bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
به‌منظور هماهنگی برای ماه‌های سرنوشت‌ساز آینده؛
جریان‌ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب استان درصدد هستند با فراموش کردن دلخوری‌های گذشته که ناشی از بازی ناجوانمردانه برخی از اصحاب قدرت بود، رویکرد اتحاد و انسجام را در پیش گیرند تا بتوانند برای رقابت در دو انتخابات مهم سال آینده آماده باشند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
جریان‌ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب استان درصدد هستند با فراموش کردن دلخوری‌های گذشته که ناشی از بازی ناجوانمردانه برخی از اصحاب قدرت بود، رویکرد اتحاد و انسجام را در پیش گیرند تا بتوانند برای رقابت در دو انتخابات مهم سال آینده آماده باشند. رویکردی که سبب شد تا دو‌شنبه شب گذشته با دعوت از محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان کشور، اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر و ائتلاف اصلاح طلبان بوشهر، بنشینند و در یک نشست مشترک پیرامون اهمیت اتحاد و انسجام نیروه‌های سیاسی اصلاح طلب در شرایط کنونی، بحث و گفت‌وگو کنند. 

هر چند به دلیل سیاست‌های غلط موجود در استان، نمایندگان احزاب اصلاح‌طلبان به هم نزدیک شده و از اختلاف به توافق رسیدند و پیش از این هم در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گذشته تقریبا یک لیست مشترک در حوزه‌های مختلف انتخاباتی استان دادند، اما ضرورت این نشست بیش و پیش از همه برای آن بود که در مورد انتخابات ریاست جمهوری بحث و تبادل‌نظر بیشتری صورت بگیرد. در این نشست البته نه تنها نمایندگان احزاب، بلکه برخی از افراد که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند، برخی از مطبوعاتی‌ها و همچنین فعالان مدنی! نیز حضور داشتند تا نشست با تعداد بیشتری برگزار شود. 
البته برای این نشست قرار بود که از یکی به‌اصطلاح اصلاح‌طلبان پایتخت‌نشین هم دعوت شود که به دلیل مخالفت برخی از نمایندگان احزاب نسبت به رفتار و عملکرد وی در طول سه سال گذشته و ناروهایی که به جریان اصلاحی زده است، این دعوت صورت نگرفت. با این حال، گفته می‌شود یکی دیگر از مدعیان اصلاح‌طلب ساکن دشتستان هم به این نشست دعوت نشده بود و در تماس‌هایی که با برخی از افراد گرفته بود از این بابت گلایه کرد که در پاسخ گفته بودند که نمی‌شود هم علیه اصلاح‌طلبان بیانیه داد و از کسی که شاکله اصلاحات استان را از هم پاشیده حمایت کرد و هم در این نشست حضور داشت. با حضور نیافتن این دو نفر در نشست مذکور، جلسه چند ساعته که با صرف شام همراه بود برگزار گردید. 

هر چند پرداختن به همه محتوای این نشست از حوصله این نوشته خارج است، اما باید گفت برخی از افراد حاضر دنبال منافع شخصی خود بودند و نسبت به رفتارهای غیرمعقول‌شان انتقاد بسیار شدیدی شد. برگزاری این نشست نشان می‌دهد که برای رسیدن به اتحاد و انسجام مورد نظر همچنان راه پر فراز و نشیبی پیش روی جریان سیاسی اصلاح طلب استان است تا بالاخره فارغ از منیت‌ها و سوتفاهم‌ها بتوانند با در نظر گرفتن منافع ملی و استانی بهترین تصمیم را اتخاد کنند و در راه توسعه سیاسی، مدنی و اقتصادی استان گام بردارند. 
با این حال فعل برگزاری «نشست مشترک شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بوشهر و اعضای ائتلاف اصلاح طلبان» خود یک گام مثبت در مسیر توسعه سیاسی استان محسوب می‌شود و اگر حرکت‌های این چنینی فارغ از منافع فردی دنبال شود، نتایج مثبتی نیز به ارمغان می‌آورد. در همین راستا به نقل از آنچه در پایگاه خبری استانی منتشر شده است، محمدجواد حق‌شناس با ابراز خرسندی از نشست مشترک اصلاح طلبان استان، گزارشی از نحوه تشکیل و ادامه فعالیت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان ارائه کرد.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انسجام میان اصلاح طلبان را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و برگزاری این نشست مشترک را نشانه هوشمندی و نگاه به آینده اصلاح طلبان استان دانست و خواستار استمرار این نشست‌ها شد. عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان کشورضمن بیان برنامه احزاب و شخصیت‌های اصلاح طلب کشور در انتخابات آینده از تشکیل شورایی مشترک به منظور ایجاد اتحاد و وحدت نظر میان اصلاح طلبان کشور خبر داد.

حق‌شناس با ابراز خرسندی از تشکیل نشست مشترک ائتلاف اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان، اظهار امیدواری کرد که این الگو در سراسر کشور اجرایی شده و اصلاح‌طلبان همه استان‌ها از فرصت باقی مانده برای ایجاد اتحاد و انسجام و حضور فعال در انتخابات آینده استفاده کنند.
وی در ادامه پیشنهاد نشست‌های منظم ماهانه مشترک دو تشکل عمده اصلاح طلبان استان را مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت. همچنین مقرر شد طی جدولی زمان بندی در نشست‌های آینده با حضور همه احزاب اصلاح طلب استان و شخصیت‌های اصلاح طلب شهرستان‌ها در باره برنامه‌های راهبردی اصلاح طلبان برای رسیدن به اتحاد و انسجام همچنین موضوعات استانی بحث و تبادل نظر شود.
با این حال به‌نظر می‌رسد که در ماه‌های مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، بار این انتخابات بر دوش جریان اصلاحی استان است. افرادی که روز دوشنبه در خانه معلم جمع شده بودند، نماینده اصلاح‌طلبان استان نیستند، بلکه نماینده احزاب وابسته به جریان اصلاحی در تهران هستند که نیاز است تا برای آمدن به میان مردم و مقبولیت تلاش بیشتری کنند. با تاسف باید گفت که حتی برخی از افرادی که منتسب به جریان اصلاح‌طلب هستند هیچ مقبولیتی نزد عامه مردم ندارند و گرفتن نمایندگی یک حزب، دلیلی بر اصلاح‌طلب بودن آنها نیست. 
بامداد جنوب در شماره‌های آینده این مساله را بیشتر مورد واکاوی قرار خواهد داد. 


نام:
ایمیل:
* نظر: