bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵
تیم‌های ابومسلم خراسان، داماش گیلان و شاهین بوشهر جزو سه تیم ریشه‌دار فوتبال ایران هستند، اما این تیم‌ها بدهی‌های زیادی در فیفا دارند و تیمی با این عنوان نمی‌توان دایر کرد هرچند که 80 درصد بدهی شاهین پرداخت شده است.
 به نقل از صبح توس، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ظهر امروز در مجمع هیئت فوتبال استان خراسان رضوی  که در هتل پارس مشهد برگزار شد، خبر از لغو خرید و فروش تیم‌ها داد و اظهار داشت: تیم ها از این پس باید با تلاش و کوشش خود به لیگ بالاتر صعود کنند و دیگر خرید و فروش تیم ها صورت نمی پذیرد.

وی در خصوص تیم های پدیده و سیاه جامگان گفت: این دو تیم بازوان فوتبال خراسان رضوی هستند و با وجود اینکه اقدامات خوبی در جهت حمایت از آن ها صورت گرفته اما این اقدامات کافی نیست و مسئولان باید در جهت حفظ این تیم‌ها تلاش کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه 73 درصد مسابقات لیگ باید پخش تلویزیونی داشته باشد، افزود:  متاسفانه این امر در ایران صورت نمی پذیرد که نیازمند همکاری بیشتر رسانه‌های ملی و استانی است.

تاج تاکید کرد: اساسنامه فوتبال کشور باید هرچه زودتر تدوین شود که در واقع به نفع فوتبال کشور است و اعتقاد دارم که اعضای آن باید برحسب عملکردشان انتخاب شوند و باید اساسنامه فوتبال ایران در همه استان‌ها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه فضای خوبی در ورزش خراسان رضوی وجود دارد، خاطر نشان کرد: از ساخت ورزشگاه امام رضا (ع) توسط آستان قدس رضوی بسیار خوشحال شدم و از مسئولان این آستان مقدس که ورزشگاهی کامل و استاندارد را ساختند تقدیر و تشکر می‌کنم و به دنبال برگزاری جلسه‌ای با آنها برای افتتاح این ورزشگاه با یک بازی ملی هستیم.

تاج افزود: عده‌ای معتقدند به فوتبال ایران اعتراضات زیاد است و راجع به مسئله پولشویی صحبت شده. در این رابطه سازمان مبارزه با پولشویی در فیفا تشکیل شده است.

وی با انتقاد از برگزاری دیدار ایران با سوریه به دلیل باتلاقی بودن زمین در مالزی گفت: مسابقه ایران و سوریه نباید در چنین شرایطی برگزار می‌شد و مخالف برگزاری این بازی در چنین زمینی بودیم. فیفا برگزاری این بازی را تأیید کرد و پذیرش عادی جلوه دادن تمامی اتفاقات این دیدار برای‌مان سنگین است و با حمایت رسانه‌ها اعتراض خود را به فیفا اعلام کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در مسابقات مقدماتی جام جهانی فقط کی‌روش درگیر نیست، بلکه فوتبال و مردم ایران درگیر هستند.

تاج خاطرنشان کرد: پاداشی را برای فوتسال و فوتبال‌های ساحلی، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و نابینایان در نظر داریم، هرچند که این پاداش جزئی شایسته آنها نیست. اما 18 تیم در رده‌های سنی مختلف در این فدراسیون مدیریت می‌شوند.

وی افزود: برنامه‌های تیم فوتبال بزرگسالان را با همراهی سرمربی این تیم می‌بندیم و با بازی‌های دوستانه با گینه و ساحل‌ عاج و بازی‌های برگشت مقدماتی جام جهانی و همچنین بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا را که چهار نماینده ایران بیشترین ملی‌پوش را دارند، می‌بندیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی امید باید دارای یک مدیر باشد و یا فدراسیون فوتبال و یا کمیته ملی المپیک باید در رأس باشند. این تیم به صورت دو مدیریتی قابل اداره شدن نیست و کمیته ملی المپیک هم در این راستا با ارسال نامه‌ای مسئولیت کامل این تیم را به فدراسیون فوتبال واگذار کرد.

تاج ادامه داد: می‌خواهیم از تجربه کی‌روش برای تیم ملی امید استفاده کنیم و معتقدیم که مرخصی‌های وی مشکلی ایجاد نمی‌کند، هر چند که اگر الان هم بود اردویی نداشتیم.

وی از راه‌اندازی کمپین تیم‌های ملی فوتبال ایران خبر داد و گفت: کمپی درست کردیم تا تمامی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف با هم در ارتباط باشند و سامانه جامع تیم‌های ملی فوتبال نیز به زودی فعال می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: سهمیه ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا 1+3 شده است و در این رابطه استقلال خوزستان، پرسپولیس تهران و ذوب‌آهن اصفهان حضور مستقیم دارند و استقلال تهران نیز در پلی‌آف حاضر می‌شود.

تاج گفت: ایران جایگاه ویژه‌ای در فوتبال آسیا و جهان دارد و باید تمامی موضوعات شفاف و صادقانه باشد و اخلاق ورزشی در آن حفظ شود.

وی افزود: کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال فعالیت‌های خوبی داشته است و به طور جدی جلوی فساد و بی‌اخلاقی‌ها می‌ایستیم و با آن مبارزه می‌کنیم و همه باید روابط اخلاقی قید شده را امضا کرده و به آن پایبند باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: عباس چمنیان زحمات زیادی در تیم فوتبال نوجوانان ایران کشید و افتخار بزرگی را برای فوتبال ایران به ارمغان آورد. در فدراسیون فوتبال به دنبال تمدید قرارداد با وی هستیم و کادر فنی‌اش را هم تقویت می‌کنیم تا در مسابقات جام جهانی نیز همچون جام ملت‌های آسیا بدرخشند.

تاج با اشاره به فعالیت مجدد تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران گفت: تیم‌های ابومسلم خراسان، داماش گیلان و شاهین بوشهر جزو سه تیم ریشه‌دار فوتبال ایران هستند، اما این تیم‌ها بدهی‌های زیادی در فیفا دارند و تیمی با این عنوان نمی‌توان دایر کرد هرچند که 80 درصد بدهی شاهین پرداخت شده است اما خبری از پرداخت بدهی‌های ابومسلم و داماش نبوده است.

وی بیان کرد: خراسان رضوی باید بیش از پیش روی فوتبال بانوان کار کند، زیرا استعدادهای زیادی وجود دارد و 14 نفر از افراد انتخابی تیم ملی بانوان ایران از مشهد بوده است. همچنین یزد و کرمان هم باید روی فوتبال ساحلی کار کند تا این ورزش هم فعال‌تر شود.

تاج در خصوص اعتبارات سالانه فدراسیون فوتبال ایران گفت: با وجود اینکه کره‌جنوبی برای فوتبال در سال 600 میلیارد تومان و ایران 50 میلیارد تومان هزینه می‌کنند، عملکرد ایران از دیگر تیم‌های آسیا بهتر بوده است.
برچسب ها: فوتبال ، تاج ، شاهین
نام:
ایمیل:
* نظر: