bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
سرمربی کارگر بنه‌گز در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
فوتبال بوشهر در حال سپری کردن یکی از سخت‌ترین روزهای خود است. شاید موفقیت‌های اخیر پارس جم اندکی ما را امیدوار کرده است اما اگر بخواهیم جمع ببندیم اوضاع خیلی بد است.
فوتبال بوشهر در حال سپری کردن یکی از سخت‌ترین روزهای خود است. شاید موفقیت‌های اخیر پارس جم اندکی ما را امیدوار کرده است اما اگر بخواهیم جمع ببندیم اوضاع خیلی بد است. ایرانجوان که به‌تازگی مربی جدید انتخاب کرده است، همچنان درگیر مشکلات مالی است. چند تیم شهرستانی هم هنوز از مسائل مختلف رنج می‌برند و در آستانه منحل شدن هستند اما یکی از تیم‌های که در این سال‌ها پیشرفت‌ زیادی داشت و تا لیگ دسته 2 بالا آمد، تیم کارگر بنه‌گز بود که با بچه‌های همان منطقه، تیم خوبی تشکیل داده بود و پله‌های ترقی را آهسته آهسته پیش رفت اما در فوتبال ما مرسوم است تیمی که پله‌های ترقی را آهسته آهسته طی می‌کند، یک مرتبه سقوط آزاد می‌کند. کارگر هم از مساله مستثنی نبود و سال گذشته به لیگ دسته 3 سقوط کرد و ‌هم‌اکنون در حال منحل شدن است. تیمی که بازیکن خوبی به جامعه فوتبال استان معرفی کرده، حال نفس‌های آخر خود را می‌کشد. تیمی نه تنها افتخار یک روستا، بلکه افتخار استان بوشهر محسوب می‌شود و چه حیف که کسی پیدا نمی‌شود که دست این تیم را بگیرد و بالا بکشد.

به همین منظور اوایل این هفته، پس از مدت‌ها اهالی بنه‌گز و مدیران کارگر پشت یک میز نشستند تا چاره‌ای پیدا کنند. در جلسه هیات مدیره باشگاه کارگر بنه‌گز با پیشکسوتان فوتبال بنه گز و هیات مدیره پرسپولیس و استقلال بنه‌گز و تعدادی از معتمدین بنه‌گزی که در این بین حاج علی عالی‌نژاد، احمد جهان‌آرا، حاج خورشید کرمی، فرشید بنه‌گزی، ابراهیم مصری، حاج مهدی قائدی، حاج مصطفی دلپذیر، هادی عالی‌پور، ناصر احمدی، حاج عبدالمحمد هنرمند، مرتضی کرمی، حاج کریم علوی، حاج خدر حیدر‌پور و حسن زالی حضور داشتند.
در این بین پاهای لرزان و چهره ناراحت مرد سال‌های سخت و دور کارگر که به قول خودش اگر بازیکنان کارگر که همان کارگر‌های خسته از کار بودند شب به خانه‌امان نمی‌آمدند مادرم می‌گفت خورشید چه شد که امشب از بچه‌ها خبری نیست‌. می‌گفت فراموش نمی‌کنم روز‌هایی را که با بچه‌ها پشت پیکان باری می‌نشستیم و برای بازی می‌رفتیم، مرد سینه سوخته بنه‌گزی‌ها از روز‌هایی می‌گفت که حتی پول سفر به این طرف و آن طرف را نیز خود بازیکنان می‌دادند، اما حاج خورشید نیز دیگر راهی برایش نمانده است جز این‌که بگوید هر کاری که صلاح می‌بینید انجام بدهید.

در ادامه این گزارش به سراغ سرمربی این تیم رفتیم تا اطلاعات بیشتری از این جلسه به‌دست آوریم. زالی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در این مدت به اداراتی که از لحاظ مالی می‌توانستند ما را ساپورت کنند مراجعه کرده‌ایم، گفت: کارگز بنه‌گز نماینده تنگستان است و در لیگ‌های کشوری بازی می‌کند و سال‌های سال توانسته در این سطح دوام بیاورد. ما با همین دلایل انتظار داشتیم کمک خوبی به این باشگاه شود ولی کمک مسوولان خیلی ناچیز بود و در حدی بود که من نمی‌توانم رقم آن را بگویم. اگر این اتفاقات همچنان رخ دهد، پس ما چاره‌ای برای شرکت در مسابقات نداریم، چراکه نه تنها به ما توجه نمی‌شود، کسی به کارگر کمک نمی‌کند. پیش خودمان گفتیم که بدهی‌های سنگینی از سال گذشته مانده است و اگر با این بدهی در مسابقات امسال شرکت کنیم، به احتمال زیادی در وسط راه کم می‌آ‌‌وریم و حرف از نداری می‌‌زنیم. معمولا مسوولان می‌گویند که اگر پشتوانه مالی خوبی ندارید، از مسابقات انصراف دهید. متاسفانه بعضی از دوستان فکر می‌کنند که تیم‌داری کردن وظیفه من و آقای عالی‌نژاد است. فکر می‌کنم نگاه‌ها بیشتر به سمت باشگاه‌های دیگری در استان است و آیا این ورزش در تنگستان باعث شور و شادی نمی‌شود؟ باعث تندرستی و نشاط نمی‌شود؟ باعث هنجارهای اجتماعی نمی‌شود؟

وی در ادامه با بیان این‌که ما برای این‌که شخصیت‌مان در جامعه خراب نشود جلسه‌ای با هیات مدیره، پیشکسوتان بنه‌گز و کسانی که می‌توانند به ما کمک کنند، برگزار کردیم گفت: هدف ما این بود که کسانی که در این جلسه حضور دارند، نظرات و راه‌حل‌های خود را بگویند، چراکه فضای ما بسته نیست و چیز پنهانی هم نداریم. اگر واقعا سال گذشته کسی به باشگاه کمک کرده است، بیاید و به ما بگوید که چنین کاری کرده است. متاسفانه، شرایط ما در سال جدید به‌گونه‌ای است که کسی نمی‌خواهد به کارگر بنه‌گز کمک کند و ما هم بیشتر از این نمی‌توانیم مقاومت کنیم و وارد مسابقات نمی‌شویم. اگر وارد مسابقات شویم، به‌نوعی خود‌کشی کرده‌ایم و آبروی خود و بازیکنان کارگر را برده‌ایم. بعضی از افراد چند پیشنهاد در این جلسه دادند ولی ما به آنها اعلام کردیم که همه راه‌حل‌های که گفتند، قبلا ما عملی کردیم و نتیجه آن پوچ بود. ما در این جلسه مسوولان استقلال و پرسپولیس بنه‌گز را هم دعوت کردیم، چراکه آنها جزء افتخارات بنه‌گز هستند و هیچ فرقی با ما ندارند و همواره با هم هم‌فکری می‌کنیم. واقعا مایه افتخار است که دو تیم از بنه‌گز در لیگ استان بازی می‌کنند و در حال آمدن به لیگ‌های کشوری هستند. آنها به ما گفتند که جلسه‌ای با مدیران بلند پایه استان برگزار کنیم، چراکه برخی از آنها ورزشی هستند. راه‌حل دوم آنها این بود که از مردم بنه‌گز دعوت کنیم که اگر در توانشان است به این تیم کمک کنند. البته در این جلسه پیشنهاد شد که اگر کارگر توان ادامه کار ندارد، استقلال یا پرسپولیس بنه‌گز به جای کارگر شرکت کنند تا این امتیاز با ارزش از شهرستان و استان خارج نشود. ولی به هر حال آنها هم مشکلات خاص خود را داشتند و منطقی هم بود که این پیشنهاد را نپذیرند. اگر در این هفته کاری انجام نشود، ما انصراف می دهیم و امتیاز کارگر را می‌فروشیم تا ارزش این امتیاز کمتر نشود.

وی در پاسخ به این سوال که تا به الان کسی مراجعه کرده است که بخواهد امتیاز باشگاه را بخرد یا خیر، تاکید کرد: بالاخره همیشه نقل و انتقال امتیاز وجود دارد ولی من در جلسه گفتم که سخت‌ترین کار ممکن خروج این امتیاز از بنه‌گز است و واقعا فکر کردن به آن، مرا ناراحت می‌کند. بله، کسانی هستند که مشتری امتیاز این تیم هستند و با نرخ‌های مختلف در صدد خرید امتیاز کارگر هستند ولی ما هنوز امید خود را از دست نداده‌ایم و می‌خواهیم از حق جوانان خود دفاع کنیم تا این امتیاز از استان خارج نشود. اگر در این هفته کسی پیدا نشود که از باشگاه حمایت کند، صد درصد این مساله را قطعی می‌کنیم، چراکه هر چه زمان بگذرد ارزش امتیاز هم برای واگذار شدن کم‌تر می‌شود. با این‌وجود، پولی که از فروش امتیاز بدست می‌آید در برابر خرج‌هایی که کارگر بنه‌گز در این سال‌ها انجام داده است، ناچیز است ولی بالاخره بهتر از هیچ‌چیز است. به قول یکی از دوستان، جام زهر را باید نوشید و پذیرفت. چیزی از دست ما برنمی‌آید.

وی در پاسخ به این‌که چرا حمایت کنندگان مالی در این سال‌ها، نگاه کم‌رنگی به بنه‌گز داشته‌اند، یادآور شد: به نظر من جواب این سوال را باید از جای دیگری پیگیری کرد، چرا تیمی که به‌عنوان اولین تیم روستایی وارد مسابقات کشوری شده بود و بازیکنان خوبی پرورش داده باید، از کمک‌های مالی محروم باشد. شاید مطالبه‌گیری ما کم بود، چراکه ما یاد گرفته‌ بودیم که بیشتر کار کنیم تا داد بزنیم و شاید این باعث شده که توجهی به ما نشود. شاید مشکل از ماست که پشت در اتاق مدیران ننشستیم و داد و فریاد نزدیم که دنبال پول هستیم. این کارها را نتوانستیم انجام دهیم و نمی‌کنیم. آنها می‌گویند کارگر یک تیم خصوصی است و باید خود از پس مخارجش برآید ولی آنها نمی‌دانند که این تیم با چه مشکلاتی دست و پنچه نرم می‌کند. ما سلامتی خود، دوستان و خانواده‌هایمان را برای این تیم داده‌ایم ولی متاسفانه هیچوقت این کارمان دیده نشد.
وی در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: من در جلسه گفتم، از نظر فوتبالی در شهرستان تنگستان، کارگر در بالاترین سطح فعالیت می‌کند. این تیم متعلق به تمام استان بوشهر است. مطمئن باشید با از بین رفتنش کارگر بنه‌گز، یاس و ناامیدی در باشگاه‌های کوچک پخش شود. آنها پیش خود می‌گویند که این همه راه را طی کنند و به لیگ دسته 3 بروند و بعدش به مانند کارگر منحل شوند. حتی تیم‌داران هم دچار ناامیدی می‌شوند. امیدوارم که چنین حوادثی پیش نیاید همانطور که گفتم سخت‌ترین کار ممکن این است که به فروش امتیاز کارگر بنه‌گز فکر کنیم. ما سال‌های قبل با چنین مشکلاتی روبه‌رو شده‌ بودیم ولی با آنها ساختیم ولی امروز دیگر نمی‌توانیم مقاوت کنیم و ادامه راه غیر ممکن است. من از شما و رسانه خوبتان تشکر می‌کنم. باور کنید که شرمنده شما هستیم، چراکه اینقدر که شما برای ما دلسوزی می‌کنید، دیگران نمی‌کنند. پیگیری زیاد شما، هیچ نفعی برایتان ندارد و این نشان از علاقه و حساسیت شماست که این امتیاز از استان شهر بنه‌گز و استان خارج نشود. امیدوارم کسانی که دستشان باز هست، در این روزها پیگیر ما باشند تا ما بتوانیم به مسابقات برگردیم.

در پایان به متن صورت‌جلسه‌ اشاره می‌کنیم: در مورخه 5/9/95 جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره و تعدادی از اعضا شورای محترم اسلامی بنه‌گز و معتمدین روستا و پیشکسسوتان باشگاه کارگر بنه‌گز تنگستان در خصوص آخرین وضعیت تیم بزرگسالان این باشگاه در مرحله دوم لیگ دسته 3 کشور تشکیل شد و با توجه به نامه‌نگاری‌های متعدد با مسوولان استانی و شهرستان و حمایت شدن مالی و نداشتند پول توان مالی باشگاه جهت حضور در این مسابقات تصمیماتی گرفته به مانند: گرفتن وقت با مسوولان بلند پایه استان، پیشنهاد واگذاری باشگاه به تیم‌های استان، تعیین 50 نفر از حمایت‌کنندگان مالی روستا و تعهد آنها مبنی بر کمک قابل توجه به تیم. اگر این تصمیمات عملی نشد، با رضایت عموم، امتیاز باشگاه به فروش می‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: