌کشند و واقعیت این است که صورت حساب این جنایت‌ها از جمله جنایت امروز حله را باید به نام امریکا نوشت؛ ضمن آن‌که امریکا و کشورهای هم پیمان او در منطقه نیز که سال‌هاست تروریست پروری می‌کنند و به آنها تسلیحات و آموزش می‌دهند، باید به‌دلیل سیاست‌های حمایتی خود از تروریست‌ها برابر جامعه جهانی پاسخگو باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: