bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
قدرت پرواز و توانایی پرندگان از دیرباز مورد توجه انسان‌ها بوده و در تاریخ ملل، پرندگان نقش‌هاي مهمي را ايفا مي‌کردند و هر کدام از آنها را به‌عنوان نماد قرار مي‌دادند.
محمد پاپری زارعی:
قدرت پرواز و توانایی پرندگان از دیرباز مورد توجه انسان‌ها بوده و در تاریخ ملل، پرندگان نقش‌هاي مهمي را ايفا مي‌کردند و هر کدام از آنها را به‌عنوان نماد قرار مي‌دادند. در فرهنگ بيشتر کشورهاي جهان حیوانات و پرندگان را به‌عنوان يک نيروي ماوراءالطبيعه مي‌دانستند و به آنها احترام مي‌گذاشتند و هنگام برخورد با مشکلات به آنها پناه مي‌بردند و در لباس‌های رزمی خود از پر و اعضای بدن پرندگان وحیوانات  بر باور قدرت‌گیری استفاده می‌کرده و برخي اقوام نيز از آنها حمايت و فقط در مراسم مذهبي خود آنها را قرباني مي‌کردند.

حضور در طبیعت و پرنده‌نگری خلاف تصور بسیاری از افراد به دانش خاص و هزینه زیادی نیاز دارد، کافی است شما به‌همراه یک دوربین چشمی و یک کتاب راهنما در طبیعت به رصد پرندگان بپردازید و از زیبایی‌ها و رفتار آنها لذت ببرید. البته برای کسب تجربه و توانایی تفکیک راسته‌ها و تیره‌ها و تشخیص صحیح‌تر می‌توانید با مطالعه و شرکت در تورهای پرنده‌نگری کسب تجربه کنید.
با رعایت نکات پر اهمیت در پرنده‌نگری اخلاقی از قبیل توجه به دایره ترس پرندگا‌ن، استفاده نکردن از صدای پرندگان جهت جلب آنها، نزدیک نشدن و جابه‌جا نکردن محتویات لانه پرندگان و... شما می‌توانید یک طبیعت‌گردی سالم با کمترین آسیب را داشته باشید. تجربه یک بار پرنده نگری را داشته باشید و خواهید دید که آرامش و لذت پرنده‌نگری به‌حدی است که موجب آرامش روحی شما خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: