bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
سرمربی پرسپولیس برازجان در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
پرسپولیس برازجان یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال دشتستان و استان بوشهر است که قدیمی‌های این شهرستان خاطرات زیادی با آن دارند. این تیم که مدتی منحل شده بود، سال گذشته با کمک مسوولان باز هم فعالیت خود را شروع کرد و...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
پرسپولیس برازجان یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال دشتستان و استان بوشهر است که قدیمی‌های این شهرستان خاطرات زیادی با آن دارند. این تیم که مدتی منحل شده بود، سال گذشته با کمک مسوولان باز هم فعالیت خود را شروع کرد و پس از چندی باز هم مورد بی‌مهری مسوولان قرار گرفت که ما در تابستان در این مورد گزارشی نوشتیم. به هر حال این تیم بدون هیچ پشتوانه مالی و با کمک آقای آذربان (مدیر عامل پرسپولیس برازجان) در حالی در لیگ دسته 3 شرکت کرد که کسی فکرش را هم نمی‌کرد این تیم چنین نتایج درخشانی کسب کند. پرسپولیس مسابقات لیگ دسته 3 را خیلی خوب شروع کرد و از همان هفته‌های ابتدایی خود را به‌عنوان مدعی اصلی صعود معرفی کرد. روز یک‌شنبه و در هفته نهم مسابقات، شاگردان امین فتحی در خانه پذیرای یکی از مدعیان گروه خود بودند که با گل سه امتیازی محمد فرهمند مهمان خود را شکست دادند و با ۱۹ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه دادند تا به شگفتی خود ادامه دهند. به همین دلیل امروز به سراغ سرمربی این تیم شگفتی‌ساز رفتیم تا اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت پرسپولیس کسب کنیم.

امین فتحی در ابتدا در مورد بازی روز یک‌شنبه و پیروزی در این بازی حساس با بیان این‌که ما در برابر تیم دوم جدول قرار داشتیم و اختلاف در جدول مسابقات هم یک امتیاز بود، گفت: واقعا بازی سختی را پشت سر گذاشتیم و حساسیت بالای این بازی، مسائل فنی را از بین برد. اولین کاری که ما باید می‌کردیم این بود حساسیت بازی را از ذهن بچه‌ها پاک کنیم یا حداقل آن را کم کنیم. به‌‌رغم این‌که ما تلاش کردیم و این بازی را مثل بقیه بازی‌ها عادی جلوده دهیم اما نشد و بچه‌ها در زمین مقداری احساسی بازی کردند. در کل نسبت‌های به بازی‌های قبل، ضعیف‌تر ظاهر شدیم چرا بازیکنانمان احساسی شده بودند. با همه این مسائل موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم مخصوصا در 15 دقیقه پایانی بازی که نزدیک به چهار موقعیت خطرناک را از دست دادیم. این بازی، برای ما بیشتر از شش امتیاز ارزش داشت چراکه ما تقریبا تکلیف خود را در این بازی روشن کردیم و هم‌اکنون با تیم دوم، چهار امتیاز اختلاف داریم و حاشیه و امنیت خوبی برای خود درست کرده‌ایم. ما دیگر با تیم‌های بالای جدول بازی نداریم و بازی‌های آینده آسان‌تر است. اگر در آن بازی‌ها لغزش کوچکی هم داشته باشیم، مشکل خاصی پیش نمی‌آید. 

وی در ادامه در مورد شرایطی که پرسپولیس در آغاز فصل با آن روبه‌رو شده بود، گفت: قبل از شروع فصل، همه در شهر از سقوط این تیم به دسته‌های پایین‌تر و شکست‌های سنگین صحبت می‌کردند. خدا را شکر بازیکنان قدیمی این تیم (‌که به نظر خیلی‌ها اینها بازنششته شده‌اند)، عملکرد بسیار درخشانی داشته‌اند و بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته‌اند، ضمن این‌که این بازیکنان به تیم پرسپولیس شخصیت خیلی خوبی دادند. مشکلات زیادی در باشگاه وجود دارد ولی این بازیکنان با همکاری که با ما دارند، از ایجاد حاشیه در پرسپولیس جلوگیری می‌کنند و با تمام این مشکلات، برای تیم زحمت می‌کشند و خود را با این شرایط وفق داده‌اند. البته پرسپولیس، همیشه شرایط سختی داشته ولی شرایط که امسال در تیم حاکم است، سخت‌تر از سال‌های گذشته است. هم از لحاظ بازیکن در مضیقه هستیم و هم از لحاظ امکانات. ولی خدا را شاکرم که بچه‌ها شرایط ما را درک کرده‌اند و زحمت زیادی برای موفقیت این تیم می‌کشند. کادر فنی ما، واقعا آدم‌های فنی و با دانشی هستند. آقای پویا سال‌ها در این تیم بازی کرده است و با وجود این‌که اهل دشتستان نیست شرایط باشگاه را درک کرده است. آقای دویره هم سال‌ها در این تیم زحمت کشیده است. در کل، یک مجموعه خوب در تیم تشکیل شده که باعث نتایج خوبی تا پایان هفته نهم برای پرسپولیس شده است.

سرمربی پرسپولیس گناوه در ادامه صحبت‌هایش در مورد نحوه نقل و مکان بازیکنان پرسپولیس به شهرهای دیگر و مساله اسکان‌ آنها، تاکید کرد: باور کنید ما برای انجام یک بازی، با مینی‌بوس به شهر مورد نظر رفتیم و این اتفاق واقعا سخت است، چراکه بازیکنان از ما توقع دارند که حداقل برای انجام بازی، با اتوبوس بروند. البته فقط یک بار با مینی‌بوس رفتیم ولی آقای آذربان (مدیر عامل باشگاه پرسپولیس) بعد این بازی که در شوشتر برگزار شد، برای سایر بازی‌ها از اتوبوس استفاده کرد. در کل آقای آذربان شرایط خوبی در تیم مهیا کرده است یعنی با وجود این‌که امکانات زیادی نداریم، ولی وی تا آنجا که توانسته امکانات خوبی برای بازیکنان فراهم کرده است. به هر حال بچه‌های امروز توقع دارند در جای خوبی اسکان شوند و نمی‌خواهند در جای معمولی باشند. از این نظر، پشتیبانی آذربان خیلی خوب بوده و تلاش‌های وی قابل تقدیر است. جوانی که با انگیزه بالا برای موفقیت باشگاه پرسپولیس کار می‌کند اما متاسفانه ورزش فوتبال در استان ما طوری است که کسی که می‌خواهد کار کند، باید آنقدر سختی بکشد تا انگیزه خود را از دست دهد و از فوتبال برود. اگر برخی تا حدی از این جوان حمایت می‌کردند، مطمئنا وی می‌توانست کار‌های بیشتری برای باشگاه پرسپولیس انجام دهد.

فتحی در پاسخ به این‌که نگاه مسوولان به تیم پرسپولیس چطور است، یادآور شد: در حقیقت همه مسوولان شهرستان می‌خواهند که به پرسپولیس کمک شود. واقعا آقای فرماندار، نماینده شهرستان، شهرداری و شورای شهر هم می‌خواهند چنین عملی صورت گیرد و در این راه تلاش‌هایی هم کرده‌اند اما متاسفانه تاکنون کمکی که به باشگاه پرسپولیس تکانی بدهد، نشده است، البته امیدوارم تلاش‌های آنها ثمر دهد. اگر واقع‌بینانه باشیم تا به الان کمکی به این نشده است. در مورد آقای کمارنج هم بگویم که وی از لحاظ شخصیتی، بسیار سالم است و از روزی که به اداره ورزش و جوانان آمده است تلاش‌های زیادی کرده و جای دارد از همین‌جا به‌خاطر زحماتی که می‌کشد، از وی تشکر کنم. البته وی در این مدت نتوانسته کمکی به تیم پرسپولیس کند ولی در قضایای این باشگاه ورود کرده است، پیگیر است و وقت می‌گذارد تا مشکلات را حل و فصل کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه آینده‌ای برای تیم پرسپولیس پیش‌بینی می‌کند، با بیان این‌که پرسپولیس می‌تواند صعود کند، تصریح کرد: این تیم می‌تواند خیلی بهتر از این اینها کار کند. ما با زمان خیلی کم وارد این مسابقات شدیم و فرصت کم برای آماده‌سازی و رفع مسائل فنی داشتیم که همه اینها در حین مسابقات تقریبا برطرف شد. نکته‌ای دیگری که در این تیم وجود دارد این است که بازیکنان ما سعی می‌کنند با تاکتیکی که به آنها گوشزد می‌کنیم گل بزنند. خیلی از مربیان وقتی که پیروز می‌شوند می‌گویند که تاکتیکشان جواب داده است ولی باور کنید این تیم به خاطر عمل کردن بازیکنان به تاکتیک‌های پیروز می‌شود. تا آنجا که من به بازیکنان اعلام کرده‌ام که هر کس روی تاکتیک گل بزند، پاداش می‌گیرد. معمولا همان گل‌های که تمرینات می‌زنیم، در بازی‌های اصلی هم به ثمر می‌رسانیم. خدا‌را‌شکر بحث تاکتیکی تیم حل شده است اما برای این‌که پرسپولیس بخواهد به لیگ دو صعود کند باید حمایت بیشتری از سوی مسوولان صورت گیرد. واقعا نمی‌شود که با این ابزار و امکانات، توقعی زیادی از این تیم داشت.
امین فتحی در پایان گفت‌وگو با بیان این‌که جای دارد از شما و رسانه خوبتان تشکر کنم که در این روزها به فکر ما هستید، خاطرنشان کرد: خیلی از شما تشکر می‌کنم که وضعیت پرسپولیس را به آگاهی مردم می‌رسانید. امیدوارم حرف‌های ما به گوش مسوولان برسد. دشتستان، بزرگ‌ترین شهرستان استان است ولی متاسفانه این تیم با این همه هوادار، خیلی مورد لطف مسوولان قرار نمی‌گیرد. شما الان اگر توجه کنید، می‌بینید که به همه تیم‌های استان کمک مالی شده است ولی تا‌کنون یک ریال هم به این تیم کمک نشده است. حتی پیام چغادک که در گروه ما است، تا‌کنون 40 میلیون تومان به‌عنوان کمک گرفته است. ولی این در مورد پرسپولیس برازجان صدق نمی‌کند و ما همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: