bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز گذشته عملیاتی را در شمال شرق حلب آغاز کردند و موفق شدند «المقبره الاسلامیه»، بخش شمالی محله «جبل بدرو» و بیش از 80 درصد از منطقه مساکن هنانو را آزاد کنند.
 ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز گذشته عملیاتی را در شمال شرق حلب آغاز کردند و موفق شدند «المقبره الاسلامیه»، بخش شمالی محله «جبل بدرو» و بیش از 80 درصد از منطقه مساکن هنانو را آزاد کنند.
آخرین تحولات میدانی از شمال شرق شهر حلب و محله «مساکن هنانو» حاکیست، نیروهای سوری و فلسطینی فدائیان قدس از محور ارتفاع «الزهور» عملیاتی را به سمت «المقبره الاسلامیه» آغاز کردند و پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها بر این منطقه مسلط شدند. در این میان ارتش سوریه عملیات تثبیت مواضع خود را در این منطقه همچنان ادامه می‌دهد.

نیروهای سوری همزمان با آزادسازی این منطقه، عملیاتی را به سمت جنوب «المقابر» آغاز کردند و به سمت محله «جبل بدرو» در غرب قبرستان پیشروی کردند و توانستند بخش شمالی این محله را نیز بازپس بگیرند. عملیاتی نیز در بخش شرقی این محله در جریان است که همزمان، نیروهای مقاومت در این محور محله «تل البرکات» را نیز زیر آتش خود قرار داده‌اند. به گفته این منبع، همزمان در این محور عملیاتی برای پاکسازی جنوب محله هنانو آغاز شده و تعدادی از مجتمع های مسکونی و میدان «دارالعجزه» آزاد شدند. 
صدها تن از تروریست‌ها از سایر مناطق شرقی شهر حلب برای جلوگیری از پیشروی‌های ارتش به این محله آمده‌اند و با حملات خود قصد عقب راندن نیروهای سوری را داشتند که نیروهای مقاومت موفق شدند تعدادی از تروریست‌ها را از پای دربیاورند و عملیاتشان را خنثی کنند. در حال حاضر 80 درصد از محله مساکن هنانو آزاد شده و نیروهای پشتیبانی در حال تثبیت مواضع در این محله هستند. جنگنده‌های سوری نیز به‌شدت مواضع تروریست‌ها را در شهر حلب هدف قرار می‌دهند. نیروهای سوری در تلاش هستند بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب این محله را که همچنان در اشغال تررویست‌ها پاکسازی کنند.

نیروهای سوری و فدائیان قدس در ادامه پیشروی‌ها در شهر حلب، محور جدیدی را از جنوب شرق شهر برای پاکسازی محله «الشیخ لطفی» ایجاد کردند و دقایقی قبل موفق شدند حدود 30 درصد از این محله را پاکسازی کنند.‌ با پیشروی نیروهای سوری، ایستگاه‌های پلیس در شرق این محله نیز از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد. با پاکسازی این محله امنیت جاده فرودگاه بین‌المللی حلب بیشتر تامین می‌شود. 
نیروهای سوری دقایقی قبل توانستند ارتفاع «الشرطه» را نیز آزاد کنند‌. این ارتفاع راهبردی بر فرودگاه و منطقه «نیرب» در جنوب شهر حلب اشراف کامل دارد. عناصر تروریستی پیشتر از طریق این ارتفاع بالگردهای ارتش سوریه را در فرودگاه هدف قرار می دادند. ارتش سوریه سال 2014 توانست این منطقه راهبردی را پس بگیرد اما این ارتفاع مجددا از سوی تروریست‌ها اشغال شد.

برچسب ها: سیاسی ، ارتش ، سوریه
نام:
ایمیل:
* نظر: