bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال بروز پدیده گرد و غبار خبر داد و گفت: طی هفته جاری دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد.
پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت گذشته سبب وقوع بارش‌های قابل ملاحظه در سطح استان بوشهر و عمدتا در قسمت‌های شمالی استان شد.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که احتمال وقوع این بارش‌ها تا اواسط وقت امروز نیز وجود دارد اما از ظهر امروز به تدریج وزش بادهای شمالی و تلاطم دریا پدیده‌های جوی و دریایی غالب استان خواهد شد. 

مساعدی با اشاره به اینکه احتمال تشکیل گرد و خاک ناشی از وزش باد در برخی نقاط نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: به تدریج طی هفته جاری دمای هوا کاهش یافته و در اواخر هفته و اوایل هفته آینده این کاهش دما کاملا محسوس است.

وی بیان کرد: بر این اساس، آسمان استان نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده در برخی نقاط شمالی استان پیش‌بینی می‌شود و از ظهر امروز به تدریج شاهد کاهش ابر همراه با وزش باد و احتمالاً گرد و خاک خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت باد شمال تا شمال غربی در مناطق شمالی و مرکزی استان با سرعت ۱۶ تا ۴۲ و در مناطق جنوبی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از امشب در کل مناطق ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی افزود: فردا زمان جزر اول دریا ساعت پنج و ۳۳ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۱ و ۵۳ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۶ و هشت دقیقه و مد دوم در ساعت ۲۲ و ۲۷ دقیقه خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: