bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
رئیس اداره ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه فعالیت اتوبوس های ایدز در تهران و پنج شهر دیگر را اعلام کرد.
پروین کازرونی روز سه شنبه افزود:‌ فعالیت اتوبوس های ایدز برای آموزش به مردم، انجام مشاوره و تست ایدز از روز شنبه 13 آذر در تهران و پنج شهر دیگر شروع شده و تا آخر آذر ادامه دارد.
وی گفت: این اتوبوس ها علاوه بر تهران در شهرهای شیراز، سنندج، اصفهان، کرمانشاه و بوشهر نیز فعالیت می‌کنند.
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت ادامه داد: جوانان و نوجوانان در صورت مراجعه به اتوبوس های ایدز می توانند اطلاعات کاملی را درباره عفونت HIV/AIDS به دست آورند، ضمن اینکه اطلاعات آموزشی مفصلی نیز در سایت ایدز وزارت بهداشت به آدرس www.hiv-sti.ir در اختیار همگان قرار دارد.

کازرونی گفت: در شهر تهران اتوبوس های ایدز در روز سه شنبه 16 آذر در خیابان فلسطین، روزهای 17 و 18 آذر در میدان ولی عصر، در روزهای 19 و 20 آذر در میدان پونک، در روزهای 21 و 22 در شهرک غرب، رو به روی مجتمع گلستان و در روزهای 23 و 24 آذر در میدان انقلاب مستقر است.
به گفته رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، اتوبوس ایدز در روز 25 آذر در خیابان ستاری، میدان نور مستقر است، روزهای 26 و 27 در پایانه اتوبوسرانی میدان آزادی، در روز یکشنبه 28 آذر در مترو صادقه، روز 29 آذر در اکباتان و در روز سه شنبه 30 آذر در میدان نور خیابان ستاری مستقر است.
وی گفت: همچنین سازمان مردم نهاد احیای ارزشها، در روزهای 15، 16، 17،و20 ، 22 و 29 آذر به ترتیب در پارک المهدی، میدان تجریش، بلوار دریا در سعادت آباد،پارک شهر، پارک دانشجو و مترو صادقیه به مردم خدمات مشاوره و تست ایدز ارائه می کند.
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون حدود 33 هزار و 270 نفر در کشور به ویروس HIV مبتلا شده اند که از این تعداد حدود 9 هزار نفر فوت کرده و بقیه تحت درمان هستند. وزارت بهداشت برآورد می کند که حدود 75 هزار نفر در کشور به این ویروس مبتلا هستند که بیش از 40 هزار نفر آنها ناشناخته هستند.
برچسب ها: سلامت ، ایدز
نام:
ایمیل:
* نظر: