bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
یازدهمین سالکوچ منوچهر آتشی، شاعر بوشهری در آیینی با حضور شماری از شاعران، ادبیان و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی عصر پنجشنبه (11 آذرماه) در کنار آرامگاه آن شاعر فقید برگزار شد.
بامداد جنوب: یازدهمین سالکوچ منوچهر آتشی، شاعر بوشهری در آیینی با حضور شماری از شاعران، ادبیان و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی عصر پنجشنبه (11 آذرماه) در کنار آرامگاه آن شاعر فقید برگزار شد.

یک شاعر، نویسنده و فیلسوف ایرانی در این آیین گفت: منوچهر آتشی خود را متعلق به کل کشور می‌دانست و جداسازی وی به‌عنوان شاعر جنوب کشور برایش معنی نداشت.
سیدضیا موحد با بیان این‌که زبان شعر آتشی حماسی بود و پیشنهاد می‌شود بخشی از شعرهای این شاعر و مترجم به‌صورت فارسی و انگلیسی چاپ و در آرامگاه وی به نمایش گذاشته شود تا سایر مردم با نام این شاعر آشنا شوند، افزود: آتشی در آثار خود پیرو سبک خاصی در شعر نبود و همواره فراز و فرود در شعرهای وی دیده می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیدگاه من آتشی به ویرایش شعر هیچ اعتقادی نداشت و این امر تاثیر بسزایی در ظرافت کارهای او داشته است.

یادآوری می‌شود، منوچهر آتشی در دوم مهرماه 1310، در دهرود بوشکان از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر چشم به جهان گشود و در 29 آبان سال 1384 بر اثر ایست قلبی در سن 74 سالگی در بیمارستان سینا تهران درگذشت. به‌درخواست دوستداران این شاعر و با رضایت بستگانش پیکر وی در شهر بوشهر در محله امامزاده عبدالمهیمن (ع) و در جوار مقبره خالو حسین دشتی به خاک سپرده شد. وی چند روز قبل از مرگش به‌عنوان «چهره ماندگار» ادبیات فارسی معرفی شده بود.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، آتشی ، شاعر
نام:
ایمیل:
* نظر: