bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
«... اکنون ترامپ دریافته که ممکن است پاره کردن توافق هسته ای پس از تکیه زدن به کرسی ریاست جمهوری به این سادگی ها هم نباشد».
 نشریه بلومبرگ (bloomberg) عمل کردن به وعده لغو توافق هسته ای ایران را برنامه ای سخت و مشکل ساز برای رئیس جمهور جدید ایالات متحده ارزیابی کرده است.
 
 
این رسانه آمریکایی یادداشتی زیر عنوان "پاره کردن توافق هسته ای ایران می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که ترامپ فکر می کند" را در این باره تنظیم و منتشر کرد.
 
 
بلومبرگ نوشت: "دونالد ترامپ" در زمان کاندیداتوری خود، توافق 1+5 با ایران برای توقف برنامه هسته ای این کشور را "یکی از احمقانه ترین توافق های تاریخ" خوانده و گفته بود لغو این توافق یک اولویت برای دولتش خواهد بود.
 
 
در ادامه این یادداشت آمده است: اما اکنون وی دریافته که ممکن است پاره کردن این توافق پس از تکیه زدن به کرسی ریاست جمهوری به این سادگی ها هم نباشد.
 
 
بلومبرگ نوشت: کنار کشیدن از این توافق ممکن است موجب رضایت اسرائیل و متحدان حاشیه خلیج [فارس] همچون عربستان سعودی شود که می گویند مسئولان ایران قابل اعتماد نیستند اما به گفته تحلیلگران این اقدام می تواند رابطه نوپای ترامپ با متحدان اروپایی، چین و احتمالا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را خراب سازد.
برچسب ها: سیاسی ، ترامپ ، توافق
نام:
ایمیل:
* نظر: